Formule 1 si nemůže dovolit přijít o Ferrari, bez něj se absolutně neobejde, domnívá se bývalý mistr světa Nigel Mansell.
Noví majitelé se po odchodu Bernieho Ecclestonea snaží zreformovat poněkud zkostnatělou F1. Usilují o snížení nákladů, zjednodušení pohonných jednotek, vyšší míru standardizace i o změnu v rozdělování peněz mezi týmy.
Některé z návrhů se však Ferrari vůbec nelíbí, jeho prezident Sergio Marchionne kvůli nim dokonce pohrozil odchodem z F1. Obešla by se královna motorsportu bez něj?
"Absolutně ne. F1 před sebou bude mít obrovské výzvy, pokud nechá odejít kteroukoliv automobilku. Nyní máme na roštu 20 vozů. V období rozkvětu v F1 bojovalo 43 aut o 26 kvalifikačních míst," vzpomíná mistr světa z roku 1992.
"Fanoušci po celém světě teď volají po tom, aby bylo 26 aut. Potřebujeme nové jezdce, novou krev, nové výrobce, kteří by začali soutěžit za vyrovnaných podmínek," upozorňuje pro SkySports Mansell.
Liberty Media proto usiluje o snížení nákladů v F1, aby přitáhla nové nezávislé výrobce, jako je Cosworth a Aston Martin, kteří spřádají plány na společnou stavbu nového, jednoduššího motoru od roku 2021. Více vozů na roštu by pomohlo také mladým talentům.
"Máme v zásobě skvělé jezdce, kteří chtějí proniknout do F1, a potřebujeme více výrobců, aby na roštu bylo alespoň 26 aut. Liberty snad přijde s novými pravidly, které by všichni uvítali a které srovnají úroveň soutěže, aby lidé mohli být konkurenceschopní," přeje si Brit.
"Se sportem něco není v pořádku, když máte jako dobrý či špatný příklad tak neuvěřitelný tým, jako je McLaren, který vyhrál tolik mistrovství světa, a neuvěřitelného výrobce motorů, jako je Honda, a nemůžou to dát dohromady. Nemělo by to být tak těžké," hodnotí Mansell.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.