Mercedes se nakonec rozhodl ponechat si Pascala Wehrleina v pozici rezervního pilota.
Před začátkem loňské sezóny patřil Pascal Wehrlein mezi kandidáty na zisk sedačky u tovární stáje Mercedesu, nakonec se ale německý mladík musel spokojit s ročním angažmá u Sauberu. U švýcarské stáje ale během roku došlo k celé řadě změn a pravděpodobně důsledkem drsné politiky ze strany Ferrari pro letošek Wehrleina nahradí Charles Leclerc, vítěz loňského šampionátu Formule 2.
Pascal patří již několik let do rodiny Mercedesu a Němcův osud měl v rukách jeho manažer Toto Wolff. Prostoru pro vyjednávání moc nebylo a Pascal se akorát zařadil do fronty u Williamsu, kde nakonec ani nepatřil mezi horké kandidáty na zisk sedačky.
I tak se ale Daimler Pascala nevzdává a nechává si ho v pozici rezervního pilota. "Pascala podporujeme již od roku 2013 a po svém vítězství v DTM v roce 2015 si své místo ve Formuli 1 zasloužil. Pak si prošel dvěma těžkými sezónami u Manoru a Sauberu," řekl Toto Wolff pro Sport Bild .
V roce 2018 si ho necháme v naší rodině a nabídneme mu pozici rezervního pilota u Mercedesu, aby měl případně otevřené dveře zpět do F1 v roce 2019," dodal šéf Mercedesu pro německé periodikum.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.