Sergio Pérez si uvědomuje, že jej letos v F1 čeká klíčová sezóna, chce-li pomýšlet na lepší sedačku v příštím roce, kdy se očekává větší pohyb na trhu s piloty.
Mexický pilot zažil horké chvíle po nevydařené sezóně s McLarenem v roce 2013, od té doby si ale u Force Indie vybudoval dobré jméno. Loni skončil jako nejlepší jezdec mimo přední tři týmy: Mercedes, Ferrari a Red Bull - na sedmém místě, o 13 bodů před svým týmovým kolegou Estebanem Oconem.
V nadcházející sezóně bude opět závodit za Force Indii a uvědomuje si, že se mu příštím ročníku mohou otevřít velké dveře - změny se očekávají u Mercedesu, Ferrari i Red Bullu. "Jde o tak důležitý rok. V F1 dojde v roce 2019 k velkým přesunům, proto je důležité být rychlý hned od počátku roku," popisuje Pérez.
"Mám to to, abych vyhrával tituly""Věřím, že všichni v F1 vás sledují nejen v jednom závodě nebo roce, ale po mnoho let. Když se podíváte na to, jak jsem si vedl v posledních několika letech, tak věřím, že jsem v dobré pozici," pokračuje pro Autosport sebevědomě pilot Force Indie.
Tvrdí, že má dostatek zkušeností na to, aby z šance u velkého týmu vytěžil co nejvíce poté, co se poučil z náročné epizody u McLarenu: "Věřím, že pokud se objeví nějaká příležitost, tak jsem naprosto připraven, úplně kompletní jako pilot i jako osoba. To může udělat velký rozdíl, pokud se objeví nějaká možnost. Věřím, že se posunu výše na roštu. Věřím, že ta šance přijde."
"Mrzelo by mě, kdybych nikdy nedostal šanci ukázat, že můžu bojovat o tituly, vyhrávat tituly. Nic s tím nesvedete. Ukázal jsem, co v F1 dokážu, ale chci ještě více a cítím, že bych mohl dosáhnout ještě víc," popisuje Pérez své schopnosti.
"Šance u McLaren přišla příliš brzy"Místo u McLarenu po dvou letech se Sauberem podle něj přišlo zkrátka ve špatný čas: "Skutečně věřím, že McLaren přišel v mé kariéře příliš brzy. Nebyl jsem na to připravený. Ale nemůžete zaručit, že to přišlo bezdůvodně. Dostal jsem se k tomu, protože jsem odváděl ohromnou práci."
"V té době jsem potřeboval další rok u Sauberu, ale tak už to dopadlo. Díky té sezóně jsem se stal takovým jezdcem, jakým jsem nyní," dodává 27letý mexický pilot.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.