Britský šampion Nigel Mansell očekává, že McLaren bude mít těžké soupeře v týmech, které budou jezdit se stejným motorem - tedy v továrním Renaultu i v Red Bullu, který měl v závěru loňské sezóny dle svých slov to nejlepší šasi ze všech.
Doufá, že Renault bude při dodávkách pohonných jednotek férový a nebude upřednostňovat jeden tým před druhým, jak před letošní sezónou sliboval. McLarenu by po třech bídných sezónách úspěch konečně přál.
"Bude to těžké, ale snad se dokážou dostat velmi blízko a Renault bude velmi férový při dodávkách motorů. Mercedes jim je samozřejmě nechtěl poskytnout, protože si ho nepřejí jako svého soupeře," říká Mansell na britské výstavě Autosport International.
McLaren, který se trápil s nekonkurenceschopným motorem Hondy, postavil také velmi kvalitní vůz (MCL32), který se podle nich vyrovnal Red Bullu RB13. Letos se díky stejným pohonným jednotkám tedy můžeme těšit na přímé srovnání těchto dvou týmů. I nadále se však očekává nadvláda Mercedesu, jenž je se svým produktem nejdále.
"Nejtěžší věcí v F1 je dosáhnout vyrovnaných podmínek. Potřebujeme, aby se pole srovnalo. Potřebujeme na roštu 26 aut a neutrácet celé jmění na pokusy a ohýbání pravidel," dodává mistr světa z roku 1992 na aktuální stav v F1, v níž už 4 roky kralují Stříbrné šípy.
Oscar Piastri v Barceloně potvrzuje svou formu a navýšil vedení v šampionátu, zatímco Max Verstappen po penalizaci ztrácí body a klesá pořadím po incidentu s Russellem.
Lando Norris přiznal, že během posledního kola kvalifikace na Velkou cenu Španělska udělal chyby, které ho stály pole position. Díky tomu mohl jeho týmový kolega Oscar Piastri získat první místo na startovním roštu.
Lewis Hamilton zkritizoval zpřísnění testů ohebnosti křídel, které podle něj stálo týmy spoustu peněz bez skutečného efektu.
Max Verstappen se zastal Yukiho Tsunody a zdůraznil, že potíže nejsou vinou jezdce, ale náročného vozu. „Yuki rozhodně není žádné ořezávátko,“ uvedl a dodal: „Myslím, že to víc vypovídá o tom, jak těžké je auto, než o Yukim samotném.“
Nečekaná komplikace pro Aston Martin. Lance Stroll byl nucen odstoupit ze španělské Grand Prix kvůli bolestem pravé ruky a zápěstí. Tým tak přichází o jednoho ze svých jezdců.
Yuki Tsunoda se po kvalifikaci na Velkou cenu Španělska ocitl na poslední, 20. pozici, což je o 17 míst za jeho týmovým kolegou Maxem Verstappenem. Japonský jezdec zůstal zaskočený a nepochopil, proč jeho monopost nedokázal držet krok s konkurencí.
Oscar Piastri v kvalifikaci na Velkou cenu Španělska s kolem 1:11.546 porazil svého týmového kolegu Landa Norrise a získal pole position. McLareny dominovaly za horkých podmínek, Verstappen skončil třetí, přičemž Piastri takticky znemožnil Norrisovi využít vzduchový stín a potvrdil svou skvělou formu.
Nico Rosberg během tréninku v Barceloně vyzdvihl Verstappenovu výjimečnou schopnost zvládat dynamiku zatáček a kontrolovat auto tam, kde ostatní stále bojují s přilnavostí. Podle něj právě tato plynulost a rychlá adaptace na chování vozu dává Verstappenovi zásadní náskok před soupeři.
Lewis Hamilton odhalil, že páteční nezdar ve volném tréninku na Velkou cenu Španělska způsobil technický problém jeho monopostu SF-25, kvůli němuž přišel o přítlak. I přes frustraci z výkonu věří, že se Ferrari podaří vůz včas opravit a zbytek víkendu zvládne lépe.
Nico Rosberg podpořil kritická slova Lewise Hamiltona na adresu Ferrari SF-25 a potvrdil, že vůz je skutečně obtížně ovladatelný. Podle bývalého mistra světa tento problém výrazně limituje výkonnost týmu a je nezbytné jej co nejdříve vyřešit.
Oscar Piastri ovládl závěrečný trénink na Velkou cenu Španělska s náskokem půl sekundy na týmového kolegu Landa Norrise. McLaren potvrdil formu a mladý Australan ukázal, že míří vysoko.
Oscar Piastri ovládl druhý páteční trénink na Velkou cenu Španělska a potvrdil silnou formu McLarenu. Na nejměkčí sadě pneumatik zajel nejrychlejší čas dne 1:12,760 a udržel za sebou George Russella i Maxe Verstappena.