Mercedes se nakonec rozhodl ponechat si Pascala Wehrleina v pozici rezervního pilota.
Před začátkem loňské sezóny patřil Pascal Wehrlein mezi kandidáty na zisk sedačky u tovární stáje Mercedesu, nakonec se ale německý mladík musel spokojit s ročním angažmá u Sauberu. U švýcarské stáje ale během roku došlo k celé řadě změn a pravděpodobně důsledkem drsné politiky ze strany Ferrari pro letošek Wehrleina nahradí Charles Leclerc, vítěz loňského šampionátu Formule 2.
Pascal patří již několik let do rodiny Mercedesu a Němcův osud měl v rukách jeho manažer Toto Wolff. Prostoru pro vyjednávání moc nebylo a Pascal se akorát zařadil do fronty u Williamsu, kde nakonec ani nepatřil mezi horké kandidáty na zisk sedačky.
I tak se ale Daimler Pascala nevzdává a nechává si ho v pozici rezervního pilota. "Pascala podporujeme již od roku 2013 a po svém vítězství v DTM v roce 2015 si své místo ve Formuli 1 zasloužil. Pak si prošel dvěma těžkými sezónami u Manoru a Sauberu," řekl Toto Wolff pro Sport Bild .
V roce 2018 si ho necháme v naší rodině a nabídneme mu pozici rezervního pilota u Mercedesu, aby měl případně otevřené dveře zpět do F1 v roce 2019," dodal šéf Mercedesu pro německé periodikum.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.