Mercedes přiznává, že byl zkraje minulé sezony docela zmaten chováním monopostu ročníku 2017. Tou dobou také Mercedes často porážely monoposty Ferrari.
Mercedes nakonec vloni získal svůj čtvrtý dvojitý titul mezi konstruktéry i jezdci v F1 v řadě. Nicméně alespoň zkraje sezony musel hodně bojovat s Ferrari, když měl problémy dostat ze svých W08 ten správný výkon. Šéf týmu, Toto Wolff, dal autu dokonce přezdívku "diva". Auto bylo v úvodu sezony až moc těžké a mělo problémy pořádně využít novou ultra-měkkou směs pneumatik Pirelli. Pak se ale Mercedesu podařilo na monopostu dobře zapracovat, což se jim na konci sezony vrátilo ziskem obou titulů.
Hlavní designer, John Owen, připustil, že úvodní problémy s autem tým překvapily vzhledem k jejich forenznímu přístupu k návrhu auta. Dle jeho slov musel Mercedes pracovat tvrději než kdy jindy, aby tyto problémy vyřešil. "S tímto autem jsme tomu nerozuměli a myslím, že výraz 'diva' přišel tak nějak s tím, protože se zdálo, že děláme správné věci, ale neodpovídalo to způsobem, jaký jsme chtěli. Abych byl upřímný, tak v těch úvodních závodech jsme byli docela zmatení. Opravdu jsme nevěděli, co máme dělat," říká John Owen pro britský Motorsport.com.
Dle Owena byly problémy Mercedesu nakonec zpětně identifikovány hlavně v oblasti práce auta se zadními pneumatikami. "Během roku bylo naše auto pravděpodobně náročnější na zadní pneumatiky, někteří byli náročnější na jejich přední pneumatiky. Snažíte se to přimět pracovat co nejlepší možnou cestou, abyste vybalancovali opotřebení obou konců. Našli jsme tratě jako Silverstone, Montreal, Monza, Austin anebo Suzuka - toto jsou pro nás velmi dobré tratě, ale pomalejší a teplejší tratě, na těch máme hodně potíže," pokračuje Owen.
"Zkusili jsme hodně věcí a postupně, jak šly závody, čím více jsme o tom přemýšleli a čím více analýz jsme udělali - a řekl bych, že jsme udělali více než kterýkoliv jiný rok ve vrtání se v tom a pochopení - tak jsme se začali dostávat nad tyto věci. Bylo to skvělé a na konci sezony bychom naše auto pravděpodobně jako 'diva' už nenazývali. Je jasné, že máme v plánu zbavit se co možná nejvíce z těchto nepříjemných vlastností pro příští rok a pokusíme se nepřijít s žádnými novými," zakončil technik Mercedesu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.