Fernando Alonso se už moc těší na začátek nové sezóny v Formule 1, v níž by jeho monopost měl konečně pohánět konkurenceschopnější motor. Potvrzuje svůj záměr vyzkoušet si závodění i v jiných sériích.
"Snad ty tři poslední roky budou rychle zapomenuty," vzpomíná španělský pilot na neúspěšné období s Hondou. McLaren během zimy přešel na pohonné jednotky Renault, od kterých očekává vyšší výkonnost i spolehlivost. "Pro nás jde o zcela jinou hru. Věříme, že bychom s pohonnou jednotkou Renault mohli být v nadcházejícím roce velmi, velmi konkurenceschopní."
"Veškeré ty přípravy nového vozu - vypadá to mnohem, mnohem slibněji než dříve. Naše naděje pro příští ročník jsou velmi vysoké. Nálada v týmu je rozhodně úplně jiná," pochvaluje si Alonso prostředí u McLarenu, který se svým novým vozem MCL33 v úterý 23. ledna úspěšně prošel povinnými nárazovými testy.
Fernando se tento víkend chystá na vytrvalostní závod Rolex 24 v Daytoně, chtěl by se však zúčastnit i Le Mans a vyzkoušet si vůz NASCARu. Tento týden se zastavil také v Charlotte v Severní Karolíně, kde se sešel se šampionem NASCARu Jimmiem Johnsonem.
"Dělám to, protože milují závodění a soutěžení. Pokud k tomu dochází v ikonických místech a se slavnými jmény v motorsportu, jako je okruh Daytona Speedway, pak je to ještě atraktivnější. Já jsem se Zaka [Browna] ptal, zda by ještě nebylo nějaké volné místo v Daytoně 24, a během 10 minut jsme dokázali vše zařídit," říká Alonso.
Potvrzuje, že vážně přemýšlí také o Le Mans: "Jde o jednu věc, kterou bych rád zkusil. Chtěl bych se zúčastnit těch nejlepších závodů na světě a Le Mans patří k těm špičkovým. Jednoho dne bych do něj rád nastoupil. Jestli to bude letos nebo ne, o tom budeme jednat." V listopadu loni si přitom již vyzkoušel vůz LMP1 kategorie Toyoty, s níž by mohl závodit.
V Indy 500 se ale letos neukáže: "V roce 2018 k tomu nedojde. Nemám jasný termín, ale rozhodně bych se tam chtěl vrátit. Pokud budu v F1, tak to bude těžké, protože se tam jezdí vždy zároveň s Monakem. Až v F1 nebudu, tak bych si ten zážitek rád zopakoval. Atmosféra tam byla fantastická, parádní víkend. Prožít to vše znovu je jedním z cílů a snad k tomu dojde co nejdříve."
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.