Haas podle Kevina Magnussena ve svých prvních dvou sezónách ve Formuli 1 přesvědčil o tom, že má potenciál napodobit Force Indii, která v posledních dvou sezónách navzdory jednomu z nejnižších rozpočtů skončila vždy čtvrtá.
"Pevně věřím, že se můžeme posouvat dopředu prokázat schopnost malých týmů - Force India to ukazuje. Když se podíváte na prvních pár sezón Force Indie v F1, tak my jsme jako nový tým závodili a vedli si lépe. Vypadá to tedy dobře a myslím, že se ubíráme správným směrem," komentuje pro Autosport Magnussen.
Haas do F1 vstoupil v roce 2016 poté, co jej majitel týmu NASCAR vybudoval téměř od nuly. Force India kdysi vznikla díky tomu, že Vijay Mallya odkoupil bývalý Spyker (předtím Midland či Jordan). Americký nováček ale těží z technologického partnerství s Ferrari, od kterého neodebírá pouze pohonné jednotky.
Indická stáj se ale hned ve své druhé sezóně blýskla vítězstvím v kvalifikaci a druhým místem ve Velké ceně Belgie, zatímco Haas skončil ve svých prvních dvou závodech v nejlepší šestici (v Bahrajnu Romain Grosjean dojel dokonce pátý), což se mu od té doby povedlo už jen jednou (letos v Rakousku).
Loni nasbíral o 18 bodů více než v sezóně 2016, mezi konstruktéry si ale nepolepšil - zůstal na osmé pozici. Magnussen se k němu přidal minulý rok poté, co opustil Renault - a ten si polepšil výrazněji: z 9. na 6. příčku. Nicméně věří, že francouzský tým je pro ně reálným cílem.
"Renault si vede dobře, ale já se zde zkrátka cítím velmi dobře a cítím, že se můžeme zlepšit a v příštím ročníku s Renaultem bojovat, pokud vše správně zvládneme," dodává dánský pilot.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.
Lando Norris vyhrál druhý trénink na Silverstonu před Charlesem Leclercem a Lewisem Hamiltonem. McLaren tak ukázal silnou formu před závodem na domácí půdě.
Kimi Antonelli poskytl aktuální informace o své pozici v Mercedesu. To přichází v době, kdy sílí spekulace o možném příchodu Maxe Verstappena k týmu.
Helmut Marko razantně popřel spekulace o tom, že by Max Verstappen byl blízko podpisu s Mercedesem. Podle něj smlouvu nepodepsal a ani nemůže.
George Russell zatím nemá smlouvu pro sezonu 2026, což otevírá prostor spekulacím o jeho budoucnosti. Mercedes i sám jezdec možná vyčkávají na vývoj situace na přestupovém trhu.
Lewis Hamilton rozbouřil domácí tribuny už během prvního pátečního tréninku, když zajel nejrychlejší čas a jasně naznačil, že na Silverstonu hodlá hrát hlavní roli. V britském souboji s Landem Norrisem měl zatím navrch a fanoušci na okruhu tak dostali první důvod k naději na silný víkend domácích jezdců.
Carlos Sainz varoval Mercedes i George Russella v souvislosti s možným příchodem Maxe Verstappena. Naznačil, že taková změna by mohla zásadně narušit týmovou rovnováhu.
McLaren dorazil na britskou Grand Prix s novou podlahou a přepracovanými zadními brzdovými kanálky. Tato technická vylepšení mají týmu pomoci udržet si náskok v šampionátu jezdců i konstruktérů.
Lewis Hamilton přiznal, že si s Ferrari promluvil o strategii v Rakousku, kde dostal stejnou jako Charles Leclerc. Nechce, aby situace dospěla do bodu, kdy by musel ignorovat týmové pokyny.
McLaren si vybudoval výrazný náskok před konkurencí, ale na dalším vývoji monopostu MCL39 nehodlá polevit. Tým dál usiluje o zlepšení výkonu i v probíhající sezóně.
Lewis Hamilton uvedl, že by ho zajímalo, co se stane, pokud Max Verstappen opustí Red Bull. Reagoval tak na rostoucí spekulace o nejisté budoucnosti nizozemského šampiona v týmu.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.