Max Verstappen nemá rád, když se ho někdo snaží srovnávat s jinými piloty, byť by šlo o ty největší velikány Formule 1. Nikterak ho nevzrušuje ani jízda se staršími vozy či motorkami, zálibu má spíše v těch současných.
"Opravdu nejsem fanouškem srovnávání s kýmkoliv. Snažíme se soustředit se na sebe. Je to hezké slyšet, že lidé jsou pozitivní, ale není to něco, na co by se mělo příliš myslet. Ve Formuli 1 se můžete během chvilky stát z hrdiny nulou," reaguje Verstappen pro holandskou televizi, která jej označila za nového Ayrtona Sennu.
"Vždy si myslím, že se musíte považovat za nejlepšího. Pokud tomu tak není, jaký smysl má vaše účast? Cílem je stát se nejlepším a já to musím prokázat, až dostanu šanci. Samozřejmě to záleží na autě, ale snad to o sobě budu moci prokázat častěji," doufá Max před začátkem sezóny 2018.
Jelikož jeho otec Jos také závodil v F1, tak v padoku mezi slavnými piloty v podstatě vyrůstal. "Byl jsem opravdu mladý, ale byla to legrace. Nikdy jsem fakt nemyslel na to, že jsme na dovolené se skvělým Michaelem Schumacherem - byl jsem příliš mladý a příliš zaneprázdněný hrami s jeho synem [Mickem]."
Připouští, že má o historii F1 jen omezený zájem. Na fotografii nerozpoznal ani Jima Clarka: "Kluci jako Sebastian Vettel milují stará auta a motorky, já ty moderní. Něco o ní vím, ale mé poznání tak daleko do minulosti nesahá."
"Znám jména, ale stará auta mě fakt nezajímají. Nikdy jsem neměl tu potřebu s nimi jezdit - jsou zkrátka příliš stará a pomalá. I když jízda s čímkoliv na limitu je výzvou, tak mě to zkrátka nebere," dodává 20letý Verstappen.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.