Formule 1 si nemůže dovolit přijít o Ferrari, bez něj se absolutně neobejde, domnívá se bývalý mistr světa Nigel Mansell.
Noví majitelé se po odchodu Bernieho Ecclestonea snaží zreformovat poněkud zkostnatělou F1. Usilují o snížení nákladů, zjednodušení pohonných jednotek, vyšší míru standardizace i o změnu v rozdělování peněz mezi týmy.
Některé z návrhů se však Ferrari vůbec nelíbí, jeho prezident Sergio Marchionne kvůli nim dokonce pohrozil odchodem z F1. Obešla by se královna motorsportu bez něj?
"Absolutně ne. F1 před sebou bude mít obrovské výzvy, pokud nechá odejít kteroukoliv automobilku. Nyní máme na roštu 20 vozů. V období rozkvětu v F1 bojovalo 43 aut o 26 kvalifikačních míst," vzpomíná mistr světa z roku 1992.
"Fanoušci po celém světě teď volají po tom, aby bylo 26 aut. Potřebujeme nové jezdce, novou krev, nové výrobce, kteří by začali soutěžit za vyrovnaných podmínek," upozorňuje pro SkySports Mansell.
Liberty Media proto usiluje o snížení nákladů v F1, aby přitáhla nové nezávislé výrobce, jako je Cosworth a Aston Martin, kteří spřádají plány na společnou stavbu nového, jednoduššího motoru od roku 2021. Více vozů na roštu by pomohlo také mladým talentům.
"Máme v zásobě skvělé jezdce, kteří chtějí proniknout do F1, a potřebujeme více výrobců, aby na roštu bylo alespoň 26 aut. Liberty snad přijde s novými pravidly, které by všichni uvítali a které srovnají úroveň soutěže, aby lidé mohli být konkurenceschopní," přeje si Brit.
"Se sportem něco není v pořádku, když máte jako dobrý či špatný příklad tak neuvěřitelný tým, jako je McLaren, který vyhrál tolik mistrovství světa, a neuvěřitelného výrobce motorů, jako je Honda, a nemůžou to dát dohromady. Nemělo by to být tak těžké," hodnotí Mansell.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.