Formule 1 se podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera musí více snažit, aby zlepšila svou show a byla atraktivnější pro sponzory. Všímá si spousty volného místa na monopostech soupeřů, což podle něj dokládá náročnost současné situace.
Noví majitelé ze společnosti Liberty Media mají zájem využívat další oblasti, které by přinesly pro partnery vyšší hodnotu. Zatím se soustředí se na digitální výstup, který F1 poskytuje, ale jsou také ochotni přistoupit k ráznějším krokům, jako je změna technický pravidel či rozdělování příjmů.
Podle Hornera je velmi účinným způsobem zlepšení toho, co se děje na samotné trati: "Abyste přitáhli sponzory, musíte mít atraktivní produkt. Dokud ho nemáte, tak nepřijdou. Máme hodně vozů s prázdným místem. My jsme dokázali přitáhnout značky díky tomu, co děláme mimo trať i na ní."
"F1 se už vůbec netěší tak plnému zdraví, jako tomu bylo před 20 lety, kdy týmy dosahovaly zisků. Stačí, když si porovnáte fotky jezdců z konce sezóny 1997 a 2017 a uvidíte, že se množství zainteresovaných společností hodně snížilo. Musíte vytvořit atraktivnější show pro přilákání sponzorů, kteří prostřednictvím F1 nabídnou ohromnou hodnotu," pokračuje šéf Red Bullu.
Ten se v názvu od 1. ledna chlubí novým titulárním sponzorem - společností Aston Martin. Je jeho situace z pohledu získávání peněz z F1 nyní náročnější než v roce 2009? "Ano, řekl bych, že to je teď těžší, protože je více z čeho vybírat, jak se svět vyvíjí," odpovídá Horner.
"Momentálně máme více platforem a produktů, což není fantastické. Závod jako Abú Zabí není pro F1 nejlepší reklamou. Jsme lepší, než jsme tam předvedli, F1 je lepší než to. OK, jde pouze o jednu kapitolu z 20, došlo i na skvělé závody, ale vždy se musíte učit," vybízí 44letý Brit.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.