Williams je kritizován za to, že při výběru jezdců hledí spíše na peníze než na jejich kvalitu a umění. Jeho technický ředitel Paddy Lowe se ale hájí tím, že i v případě Sergeje Sirotkina se štědrými ruskými sponzory šlo o toho nejlepšího pilota, jenž byl momentálně k mání.
Bývalý rezervní jezdec Renaultu nahrazující Felipeho Massu s sebou donesl finanční balík v hodnotě kolem 15 milionů liber (435 mil. Kč). Williams přitom v závěru sezóny 2018 při testech vyhodnocoval zkušenější kandidáty: Daniila Kvjata, Roberta Kubicu, Paula di Restu či Pascala Wehrleina. Přednost dali nakonec Sirotkinovi, což mnoho fanoušků zkritizovalo.
"Vybrali jsme si jej jako pro nás nejlepšího dostupného jezdce, bez výjimky. Věříme, že bude velmi rychlý, velmi konzistentní, velmi klidný při své práci - a tyto kvality jej dostanou daleko v úspěšnosti v šampionátu," je přesvědčen Lowe.
Nejméně zkušená jezdecká sestava ze všech týmů podle něj není rizikem: "Neoznačil bych to za riziko. Chápeme, že to má určité nevýhody. Odhaduji, že u Sergeje bude v prvním roce docházet k učení, obzvlášť na některých okruzích, kde dříve nebyl. Ale víte, jeho výkonnost to ospravedlňuje."
"Zároveň jsme investovali - jednou z výhod mladého jezdce je to, že pokud jde o skvělého jezdce, tak investujete do dlouhodobé budoucnosti a dlouhodobých úspěchů, které může přivést sobě a týmu. Proto si myslím, že v Sirotkinovi raději vidíme vycházející hvězdu, a doufáme, že s ním budeme dlouho pracovat a zažijeme mnoho společných úspěchů," vysvětluje pro Autosport technický ředitel Williamsu.
I když se loni nováčci Stroll a Vandoorne trápili při srovnání se svými zkušenějšími týmovými kolegy, tak podle Lowea neexistuje důvod, proč by měl Sirotkin prožít náročný vstup do sezóny.
"Nechceme vzbuzovat příliš mnoho očekávání, věříme však, že Sergej si povede dobře. V našem autě i v dřívějších sériích ukázal, že je toho schopný. Myslím, že byl tím nejlepším nováčkem ve své první sezóně v F2 [tehdy GP2], skončil třetí, což bylo tím nejlepším výsledkem nováčka v tom roce. Myslím, že jde o dobrý příklad toho, čeho je schopný.
Pneumatiky jsou náročnější a vozy fungují při těch nejvyšších výkonech, jaké jsme ve sportu kdy viděli, to je třeba připojit k výzvám. Ale zároveň jsme viděli, co Sergej ve voze dokáže, když jsme ho do něj posadili v Abú Zabí. A neměl s tím problém, nikterak ho to nedrželo zpátky, proto věříme, že bude odvádět skvělou práci," dodává Lowe.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.