Williams je kritizován za to, že při výběru jezdců hledí spíše na peníze než na jejich kvalitu a umění. Jeho technický ředitel Paddy Lowe se ale hájí tím, že i v případě Sergeje Sirotkina se štědrými ruskými sponzory šlo o toho nejlepšího pilota, jenž byl momentálně k mání.
Bývalý rezervní jezdec Renaultu nahrazující Felipeho Massu s sebou donesl finanční balík v hodnotě kolem 15 milionů liber (435 mil. Kč). Williams přitom v závěru sezóny 2018 při testech vyhodnocoval zkušenější kandidáty: Daniila Kvjata, Roberta Kubicu, Paula di Restu či Pascala Wehrleina. Přednost dali nakonec Sirotkinovi, což mnoho fanoušků zkritizovalo.
"Vybrali jsme si jej jako pro nás nejlepšího dostupného jezdce, bez výjimky. Věříme, že bude velmi rychlý, velmi konzistentní, velmi klidný při své práci - a tyto kvality jej dostanou daleko v úspěšnosti v šampionátu," je přesvědčen Lowe.
Nejméně zkušená jezdecká sestava ze všech týmů podle něj není rizikem: "Neoznačil bych to za riziko. Chápeme, že to má určité nevýhody. Odhaduji, že u Sergeje bude v prvním roce docházet k učení, obzvlášť na některých okruzích, kde dříve nebyl. Ale víte, jeho výkonnost to ospravedlňuje."
"Zároveň jsme investovali - jednou z výhod mladého jezdce je to, že pokud jde o skvělého jezdce, tak investujete do dlouhodobé budoucnosti a dlouhodobých úspěchů, které může přivést sobě a týmu. Proto si myslím, že v Sirotkinovi raději vidíme vycházející hvězdu, a doufáme, že s ním budeme dlouho pracovat a zažijeme mnoho společných úspěchů," vysvětluje pro Autosport technický ředitel Williamsu.
I když se loni nováčci Stroll a Vandoorne trápili při srovnání se svými zkušenějšími týmovými kolegy, tak podle Lowea neexistuje důvod, proč by měl Sirotkin prožít náročný vstup do sezóny.
"Nechceme vzbuzovat příliš mnoho očekávání, věříme však, že Sergej si povede dobře. V našem autě i v dřívějších sériích ukázal, že je toho schopný. Myslím, že byl tím nejlepším nováčkem ve své první sezóně v F2 [tehdy GP2], skončil třetí, což bylo tím nejlepším výsledkem nováčka v tom roce. Myslím, že jde o dobrý příklad toho, čeho je schopný.
Pneumatiky jsou náročnější a vozy fungují při těch nejvyšších výkonech, jaké jsme ve sportu kdy viděli, to je třeba připojit k výzvám. Ale zároveň jsme viděli, co Sergej ve voze dokáže, když jsme ho do něj posadili v Abú Zabí. A neměl s tím problém, nikterak ho to nedrželo zpátky, proto věříme, že bude odvádět skvělou práci," dodává Lowe.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.