Ferrari je po Mercedesu druhým výrobcem pohonných jednotek, který na testovací stolici dosáhlo hranice 1000 koní.
Mercedes se pochlubil tím, že se svým motorem brzy dosáhne 1000 koní i v praxi poté, co se mu to na dynamometru nedávno již také povedlo. Podle jeho šéfa Andyho Cowella k tomu dojde v úvodní části letošního šampionátu, v němž se bude snažit dosáhnout na svůj pátý konstruktérský titul v řadě za sebou.
Ferrari ale není moc pozadu: loni mu na Stříbrné šípy scházelo kolem 15 koní a během zimy ve svém vývoji úspěšně pokročil. "Velké úsilí bylo věnováno odlehčení pohonné jednotky. Nižší hmotnost byla celkového balíku jednou z výhod Mercedesu, Ferrari je ale ve své misi úspěšné," píší italská média.
"Na testovací stolici již bylo při maximálním špičkovém výkonu dosaženo 1000 koní, i když Mercedesu se to již také podařilo. Po aerodynamické stránce ukazují data z tunelu na důležitý pokrok, lépe se mu ale bude dát porozumět až v prvním testu v Barceloně," těší se novinář Leo Turini s úzkými vazbami na Maranello.
Jestli to bude stačit na Mercedes, to se dozvíme později, fanoušci však již teď mohou alespoň snít o vyrovnaném šampionátu a případném titulu, který je podle prezidenta Sergia Marchionneho letošním cílem Ferrari.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.