Lance Stroll věří, že po loni získal během své první sezóny ve Formuli 1 cenné zkušenosti, díky kterým bude letos podstatně lepším pilotem.
Kanaďan loni nastoupil do F1 za velké finanční podpory svého otce poté, co vyhrál "pouze" evropský šampionát Formule 3. Prožil náročný debut s Williamsem, když třikrát po sobě odstoupil a čelil velké kritice, zejména ze strany svého krajana a bývalého šampiona Jacquese Villeneuva.
Na své první body dosáhl s vozem FW40 až v sedmém závodě v Kanadě, poté zaujal dokonce třetím místem v Ázerbájdžánu. Během roku nasbíral celkem 40 bodů, jen o tři méně než jeho zkušený týmový kolega Felipe Massa.
"Myslím, že jsem se během roku jako jezdec dramaticky změnil. Hrozně moc jsem se toho naučil. Zažíváte všechny ty různé druhy emocí, čelíte protivenství, stál jsem na pódiu i startoval z první řady. Hodně mě to naučilo o tom, co to je být závodním pilotem, o cestování po světě a závodění na všech těch odlišných tratích proti těm nejlepším jezdcům na světě," popisuje Lance Stroll.
"Opravdu jsem se musel učit a přizpůsobovat mnohem více, než kdykoliv dříve, protože v F1 je toho tolik co dělat, abyste byli jako jezdec na špici. Fakt to vyžaduje dokonalost, abyste jen opustili víkend se slušným výsledkem. Proto se to jmenuje Formule 1," pokračuje mladík Williamsu.
"Rozhodně ale cítím, že jsem úplně jiným jezdcem, když to srovnám s tím, jaký jsem byl v Melbourne 2017," přesvědčuje Stroll. A zatímco loni se hodně naučil od Massy, tak letos bude muset vést tým on, protože jeho týmovým kolegou se stal nováček Sergej Sirotkin.
Vedení Williamsu v tom ale nevidí problém, podle něj vybrali tu nejlepší jezdeckou sestavu. A Paddy Lowe na adresu Strolla dodává: "Těšíme se, až oficiálně začne sezóna 2018 a na spolupráci s Lancem a pokračování v pozitivním pokroku, který učinil během minulého ročníku."
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.