Již v úvodním závodě v australském Melbourne budou na startovním roštu chybět děvčata postávající před monopostem s číslem jezdce.
Letošní sezóna přinese hned řadu kosmetických úprav. Krom přítomnosti svatozáře na všech vozech se dočkáme ještě další změny, a to absence děvčat, tzv. grid girls. O tomto tématu se již několikrát mluvilo a se vřelým přijetím se myšlenka odstranění dívek ze startovního roštu zrovna nesetkala. I přesto se nový vlastník komerčních práv Liberty Media rozhodl, že pohledné dívky, v případě závodu v Monaku muži, zmizí.
"Během minulého roku jsme sledovali celou řadu oblastí, u kterých jsme cítili, že potřebují změny, aby korespondovaly s naší vizí skvělého sportu," řekl šéf marketingu Sean Bratches. "Přestože najímání děvčat bylo ve Formuli 1 tradicí po celá desetiletí, necítíme, že tento zvyk odpovídá naším hodnotám a společenským normám. Nevěříme, že je to vhodné do prostředí Formule 1 a pro naše fanoušky - jak ty současné, tak ty nové," dodal Američan.
K tomuto tématu se již dříve vyjádřila celá řada pilotů a představitelů samotných stájí. Od většiny z nich jsme se dočkali kritiky této myšlenky. Například šéf Ferrari Maurizio Arrivabene prohlásil: "Děvčata byla po dlouhá léta základní součástí Formule 1. Myslím si, že Ross Brawn má nyní lepší věci na práci, které jsou třeba vyřešit."
Zajímavostí pak jest, že toto oznámení přišlo jen pár dní poté, co profesionální šipkařská organizace PDC oznámila, že dívky již nebudou doprovázet šipkaře na pódium. Během týdne tak ze světa sportu zmizí hned dvě tradice s dekádami trvající historií.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.