Sergio Pérez si uvědomuje, že jej letos v F1 čeká klíčová sezóna, chce-li pomýšlet na lepší sedačku v příštím roce, kdy se očekává větší pohyb na trhu s piloty.
Mexický pilot zažil horké chvíle po nevydařené sezóně s McLarenem v roce 2013, od té doby si ale u Force Indie vybudoval dobré jméno. Loni skončil jako nejlepší jezdec mimo přední tři týmy: Mercedes, Ferrari a Red Bull - na sedmém místě, o 13 bodů před svým týmovým kolegou Estebanem Oconem.
V nadcházející sezóně bude opět závodit za Force Indii a uvědomuje si, že se mu příštím ročníku mohou otevřít velké dveře - změny se očekávají u Mercedesu, Ferrari i Red Bullu. "Jde o tak důležitý rok. V F1 dojde v roce 2019 k velkým přesunům, proto je důležité být rychlý hned od počátku roku," popisuje Pérez.
"Mám to to, abych vyhrával tituly""Věřím, že všichni v F1 vás sledují nejen v jednom závodě nebo roce, ale po mnoho let. Když se podíváte na to, jak jsem si vedl v posledních několika letech, tak věřím, že jsem v dobré pozici," pokračuje pro Autosport sebevědomě pilot Force Indie.
Tvrdí, že má dostatek zkušeností na to, aby z šance u velkého týmu vytěžil co nejvíce poté, co se poučil z náročné epizody u McLarenu: "Věřím, že pokud se objeví nějaká příležitost, tak jsem naprosto připraven, úplně kompletní jako pilot i jako osoba. To může udělat velký rozdíl, pokud se objeví nějaká možnost. Věřím, že se posunu výše na roštu. Věřím, že ta šance přijde."
"Mrzelo by mě, kdybych nikdy nedostal šanci ukázat, že můžu bojovat o tituly, vyhrávat tituly. Nic s tím nesvedete. Ukázal jsem, co v F1 dokážu, ale chci ještě více a cítím, že bych mohl dosáhnout ještě víc," popisuje Pérez své schopnosti.
"Šance u McLaren přišla příliš brzy"Místo u McLarenu po dvou letech se Sauberem podle něj přišlo zkrátka ve špatný čas: "Skutečně věřím, že McLaren přišel v mé kariéře příliš brzy. Nebyl jsem na to připravený. Ale nemůžete zaručit, že to přišlo bezdůvodně. Dostal jsem se k tomu, protože jsem odváděl ohromnou práci."
"V té době jsem potřeboval další rok u Sauberu, ale tak už to dopadlo. Díky té sezóně jsem se stal takovým jezdcem, jakým jsem nyní," dodává 27letý mexický pilot.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.