Formule 1 se podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera musí více snažit, aby zlepšila svou show a byla atraktivnější pro sponzory. Všímá si spousty volného místa na monopostech soupeřů, což podle něj dokládá náročnost současné situace.
Noví majitelé ze společnosti Liberty Media mají zájem využívat další oblasti, které by přinesly pro partnery vyšší hodnotu. Zatím se soustředí se na digitální výstup, který F1 poskytuje, ale jsou také ochotni přistoupit k ráznějším krokům, jako je změna technický pravidel či rozdělování příjmů.
Podle Hornera je velmi účinným způsobem zlepšení toho, co se děje na samotné trati: "Abyste přitáhli sponzory, musíte mít atraktivní produkt. Dokud ho nemáte, tak nepřijdou. Máme hodně vozů s prázdným místem. My jsme dokázali přitáhnout značky díky tomu, co děláme mimo trať i na ní."
"F1 se už vůbec netěší tak plnému zdraví, jako tomu bylo před 20 lety, kdy týmy dosahovaly zisků. Stačí, když si porovnáte fotky jezdců z konce sezóny 1997 a 2017 a uvidíte, že se množství zainteresovaných společností hodně snížilo. Musíte vytvořit atraktivnější show pro přilákání sponzorů, kteří prostřednictvím F1 nabídnou ohromnou hodnotu," pokračuje šéf Red Bullu.
Ten se v názvu od 1. ledna chlubí novým titulárním sponzorem - společností Aston Martin. Je jeho situace z pohledu získávání peněz z F1 nyní náročnější než v roce 2009? "Ano, řekl bych, že to je teď těžší, protože je více z čeho vybírat, jak se svět vyvíjí," odpovídá Horner.
"Momentálně máme více platforem a produktů, což není fantastické. Závod jako Abú Zabí není pro F1 nejlepší reklamou. Jsme lepší, než jsme tam předvedli, F1 je lepší než to. OK, jde pouze o jednu kapitolu z 20, došlo i na skvělé závody, ale vždy se musíte učit," vybízí 44letý Brit.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.