Technický ředitel Williamsu Paddy Lowe říká, že si moc dobře uvědomují, jak velkou hrozbou pro ně bude letos McLaren, který přešel z pohonných jednotek Hondy k Renaultu. S vývojem svého vozu v poslední třetině sezóny 2017 je však spokojený.
Williams skončil v minulé sezóně podruhé za sebou pátý o 26 bodů před Renaultem, stále se však mírně propadá - v roce 2016 ale nasbíral o 55 bodů více než loni. A letos to zřejmě nebude o moc lepší, protože by mu měl vpředu přibýt další soupeř, který se i přes výborné šasi potácel kvůli nekonkurenceschopným motorům Hondy na chvostu startovního pole.
"Bude to zajímavé. Honda ke konci sezóny vypadala celkem silně, takže to bude zajímavé pozorovat, jaký pokrok během zimy McLaren udělá či nedělá. Jsou soupeřem, který zasluhuje respekt, takže si na ně rozhodně musíme dávat pozor," uznává Lowe.
S vývojem Williamsu v závěru loňské sezóny byl spokojený, byť se nakonec nedokázali dotáhnout na Force Indii a rozdat si to s ní o čtvrtou příčku. "Některé výsledky, kterých jsme dosáhli, pro nás byly jako vítězství v závodě, jako úspěch dne - obzvlášť sedmé místo Felipeho [Massy] v Brazílii," tvrdí.
"To bylo ohromné, obzvlášť proto, že měl auto, které na ten výsledek nebylo dostatečně rychlé. To jste viděli skvělou týmovou práci. Dostat to nejlepší z toho, co máte, vyžaduje neuvěřitelnou spolupráci týmu, ať už jde o vítězné auto nebo o auto středu pole," pokračuje technický ředitel Williamsu, který by měl příští týden potvrdit Sergeje Sirotkina po boku Lance Strolla.
"Utrpěli jsme určité ztráty, dopustili se nějakých chyb, ale celkově tým odvedl skvělou práci, aby to celé zvládl. Byli bychom rádi, kdybychom skončili čtvrtí. Force India si zaslouží veškeré uznání - odvedli fantastickou práci a svou pozici si zaslouží."
"Ale udržet si páté místo, když se rozhlédnete po soupeřích, to nelze brát jako zaručené. Obzvlášť v poslední třetině sezóny - sice nevíte, co jsme všechno udělali, ale auto jsme hodně zrychlili, jen abychom zůstali stát a udrželi si to místo. Měli jsme skvělý výkonnostní program," prozrazuje Lowe. Jenže soupeři Williamsu nezůstávali nečinně sedět, proto se týmu nepodařilo zlepšit svou pozici.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.