Britský výrobce motorů Cosworth připouští, že by se do Formule 1 nevrátil jako nezávislý dodavatel ani při změně pravidel a zjednodušení současných pohonných jednotek.
Do jednání o budoucí podobě pravidel je sice zapojený a rád by v F1 znovu závodil, pokud by to bylo možné, uvědomuje si ale potřebu velké investice. K tomu by potřeboval finanční podporu nějaké automobilky či sponzora, aby se vrátil do špičkového odvětví motorsportu, které opustil v roce 2013.
"Tak zaprvé, moc rádi bychom tam byli. Hodně se napsalo o tom, že jsme úzce zapojeni do současných diskusí, které probíhají. My jsme od počátku viděli, že je nepravděpodobné, aby se nezávislý Cosworth vrátil na základě 'Pokud to postaví, tak se vrátí.' To je nepravděpodobné, protože by v tomto případě ekonomická stránka těžko fungovala," popisuje jeho ředitel Bruce Wood.
"Rozhodně doufáme, že bychom tam mohli být spojeni s menším OEM výrobcem, jenž by byl ochotný trochu finančně přispět na návrat do F1, jak to snad nová pravidla umožní," pokračuje šéf Cosworthu, který pro svůj návrat hledá partnera.
Společně s Aston Martinem patří ke společnostem, které vyhodnocují možnost přípravy motorů podle plánovaných nových pravidel, která mají být finalizována do konce roku. Nezávislí výrobci doufají, že se náklady na konstrukci a stavbu pohonné jednotky sníží, když dojde k jejímu zjednodušení po odstranění motorgenerátoru tepelné energie (MGU-H) a vyšší standardizaci.
"Není tajemstvím, že úroveň současné technologie v F1 ji docela znepřístupňuje - i někomu takovému, jako je Cosworth s našimi schopnostmi, protože zahrnuje tolik prvků, které jsou absolutně špičkové. Rekuperace tepelné energie by vyžadovala investici v řádu desítek milionů [liber]," stěžuje si Wood.
"Navrhované pravidla by určitě umožnila návrat Cosworthu do F1 a snížila nákladovou bariéru na vstup do bodu, kdy by se našlo mnohem více výrobců či dalších sponzorů - nikoliv jen automobilek - kteří by F1 byli schopni zahrnout do svých rozpočtů," dodává šéf britského výrobce motorů.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.