Ferrari je po Mercedesu druhým výrobcem pohonných jednotek, který na testovací stolici dosáhlo hranice 1000 koní.
Mercedes se pochlubil tím, že se svým motorem brzy dosáhne 1000 koní i v praxi poté, co se mu to na dynamometru nedávno již také povedlo. Podle jeho šéfa Andyho Cowella k tomu dojde v úvodní části letošního šampionátu, v němž se bude snažit dosáhnout na svůj pátý konstruktérský titul v řadě za sebou.
Ferrari ale není moc pozadu: loni mu na Stříbrné šípy scházelo kolem 15 koní a během zimy ve svém vývoji úspěšně pokročil. "Velké úsilí bylo věnováno odlehčení pohonné jednotky. Nižší hmotnost byla celkového balíku jednou z výhod Mercedesu, Ferrari je ale ve své misi úspěšné," píší italská média.
"Na testovací stolici již bylo při maximálním špičkovém výkonu dosaženo 1000 koní, i když Mercedesu se to již také podařilo. Po aerodynamické stránce ukazují data z tunelu na důležitý pokrok, lépe se mu ale bude dát porozumět až v prvním testu v Barceloně," těší se novinář Leo Turini s úzkými vazbami na Maranello.
Jestli to bude stačit na Mercedes, to se dozvíme později, fanoušci však již teď mohou alespoň snít o vyrovnaném šampionátu a případném titulu, který je podle prezidenta Sergia Marchionneho letošním cílem Ferrari.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.