Lance Stroll věří, že po loni získal během své první sezóny ve Formuli 1 cenné zkušenosti, díky kterým bude letos podstatně lepším pilotem.
Kanaďan loni nastoupil do F1 za velké finanční podpory svého otce poté, co vyhrál "pouze" evropský šampionát Formule 3. Prožil náročný debut s Williamsem, když třikrát po sobě odstoupil a čelil velké kritice, zejména ze strany svého krajana a bývalého šampiona Jacquese Villeneuva.
Na své první body dosáhl s vozem FW40 až v sedmém závodě v Kanadě, poté zaujal dokonce třetím místem v Ázerbájdžánu. Během roku nasbíral celkem 40 bodů, jen o tři méně než jeho zkušený týmový kolega Felipe Massa.
"Myslím, že jsem se během roku jako jezdec dramaticky změnil. Hrozně moc jsem se toho naučil. Zažíváte všechny ty různé druhy emocí, čelíte protivenství, stál jsem na pódiu i startoval z první řady. Hodně mě to naučilo o tom, co to je být závodním pilotem, o cestování po světě a závodění na všech těch odlišných tratích proti těm nejlepším jezdcům na světě," popisuje Lance Stroll.
"Opravdu jsem se musel učit a přizpůsobovat mnohem více, než kdykoliv dříve, protože v F1 je toho tolik co dělat, abyste byli jako jezdec na špici. Fakt to vyžaduje dokonalost, abyste jen opustili víkend se slušným výsledkem. Proto se to jmenuje Formule 1," pokračuje mladík Williamsu.
"Rozhodně ale cítím, že jsem úplně jiným jezdcem, když to srovnám s tím, jaký jsem byl v Melbourne 2017," přesvědčuje Stroll. A zatímco loni se hodně naučil od Massy, tak letos bude muset vést tým on, protože jeho týmovým kolegou se stal nováček Sergej Sirotkin.
Vedení Williamsu v tom ale nevidí problém, podle něj vybrali tu nejlepší jezdeckou sestavu. A Paddy Lowe na adresu Strolla dodává: "Těšíme se, až oficiálně začne sezóna 2018 a na spolupráci s Lancem a pokračování v pozitivním pokroku, který učinil během minulého ročníku."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.