Ferrari je po Mercedesu druhým výrobcem pohonných jednotek, který na testovací stolici dosáhlo hranice 1000 koní.
Mercedes se pochlubil tím, že se svým motorem brzy dosáhne 1000 koní i v praxi poté, co se mu to na dynamometru nedávno již také povedlo. Podle jeho šéfa Andyho Cowella k tomu dojde v úvodní části letošního šampionátu, v němž se bude snažit dosáhnout na svůj pátý konstruktérský titul v řadě za sebou.
Ferrari ale není moc pozadu: loni mu na Stříbrné šípy scházelo kolem 15 koní a během zimy ve svém vývoji úspěšně pokročil. "Velké úsilí bylo věnováno odlehčení pohonné jednotky. Nižší hmotnost byla celkového balíku jednou z výhod Mercedesu, Ferrari je ale ve své misi úspěšné," píší italská média.
"Na testovací stolici již bylo při maximálním špičkovém výkonu dosaženo 1000 koní, i když Mercedesu se to již také podařilo. Po aerodynamické stránce ukazují data z tunelu na důležitý pokrok, lépe se mu ale bude dát porozumět až v prvním testu v Barceloně," těší se novinář Leo Turini s úzkými vazbami na Maranello.
Jestli to bude stačit na Mercedes, to se dozvíme později, fanoušci však již teď mohou alespoň snít o vyrovnaném šampionátu a případném titulu, který je podle prezidenta Sergia Marchionneho letošním cílem Ferrari.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.