Zavedení nové ochrany kokpitu typu Halo týmům při návrhu nových vozů dělalo starosti. Podle Force Indie šlo o náročnou záležitost, která má negativní dopad na hmotnost i aerodynamiku monopostů.
FIA pro sezónu 2018 schválila povinné zavedení ochrany Halo, které bude nasazena také v nižších formulových sériích. Pozdní specifikace a přísnější zátěžové testy pro týmy představovaly výzvu kvůli nárůstu hmotnosti a dopadu na aerodynamiku.
"Halo vytvořilo časový tlak. Konečné specifikace jsme dostali velmi pozdě, nelze však podceňovat ani dopad. Váží 14 kg a zátěžové testy FIA jsou přísné. Je s tím hodně práce," vysvětluje provozní ředitel Force Indie Otmar Szafnauer. "Pak dochází i k aerodynamické škoda, která je větší, než jsme si mysleli."
Očekává se, že se stáj brzy přejmenuje a ze svého názvu vypustí spojení s Indií (zřejmě na Force One či Force GP). Ke svým největším soupeřům letos řadí stále Williams.
"Mají stejný motor jako my, nyní i Paddy Lowea a Dirka de Beera - lidi z Mercedesu a Ferrari. Přinášejí zkušenosti z vítězných týmů. Máme lepší jezdecké složení, ale pokud přijdou s opravdu dobrým vozem, tak to může udělat rozdíl," vypočítává Szafnauer.
Mezi jejich soupeře letos řadí i McLaren a Renault, který chce zlepšit své motory: "Nalili do svých projektů spoustu peněz a vzali hodně lidí. My máme výhodu v Mercedesu, není ale tak velká, jak si hodně lidí myslí," dodává.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.