Formule 1 si nemůže dovolit přijít o Ferrari, bez něj se absolutně neobejde, domnívá se bývalý mistr světa Nigel Mansell.
Noví majitelé se po odchodu Bernieho Ecclestonea snaží zreformovat poněkud zkostnatělou F1. Usilují o snížení nákladů, zjednodušení pohonných jednotek, vyšší míru standardizace i o změnu v rozdělování peněz mezi týmy.
Některé z návrhů se však Ferrari vůbec nelíbí, jeho prezident Sergio Marchionne kvůli nim dokonce pohrozil odchodem z F1. Obešla by se královna motorsportu bez něj?
"Absolutně ne. F1 před sebou bude mít obrovské výzvy, pokud nechá odejít kteroukoliv automobilku. Nyní máme na roštu 20 vozů. V období rozkvětu v F1 bojovalo 43 aut o 26 kvalifikačních míst," vzpomíná mistr světa z roku 1992.
"Fanoušci po celém světě teď volají po tom, aby bylo 26 aut. Potřebujeme nové jezdce, novou krev, nové výrobce, kteří by začali soutěžit za vyrovnaných podmínek," upozorňuje pro SkySports Mansell.
Liberty Media proto usiluje o snížení nákladů v F1, aby přitáhla nové nezávislé výrobce, jako je Cosworth a Aston Martin, kteří spřádají plány na společnou stavbu nového, jednoduššího motoru od roku 2021. Více vozů na roštu by pomohlo také mladým talentům.
"Máme v zásobě skvělé jezdce, kteří chtějí proniknout do F1, a potřebujeme více výrobců, aby na roštu bylo alespoň 26 aut. Liberty snad přijde s novými pravidly, které by všichni uvítali a které srovnají úroveň soutěže, aby lidé mohli být konkurenceschopní," přeje si Brit.
"Se sportem něco není v pořádku, když máte jako dobrý či špatný příklad tak neuvěřitelný tým, jako je McLaren, který vyhrál tolik mistrovství světa, a neuvěřitelného výrobce motorů, jako je Honda, a nemůžou to dát dohromady. Nemělo by to být tak těžké," hodnotí Mansell.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.