Williams dnes potvrdil, že za něj společně s Lancem Strollem bude v sezóně 2018 závodit Sergej Sirotkin.
Ačkoliv dříve někteří spekulovali o tom, že by odcházejícího Felipeho Massu mohl nahradit Robert Kubica, tak závodní sedačku nakonec získává ruský pilot, jenž má s sebou donést kolem 15 milionů liber (420 mil. Kč).
Polák ale nemusí příliš smutnit, stává se rezervním a vývojovým jezdcem týmu, což mu zaručuje účast v předsezónních a sezónních testech i v několika pátečních trénincích.
"Mám extrémně velkou radost z toho, že se k Williamsu v této sezóně přidávám jako oficiální rezervní a testovací pilot. Cítím se být v té nejlepší fyzické formě, v jaké jsem kdy byl, vyžadovalo to ale spoustu práce se do ní dostat, takže bych Williamsu chtěl poděkovat za příležitosti, které mi zatím poskytli, a za důvěru ve mě.
Těším se teď na práci s technickým týmem Williamsu v továrně i na dráze, abych mu opravdu pomohl posunout kupředu vývoj [vozu] FW41 a způsobil skutečný rozdíl v jejich letošní kampani. Poté, co jsem se svezl s FW36 i s FW40, tak se těším na to, jak si povede FW41 na dráze a na práci s týmem, abychom zajistili, že z něj dokážeme dostávat maximum výkonnosti. Mým konečným cílem zůstává závodit znovu v F1 a tohle je další důležitý krok tímto směrem. Už se nemůžu dočkat začátku," říká Kubica.
WATCH: WILLIAMS MARTINI RACING 2018 Driver Announcement ? #WeAreRacing pic.twitter.com/wFmROTUbC8
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) January 16, 2018
Sirotkin strávil poslední 2 roky jako testovací a rezervní pilot Renaultu. Šestkrát s ním nastoupil do pátečních tréninků a dvakrát testoval. O jeho místu rozhodlo posezónní test v Abú Zabí, kde na Williams více zapůsobil.
Dvaadvacetiletý Rus společně s devatenáctiletým Strollem budou letos tvořit jednu z nejméně zkušených jezdeckých dvojic v F1. I přesto budou usilovat o to, aby Williamsu pomohli minimálně udržet pátou příčku mezi konstruktéry z loňské i předloňské sezóny.
"Pokud bych měl říct, že jsem šťastný a hrdý, jelikož se můžu připojit k tak slavnému týmu, jako je Williams, tak by to bylo příliš mírné. Vyžadovalo to obrovské množství práce dostat se tam, kde jsem, a jsem opravdu rád a vděčný všem, kdo do toho byli zapojeni. Výsledek našeho společného úsilí mi pomohl dosáhnout mého cíle. Tým se může spolehnout na to, že do toho budu dávat to nejlepší," komentuje Sirotkin.
Šéfka týmu Claire Williamsová k tomu uvádí: "Po rozsáhlém procesu vyhodnocování jezdců jsem nadšená tím, že jsme mohli finalizovat naši sestavu pro rok 2018, a už se těším na to, co další sezóna přinese. Trvalo nám, než jsme vyhodnotili všechny dostupné možnosti, a věřím, že Lance se Sergejem mohou dosahovat pro tým těch nejlepších výsledků."
"Filozofií Williamsu vždy bylo dávat šanci mladým talentům a rozvíjet je, do čehož Sergej zapadá. Lance prožil přelomovou první sezónu a po jednom roce na svém kontě bude připravený v roce 2018 vyrazit. Máme talentovanou sestavu, o které věříme, že pro tým získá pár vzrušujících výsledků," věří dcera Franka Williamse, zakladatele stáje.
Technický ředitel Paddy Lowe na adresu Kubicy dodává: "Předně bych chtěl Robertovi pogratulovat k tomu, co zatím dosáhl. Překonat své zranění, dostat se zpět do kondice a znovu jezdit s vozem F1 je významným úspěchem, který se povedl jen několika lidem.
Očekáváme, že Robert technicky týmu velmi pomůže, když využije bohaté zkušenosti s testováním na dráze, s prací na simulátoru, a podpoří závodní jezdce a inženýry v každém závodě. Je pilotem, jehož mnoho let obdivuji a osobně jsem moc rád, že s ním budu v šampionátu 2018 spolupracovat."
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.