Pilot Red Bullu Daniel Ricciardo v rozhovoru pro oficiální stránky F1 poodhaluje něco ze svého soukromí. Jaká má hříšná potěšení, co o něm říkali učitelé ve škole, co si zpívá ve sprše nebo kdy byl naposledy pořádně naštvaný?
Co máš v největší oblibě, kromě jízdy s vozem F1?Daniel Ricciardo: Živou hudbu. Často navštěvuji koncerty. Osobně hraji brilantně na kytaru (smích)!
Který film tě naposledy rozbrečel?DR: Hvězdy nám nepřály. Viděl jsem to v letadle do Brazílie a fakt jsem brečel. Mám takovou teorii, že když jste v letadle, tak věci více citově prožíváte: buď brečím, nebo když jde o komedii, tak se fakt nahlas směju.
Čeho se bojíš?DR: Obvyklých věcí: hadů, žraloků a pavouků. Pokud jde o pocity, tak bych řekl, že lítostí. Ne, že bych to zrovna zažíval, ale nechtěl bych.
Co o tobě říkali učitelé ve školních zprávách?DR: Je moc ukecaný!
Máš nějaká hříšná potěšení?DR: Čokoládu - asi jako každý jezdec v padoku.Sbíráš něco?DR: Už ne. Sbírával jsem modely motorek Valentina Rossiho a jako dítě korky - jo, ty věci, kterými se uzavírají láhve s vínem. Pokaždé, když jsem šel se svými rodiči do restaurace a dali si láhev s vínem, tak jsem si vzal tu korkovou zátku. Stále nevím, proč jsem to dělal, bylo to trochu divné.
Co ti z domova chybí při cestování nejvíce?DR: Počasí. A australské snídaně a káva. To jsou ve zbytku světa naprosto podceňované věci.
Co bylo tvým nejhorším nákupem?DR: Já hloupě neutrácím. Se svými penězi zacházím celkem prozíravě.
Která tvoje chyba tě nejvíce naštvala?DR: Obvykle mě nic moc nenaštve. A pokud mě něco fakt naštve, pak se tomu zasměju.
Kdy jsi byl naposledy opravdu vytočený?DR: Loni v Brazílii - ne v závodě, ale v kvalifikaci. Měl jsem tam ten večer nějaký okamžik a jeden chlápek mě fakt nas***.
Kterou nadpřirozenou schopnost bys chtěl mít: umět lítat nebo se stát neviditelným?DR: Umět lítat. Proč by někdo, kdo vypadá tak dobře, jako já, by měl chtít být neviditelný (smích)?
Zpíváš ve sprše - a pokud ano, co?DR: Ano - a hodně. Country - něco jednoduchého, co si můžu zazpívat.
Věříš v lásku na první pohled?DR: Věřím v přitažlivost na první pohled, láska trvá. Už jsem tu lásku na první pohled asi přežil. Kdybyste se mě zeptali před 10 lety, tak bych řekl, že jo.
Co je tou nejhorší věcí na slávě?DR: Požadavky. Vaši emailovou adresu má příliš mnoho lidí.
Kdybys mohl pozvat na oběd tři lidi - žijící či zesnulé - o koho by se jednalo?DR: Komika: Adama Sandlera nebo Willa Ferrella. Hezkou holku: Sofii Bushovou - účinkovala v televizní sérii, když jsem byl mladší. A skvělého muzikanta: Boba Dylana.
Co bylo tou nejlepší věcí na dětství?DR: Energie, kterou jste měli, aniž byste se museli k něčemu zavazovat.
Co by měl každý ve svém životě vyzkoušet?DR: Skydiving. Ten pocit není přirozený - je to tak trochu mimozemské.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.