Technický ředitel Williamsu Paddy Lowe říká, že si moc dobře uvědomují, jak velkou hrozbou pro ně bude letos McLaren, který přešel z pohonných jednotek Hondy k Renaultu. S vývojem svého vozu v poslední třetině sezóny 2017 je však spokojený.
Williams skončil v minulé sezóně podruhé za sebou pátý o 26 bodů před Renaultem, stále se však mírně propadá - v roce 2016 ale nasbíral o 55 bodů více než loni. A letos to zřejmě nebude o moc lepší, protože by mu měl vpředu přibýt další soupeř, který se i přes výborné šasi potácel kvůli nekonkurenceschopným motorům Hondy na chvostu startovního pole.
"Bude to zajímavé. Honda ke konci sezóny vypadala celkem silně, takže to bude zajímavé pozorovat, jaký pokrok během zimy McLaren udělá či nedělá. Jsou soupeřem, který zasluhuje respekt, takže si na ně rozhodně musíme dávat pozor," uznává Lowe.
S vývojem Williamsu v závěru loňské sezóny byl spokojený, byť se nakonec nedokázali dotáhnout na Force Indii a rozdat si to s ní o čtvrtou příčku. "Některé výsledky, kterých jsme dosáhli, pro nás byly jako vítězství v závodě, jako úspěch dne - obzvlášť sedmé místo Felipeho [Massy] v Brazílii," tvrdí.
"To bylo ohromné, obzvlášť proto, že měl auto, které na ten výsledek nebylo dostatečně rychlé. To jste viděli skvělou týmovou práci. Dostat to nejlepší z toho, co máte, vyžaduje neuvěřitelnou spolupráci týmu, ať už jde o vítězné auto nebo o auto středu pole," pokračuje technický ředitel Williamsu, který by měl příští týden potvrdit Sergeje Sirotkina po boku Lance Strolla.
"Utrpěli jsme určité ztráty, dopustili se nějakých chyb, ale celkově tým odvedl skvělou práci, aby to celé zvládl. Byli bychom rádi, kdybychom skončili čtvrtí. Force India si zaslouží veškeré uznání - odvedli fantastickou práci a svou pozici si zaslouží."
"Ale udržet si páté místo, když se rozhlédnete po soupeřích, to nelze brát jako zaručené. Obzvlášť v poslední třetině sezóny - sice nevíte, co jsme všechno udělali, ale auto jsme hodně zrychlili, jen abychom zůstali stát a udrželi si to místo. Měli jsme skvělý výkonnostní program," prozrazuje Lowe. Jenže soupeři Williamsu nezůstávali nečinně sedět, proto se týmu nepodařilo zlepšit svou pozici.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.