Haas podle Kevina Magnussena ve svých prvních dvou sezónách ve Formuli 1 přesvědčil o tom, že má potenciál napodobit Force Indii, která v posledních dvou sezónách navzdory jednomu z nejnižších rozpočtů skončila vždy čtvrtá.
"Pevně věřím, že se můžeme posouvat dopředu prokázat schopnost malých týmů - Force India to ukazuje. Když se podíváte na prvních pár sezón Force Indie v F1, tak my jsme jako nový tým závodili a vedli si lépe. Vypadá to tedy dobře a myslím, že se ubíráme správným směrem," komentuje pro Autosport Magnussen.
Haas do F1 vstoupil v roce 2016 poté, co jej majitel týmu NASCAR vybudoval téměř od nuly. Force India kdysi vznikla díky tomu, že Vijay Mallya odkoupil bývalý Spyker (předtím Midland či Jordan). Americký nováček ale těží z technologického partnerství s Ferrari, od kterého neodebírá pouze pohonné jednotky.
Indická stáj se ale hned ve své druhé sezóně blýskla vítězstvím v kvalifikaci a druhým místem ve Velké ceně Belgie, zatímco Haas skončil ve svých prvních dvou závodech v nejlepší šestici (v Bahrajnu Romain Grosjean dojel dokonce pátý), což se mu od té doby povedlo už jen jednou (letos v Rakousku).
Loni nasbíral o 18 bodů více než v sezóně 2016, mezi konstruktéry si ale nepolepšil - zůstal na osmé pozici. Magnussen se k němu přidal minulý rok poté, co opustil Renault - a ten si polepšil výrazněji: z 9. na 6. příčku. Nicméně věří, že francouzský tým je pro ně reálným cílem.
"Renault si vede dobře, ale já se zde zkrátka cítím velmi dobře a cítím, že se můžeme zlepšit a v příštím ročníku s Renaultem bojovat, pokud vše správně zvládneme," dodává dánský pilot.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.