Valtteri Bottas přiznává, že během závodů F1 příliš přemýšlel, což se podepsalo na jeho nepřirozeném způsobu jízdy během loňské sezóny s Mercedesem.
Zatímco jeho týmový kolega Hamilton po letní přestávce vyhrál čtyři z pěti velkých cen, tak Valtteri se trápil s nastavením svého vozu a nedokázal s ním držet tempo. V Brazílii sice ovládl kvalifikaci a zvítězil v posledním závodě v Abú Zabí, přesto připouští, že jeho bídné výkony jej duševně vyčerpávaly.
"Duševně to nebylo jednoduché poté, co jsem se v několika závodech tak moc trápil, protože jsem byl na počátku zmatený, jako: 'Co se to děje?' Určitě taky začnete pochybovat o tom, co děláte. Když potom musíte změnit některé věci ve vašem jízdním stylu a přizpůsobit se mnoha novým, tak si najednou uvědomíte, že to není až tak jednoduché," vysvětluje Bottas.
"Pak snadno začnete o věcech příliš přemýšlet a jezdíte méně přirozeně. Ale ubírá se to mnohem lepším směrem. Pokud dojde na podobné trápení, tak jsem na to už připravený. Hodně jsem se z těch těžkých závodů použil, proto si myslím, že jsem také mnohem lepším jezdcem, než například ve Spa, v Malajsii či v Japonsku," vypočítává pro Autosport pilot Mercedesu.
Za Hamiltonem zaostával i proto, že na rozdíl od něj charakteristiku vozu neznal. Ta se i přes velkou změnu pravidel u Mercedesu moc nezměnila a Fin si musel po Rosbergově náhlém odchodu z F1 rychle zvyknout na jinou techniku.
"To, co dělal lépe než já, podle mně vycházelo zejména ze zkušeností. Myslím, že se auto mechanicky fakt moc nezměnilo oproti předchozím ročníkům, pokud jde o to, jak se chová. A bylo to hodně odlišné od chování vozu Williams. Musel jsem se tedy naučit spoustu věcí a po celou dobu jsem musel tak nějak dohánět," uvádí Bottas dále.
Na začátku sezóny 2018 ale věří, že je "mnohem kompletnějším a rychlejším jezdcem" než loni, navíc Mercedes už dobře zná. Oceňuje však pracovní morálku svého týmového kolegy.
"Určitě jsem věděl, že je opravdu talentovaný a vždy rychlý za všech podmínek - jen sedne do auta a je hodně rychlý. To ale také vychází z usilovné práce - s týmem tvrdě pracuje," dodává finský pilot na adresu Hamiltona.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.