Technický ředitel Williamsu Paddy Lowe vysvětluje, proč si vybrali Sergeje Sirotkina místo Roberta Kubici. U něj budou přemýšlet, zda jej neangažovat jako závodního pilota pro rok 2019 - místo by si však musel zasloužit.
Kubica, jenž kdysi patřil ke špičce a v jednu chvíli před svým zraněním v rallye dokonce i vedl šampionát, bude letos zastávat roli rezervního a testovacího jezdce Williamsu. Netají se však tím, že jeho cílem i nadále zůstává v F1 opět závodit. Co mu k tomu schází?
"Není to o tom, co mu nakonec schází - jde o soutěživý trh, získat závodní sedačku. Existuje mnohem více velmi, velmi talentovaných jezdců, než je míst. A Robert by si ho určitě také přál. Musí si zasloužit právo na závodní sedačku, ať už se před rokem 2019 objeví jakékoliv volné místo," odpovídá Lowe na moskevské akci Williamsu se sponzorem SMP.
Podle časů, použitých informací i zákulisních informací Kubica za Sirotkinem během testů v Abú Zabí na konci loňské sezóny rychlostně zaostával. Technický ředitel Williamsu to ale nechce rozebírat: "Nebudu o tom mluvit."
"Při tomto výběrovém procesu jsme odvedli spoustu práce s mnoha piloty. Vybrali jsme si Sergeje kvůli celé škále jeho výkonnosti ve srovnání s mnoha jezdci, ne jen s Robertem. Byl jasným favoritem," vysvětluje Lowe, proč nakonec upřednostnili mladého Rusa, který s sebou přitáhl silné sponzory.
Kubica tak dostane možnost zapojit se alespoň do předsezónních či sezónních testů, nastoupí do pátečních tréninků a hodně času stráví i na simulátoru. "Robert bude přispívat našemu technickému týmu. Nebude klukem, který by tam jen tak seděl čekaje na lavičce náhradníků," říká Lowe.
"Posadíme ho do auta a bude trávit čas na simulátoru. Celý smysl toho je pomocí nám při vývoji vozu a plně podporovat závodní jezdce v jejich závodním programu," pokračuje Brit.
Pokud by měl Lance Strolla či Sergeje Sirotkina zastoupit, neměl by s tím problém. "Byl by v pohodě, tím jsme si jisti. Jinak by se nestal naším rezervním pilotem, kdybychom si nemysleli, že by dokázal závodit. A nejen, že k tomu je kompetentní, on je také schopný vést si v závodě dobře, závodit konkurenceschopně," myslí si Lowe.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.