Formule 1 se podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera musí více snažit, aby zlepšila svou show a byla atraktivnější pro sponzory. Všímá si spousty volného místa na monopostech soupeřů, což podle něj dokládá náročnost současné situace.
Noví majitelé ze společnosti Liberty Media mají zájem využívat další oblasti, které by přinesly pro partnery vyšší hodnotu. Zatím se soustředí se na digitální výstup, který F1 poskytuje, ale jsou také ochotni přistoupit k ráznějším krokům, jako je změna technický pravidel či rozdělování příjmů.
Podle Hornera je velmi účinným způsobem zlepšení toho, co se děje na samotné trati: "Abyste přitáhli sponzory, musíte mít atraktivní produkt. Dokud ho nemáte, tak nepřijdou. Máme hodně vozů s prázdným místem. My jsme dokázali přitáhnout značky díky tomu, co děláme mimo trať i na ní."
"F1 se už vůbec netěší tak plnému zdraví, jako tomu bylo před 20 lety, kdy týmy dosahovaly zisků. Stačí, když si porovnáte fotky jezdců z konce sezóny 1997 a 2017 a uvidíte, že se množství zainteresovaných společností hodně snížilo. Musíte vytvořit atraktivnější show pro přilákání sponzorů, kteří prostřednictvím F1 nabídnou ohromnou hodnotu," pokračuje šéf Red Bullu.
Ten se v názvu od 1. ledna chlubí novým titulárním sponzorem - společností Aston Martin. Je jeho situace z pohledu získávání peněz z F1 nyní náročnější než v roce 2009? "Ano, řekl bych, že to je teď těžší, protože je více z čeho vybírat, jak se svět vyvíjí," odpovídá Horner.
"Momentálně máme více platforem a produktů, což není fantastické. Závod jako Abú Zabí není pro F1 nejlepší reklamou. Jsme lepší, než jsme tam předvedli, F1 je lepší než to. OK, jde pouze o jednu kapitolu z 20, došlo i na skvělé závody, ale vždy se musíte učit," vybízí 44letý Brit.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.