Již v úvodním závodě v australském Melbourne budou na startovním roštu chybět děvčata postávající před monopostem s číslem jezdce.
Letošní sezóna přinese hned řadu kosmetických úprav. Krom přítomnosti svatozáře na všech vozech se dočkáme ještě další změny, a to absence děvčat, tzv. grid girls. O tomto tématu se již několikrát mluvilo a se vřelým přijetím se myšlenka odstranění dívek ze startovního roštu zrovna nesetkala. I přesto se nový vlastník komerčních práv Liberty Media rozhodl, že pohledné dívky, v případě závodu v Monaku muži, zmizí.
"Během minulého roku jsme sledovali celou řadu oblastí, u kterých jsme cítili, že potřebují změny, aby korespondovaly s naší vizí skvělého sportu," řekl šéf marketingu Sean Bratches. "Přestože najímání děvčat bylo ve Formuli 1 tradicí po celá desetiletí, necítíme, že tento zvyk odpovídá naším hodnotám a společenským normám. Nevěříme, že je to vhodné do prostředí Formule 1 a pro naše fanoušky - jak ty současné, tak ty nové," dodal Američan.
K tomuto tématu se již dříve vyjádřila celá řada pilotů a představitelů samotných stájí. Od většiny z nich jsme se dočkali kritiky této myšlenky. Například šéf Ferrari Maurizio Arrivabene prohlásil: "Děvčata byla po dlouhá léta základní součástí Formule 1. Myslím si, že Ross Brawn má nyní lepší věci na práci, které jsou třeba vyřešit."
Zajímavostí pak jest, že toto oznámení přišlo jen pár dní poté, co profesionální šipkařská organizace PDC oznámila, že dívky již nebudou doprovázet šipkaře na pódium. Během týdne tak ze světa sportu zmizí hned dvě tradice s dekádami trvající historií.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.