Výkonný ředitel McLarenu Zak Brown avizuje, že jeho tým letos předvede tu největší změnu zbarvení z všech týmů. Kromě toho připravuje pár dalších "skvělých věcí."
McLaren po stříbrné, zcela černé a loňské černo-oranžové barvě na svém monopostu chystá další překvapení. Usiluje o to výkonný ředitel Zak Brown, který se do vedení dostal po odchodu Rona Dennise, a velkou příležitost k tomu nabízí i přechod z pohonných jednotek Hondy k Renaultu.
"Auto nebude vypadat stejně jako loni. Celá značka, viditelnost McLarenu, se dostane na další úroveň. Bude to vzrušující. Víme, jak bude vypadat mnoho ostatních týmů, ale lidé snad tu největší změnu na dráze i mimo ní uvidí před Austrálií u McLarenu," prozrazuje Brown.
Na otázku, zda součástí nového zbarvení zůstane i tradiční oranžové, pro Autosport odpovídá: "Bude tam nějaký náznak naší historie, ale s naším zbarvením ještě nejsme hotovi, jelikož hodně toho záleží na sponzorech."
Kromě nových barev naznačuje ředitel McLarenu další odvážné kroky: "Nazýváme to novou érou. Budeme mít několik skvělých věcí, jako novou garáž. McLaren v posledních letech nebyl lídrem. S naší garáží a vším kolem vypadáme jako všichni ostatní, proto musíme udělat pokrok a v Austrálii být těmi, o kterých si všichni řeknou: 'Viděli jste to, co udělal McLaren?'"
"McLaren byl takový vždy. Myslím, že nedostatek naší konkurenceschopnosti to trochu zakalil. Musíme být opět týmem, kterému lidé závidí. Cítím, že se ubíráme svou cestou," pokračuje Brown, který se usilovně snaží sehnat týmu další sponzory. Neusiluje o titulárního sponzora, jakým byl kdysi Vodafone, uvítal by však velkého hráče.
"Podepsali jsme zatím se třemi partnery, které začneme oznamovat, a snad jich ještě přibude. Nebudeme vyprodáni, to zabere čas, ale jsem opravdu spokojený s tím, kudy se tým ubírá na dráze, s naší jezdeckou sestavou, a také mimo trať, s naší komerční činností, marketingovým zapojením fanoušků. Jde o skvělou společnost se skvělou značkou, která byla v poslední době podhodnocena," dodává Brown.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.