Toro Rosso si užívá výlučné pozornosti Hondy, která k němu přešla od McLarenu, což se podle jeho šéfa Franze Tosta již pozitivně projevuje v oblasti konstrukce nového vozu STR13, a očekává silnou a spolehlivou pohonnou jednotku.
Honda po rozchodu s McLarenem uzavřela s Toro Rosso smlouvu na tři roky, zatímco její bývalý britský partner bude využívat motory Renaultu. Franz Tost je v počáteční fázi spolupráce s japonským výrobcem velmi spokojený a vyzdvihuje přínosy, jež se projevují při stavbě nového monopostu.
"S Hondou to bude velká změna. Na spolupráci s nimi se hodně těšíme. Začali jsme několika schůzkami poslední měsíc loňské sezóny a musím říci, že spolupráce probíhá opravdu dobře. Jsem přesvědčený o tom, že přijdou se spolehlivým a silným motorem," pochvaluje si šéf stáje z Faenzy.
"Myslím si, že Toro Rosso z této spolupráce může pouze těžit, protože jsme letos jediným týmem, kterému budou tyto motory poskytovány. To znamená, že se můžeme jeden na druhého plně soustředit," vyzdvihuje Tost pro Racer pozitiva nového partnerství s Hondou.
As we continue working on the new STR13, take a look back at our first 10 years in #F1 ? https://t.co/cnWLvD0EKN pic.twitter.com/gDJivwEXGz
— Toro Rosso (@ToroRossoSpy) January 18, 2018Video: Prvních 10 let vývoje vozu Toro Rosso, které letos přechází na motory Honda
"Už jsme viděli, že když potřebujeme navrhnout všechno tak, aby se motor vlezl do auta, tak nemusíme ostatní žádat o kompromisy - můžeme to udělat tak, jak to chceme. Takže jsem více než optimistický, pokud jde o Hondu," pokračuje.
To, že se Toro Rosso stane továrním týmem, je podle Tosta vzrušujícím milníkem v jejich historii: "Ano, jde o něco nového a pro Toro Rosso zvláštního. Doufám, že tuto šanci dokážeme využít tím nejlepším způsobem pro zlepšení naší výkonnosti."
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.