Technický ředitel Williamsu Paddy Lowe říká, že si moc dobře uvědomují, jak velkou hrozbou pro ně bude letos McLaren, který přešel z pohonných jednotek Hondy k Renaultu. S vývojem svého vozu v poslední třetině sezóny 2017 je však spokojený.
Williams skončil v minulé sezóně podruhé za sebou pátý o 26 bodů před Renaultem, stále se však mírně propadá - v roce 2016 ale nasbíral o 55 bodů více než loni. A letos to zřejmě nebude o moc lepší, protože by mu měl vpředu přibýt další soupeř, který se i přes výborné šasi potácel kvůli nekonkurenceschopným motorům Hondy na chvostu startovního pole.
"Bude to zajímavé. Honda ke konci sezóny vypadala celkem silně, takže to bude zajímavé pozorovat, jaký pokrok během zimy McLaren udělá či nedělá. Jsou soupeřem, který zasluhuje respekt, takže si na ně rozhodně musíme dávat pozor," uznává Lowe.
S vývojem Williamsu v závěru loňské sezóny byl spokojený, byť se nakonec nedokázali dotáhnout na Force Indii a rozdat si to s ní o čtvrtou příčku. "Některé výsledky, kterých jsme dosáhli, pro nás byly jako vítězství v závodě, jako úspěch dne - obzvlášť sedmé místo Felipeho [Massy] v Brazílii," tvrdí.
"To bylo ohromné, obzvlášť proto, že měl auto, které na ten výsledek nebylo dostatečně rychlé. To jste viděli skvělou týmovou práci. Dostat to nejlepší z toho, co máte, vyžaduje neuvěřitelnou spolupráci týmu, ať už jde o vítězné auto nebo o auto středu pole," pokračuje technický ředitel Williamsu, který by měl příští týden potvrdit Sergeje Sirotkina po boku Lance Strolla.
"Utrpěli jsme určité ztráty, dopustili se nějakých chyb, ale celkově tým odvedl skvělou práci, aby to celé zvládl. Byli bychom rádi, kdybychom skončili čtvrtí. Force India si zaslouží veškeré uznání - odvedli fantastickou práci a svou pozici si zaslouží."
"Ale udržet si páté místo, když se rozhlédnete po soupeřích, to nelze brát jako zaručené. Obzvlášť v poslední třetině sezóny - sice nevíte, co jsme všechno udělali, ale auto jsme hodně zrychlili, jen abychom zůstali stát a udrželi si to místo. Měli jsme skvělý výkonnostní program," prozrazuje Lowe. Jenže soupeři Williamsu nezůstávali nečinně sedět, proto se týmu nepodařilo zlepšit svou pozici.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.