Mercedes přiznává, že byl zkraje minulé sezony docela zmaten chováním monopostu ročníku 2017. Tou dobou také Mercedes často porážely monoposty Ferrari.
Mercedes nakonec vloni získal svůj čtvrtý dvojitý titul mezi konstruktéry i jezdci v F1 v řadě. Nicméně alespoň zkraje sezony musel hodně bojovat s Ferrari, když měl problémy dostat ze svých W08 ten správný výkon. Šéf týmu, Toto Wolff, dal autu dokonce přezdívku "diva". Auto bylo v úvodu sezony až moc těžké a mělo problémy pořádně využít novou ultra-měkkou směs pneumatik Pirelli. Pak se ale Mercedesu podařilo na monopostu dobře zapracovat, což se jim na konci sezony vrátilo ziskem obou titulů.
Hlavní designer, John Owen, připustil, že úvodní problémy s autem tým překvapily vzhledem k jejich forenznímu přístupu k návrhu auta. Dle jeho slov musel Mercedes pracovat tvrději než kdy jindy, aby tyto problémy vyřešil. "S tímto autem jsme tomu nerozuměli a myslím, že výraz 'diva' přišel tak nějak s tím, protože se zdálo, že děláme správné věci, ale neodpovídalo to způsobem, jaký jsme chtěli. Abych byl upřímný, tak v těch úvodních závodech jsme byli docela zmatení. Opravdu jsme nevěděli, co máme dělat," říká John Owen pro britský Motorsport.com.
Dle Owena byly problémy Mercedesu nakonec zpětně identifikovány hlavně v oblasti práce auta se zadními pneumatikami. "Během roku bylo naše auto pravděpodobně náročnější na zadní pneumatiky, někteří byli náročnější na jejich přední pneumatiky. Snažíte se to přimět pracovat co nejlepší možnou cestou, abyste vybalancovali opotřebení obou konců. Našli jsme tratě jako Silverstone, Montreal, Monza, Austin anebo Suzuka - toto jsou pro nás velmi dobré tratě, ale pomalejší a teplejší tratě, na těch máme hodně potíže," pokračuje Owen.
"Zkusili jsme hodně věcí a postupně, jak šly závody, čím více jsme o tom přemýšleli a čím více analýz jsme udělali - a řekl bych, že jsme udělali více než kterýkoliv jiný rok ve vrtání se v tom a pochopení - tak jsme se začali dostávat nad tyto věci. Bylo to skvělé a na konci sezony bychom naše auto pravděpodobně jako 'diva' už nenazývali. Je jasné, že máme v plánu zbavit se co možná nejvíce z těchto nepříjemných vlastností pro příští rok a pokusíme se nepřijít s žádnými novými," zakončil technik Mercedesu.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.