Technický ředitel Williamsu Paddy Lowe vysvětluje, proč si vybrali Sergeje Sirotkina místo Roberta Kubici. U něj budou přemýšlet, zda jej neangažovat jako závodního pilota pro rok 2019 - místo by si však musel zasloužit.
Kubica, jenž kdysi patřil ke špičce a v jednu chvíli před svým zraněním v rallye dokonce i vedl šampionát, bude letos zastávat roli rezervního a testovacího jezdce Williamsu. Netají se však tím, že jeho cílem i nadále zůstává v F1 opět závodit. Co mu k tomu schází?
"Není to o tom, co mu nakonec schází - jde o soutěživý trh, získat závodní sedačku. Existuje mnohem více velmi, velmi talentovaných jezdců, než je míst. A Robert by si ho určitě také přál. Musí si zasloužit právo na závodní sedačku, ať už se před rokem 2019 objeví jakékoliv volné místo," odpovídá Lowe na moskevské akci Williamsu se sponzorem SMP.
Podle časů, použitých informací i zákulisních informací Kubica za Sirotkinem během testů v Abú Zabí na konci loňské sezóny rychlostně zaostával. Technický ředitel Williamsu to ale nechce rozebírat: "Nebudu o tom mluvit."
"Při tomto výběrovém procesu jsme odvedli spoustu práce s mnoha piloty. Vybrali jsme si Sergeje kvůli celé škále jeho výkonnosti ve srovnání s mnoha jezdci, ne jen s Robertem. Byl jasným favoritem," vysvětluje Lowe, proč nakonec upřednostnili mladého Rusa, který s sebou přitáhl silné sponzory.
Kubica tak dostane možnost zapojit se alespoň do předsezónních či sezónních testů, nastoupí do pátečních tréninků a hodně času stráví i na simulátoru. "Robert bude přispívat našemu technickému týmu. Nebude klukem, který by tam jen tak seděl čekaje na lavičce náhradníků," říká Lowe.
"Posadíme ho do auta a bude trávit čas na simulátoru. Celý smysl toho je pomocí nám při vývoji vozu a plně podporovat závodní jezdce v jejich závodním programu," pokračuje Brit.
Pokud by měl Lance Strolla či Sergeje Sirotkina zastoupit, neměl by s tím problém. "Byl by v pohodě, tím jsme si jisti. Jinak by se nestal naším rezervním pilotem, kdybychom si nemysleli, že by dokázal závodit. A nejen, že k tomu je kompetentní, on je také schopný vést si v závodě dobře, závodit konkurenceschopně," myslí si Lowe.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.