Zavedení nové ochrany kokpitu typu Halo týmům při návrhu nových vozů dělalo starosti. Podle Force Indie šlo o náročnou záležitost, která má negativní dopad na hmotnost i aerodynamiku monopostů.
FIA pro sezónu 2018 schválila povinné zavedení ochrany Halo, které bude nasazena také v nižších formulových sériích. Pozdní specifikace a přísnější zátěžové testy pro týmy představovaly výzvu kvůli nárůstu hmotnosti a dopadu na aerodynamiku.
"Halo vytvořilo časový tlak. Konečné specifikace jsme dostali velmi pozdě, nelze však podceňovat ani dopad. Váží 14 kg a zátěžové testy FIA jsou přísné. Je s tím hodně práce," vysvětluje provozní ředitel Force Indie Otmar Szafnauer. "Pak dochází i k aerodynamické škoda, která je větší, než jsme si mysleli."
Očekává se, že se stáj brzy přejmenuje a ze svého názvu vypustí spojení s Indií (zřejmě na Force One či Force GP). Ke svým největším soupeřům letos řadí stále Williams.
"Mají stejný motor jako my, nyní i Paddy Lowea a Dirka de Beera - lidi z Mercedesu a Ferrari. Přinášejí zkušenosti z vítězných týmů. Máme lepší jezdecké složení, ale pokud přijdou s opravdu dobrým vozem, tak to může udělat rozdíl," vypočítává Szafnauer.
Mezi jejich soupeře letos řadí i McLaren a Renault, který chce zlepšit své motory: "Nalili do svých projektů spoustu peněz a vzali hodně lidí. My máme výhodu v Mercedesu, není ale tak velká, jak si hodně lidí myslí," dodává.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.