Cosworth by se do F1 nejspíše nevrátil ani po zjednodušení motorů

V8 motor Cosworthu
V8 motor Cosworthu, foto: www.cosworthformula1.com
Petr Hlawiczka 12. ledna 2018 6:20
Sdílej:

Britský výrobce motorů Cosworth připouští, že by se do Formule 1 nevrátil jako nezávislý dodavatel ani při změně pravidel a zjednodušení současných pohonných jednotek.

Do jednání o budoucí podobě pravidel je sice zapojený a rád by v F1 znovu závodil, pokud by to bylo možné, uvědomuje si ale potřebu velké investice. K tomu by potřeboval finanční podporu nějaké automobilky či sponzora, aby se vrátil do špičkového odvětví motorsportu, které opustil v roce 2013.

"Tak zaprvé, moc rádi bychom tam byli. Hodně se napsalo o tom, že jsme úzce zapojeni do současných diskusí, které probíhají. My jsme od počátku viděli, že je nepravděpodobné, aby se nezávislý Cosworth vrátil na základě 'Pokud to postaví, tak se vrátí.' To je nepravděpodobné, protože by v tomto případě ekonomická stránka těžko fungovala," popisuje jeho ředitel Bruce Wood.

"Rozhodně doufáme, že bychom tam mohli být spojeni s menším OEM výrobcem, jenž by byl ochotný trochu finančně přispět na návrat do F1, jak to snad nová pravidla umožní," pokračuje šéf Cosworthu, který pro svůj návrat hledá partnera.

Společně s Aston Martinem patří ke společnostem, které vyhodnocují možnost přípravy motorů podle plánovaných nových pravidel, která mají být finalizována do konce roku. Nezávislí výrobci doufají, že se náklady na konstrukci a stavbu pohonné jednotky sníží, když dojde k jejímu zjednodušení po odstranění motorgenerátoru tepelné energie (MGU-H) a vyšší standardizaci.

"Není tajemstvím, že úroveň současné technologie v F1 ji docela znepřístupňuje - i někomu takovému, jako je Cosworth s našimi schopnostmi, protože zahrnuje tolik prvků, které jsou absolutně špičkové. Rekuperace tepelné energie by vyžadovala investici v řádu desítek milionů [liber]," stěžuje si Wood.

"Navrhované pravidla by určitě umožnila návrat Cosworthu do F1 a snížila nákladovou bariéru na vstup do bodu, kdy by se našlo mnohem více výrobců či dalších sponzorů - nikoliv jen automobilek - kteří by F1 byli schopni zahrnout do svých rozpočtů," dodává šéf britského výrobce motorů.

Stalo se
Novinky
Lewis Hamitlon při testech v Barceloně (2025)

Ferrari nezvládlo opravit monopost Hamiltona po nehodě. Testy ale dnes pokračují

Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.

Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.