Valtteri Bottas přiznává, že během závodů F1 příliš přemýšlel, což se podepsalo na jeho nepřirozeném způsobu jízdy během loňské sezóny s Mercedesem.
Zatímco jeho týmový kolega Hamilton po letní přestávce vyhrál čtyři z pěti velkých cen, tak Valtteri se trápil s nastavením svého vozu a nedokázal s ním držet tempo. V Brazílii sice ovládl kvalifikaci a zvítězil v posledním závodě v Abú Zabí, přesto připouští, že jeho bídné výkony jej duševně vyčerpávaly.
"Duševně to nebylo jednoduché poté, co jsem se v několika závodech tak moc trápil, protože jsem byl na počátku zmatený, jako: 'Co se to děje?' Určitě taky začnete pochybovat o tom, co děláte. Když potom musíte změnit některé věci ve vašem jízdním stylu a přizpůsobit se mnoha novým, tak si najednou uvědomíte, že to není až tak jednoduché," vysvětluje Bottas.
"Pak snadno začnete o věcech příliš přemýšlet a jezdíte méně přirozeně. Ale ubírá se to mnohem lepším směrem. Pokud dojde na podobné trápení, tak jsem na to už připravený. Hodně jsem se z těch těžkých závodů použil, proto si myslím, že jsem také mnohem lepším jezdcem, než například ve Spa, v Malajsii či v Japonsku," vypočítává pro Autosport pilot Mercedesu.
Za Hamiltonem zaostával i proto, že na rozdíl od něj charakteristiku vozu neznal. Ta se i přes velkou změnu pravidel u Mercedesu moc nezměnila a Fin si musel po Rosbergově náhlém odchodu z F1 rychle zvyknout na jinou techniku.
"To, co dělal lépe než já, podle mně vycházelo zejména ze zkušeností. Myslím, že se auto mechanicky fakt moc nezměnilo oproti předchozím ročníkům, pokud jde o to, jak se chová. A bylo to hodně odlišné od chování vozu Williams. Musel jsem se tedy naučit spoustu věcí a po celou dobu jsem musel tak nějak dohánět," uvádí Bottas dále.
Na začátku sezóny 2018 ale věří, že je "mnohem kompletnějším a rychlejším jezdcem" než loni, navíc Mercedes už dobře zná. Oceňuje však pracovní morálku svého týmového kolegy.
"Určitě jsem věděl, že je opravdu talentovaný a vždy rychlý za všech podmínek - jen sedne do auta a je hodně rychlý. To ale také vychází z usilovné práce - s týmem tvrdě pracuje," dodává finský pilot na adresu Hamiltona.
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.