Valtteri Bottas v minulé sezóně s Mercedesem zůstal v hlubokém stínu svého týmového kolegy Lewise Hamiltona. Sportovní šéf Mercedesu Toto Wolff ale požaduje, aby letos také bojoval o titul.
Finský pilot loni narychlo přestoupil z Mercedesu, aby zaplnil místo po Nicovi Rosbergovi, jenž se hned po zisku titulu z Formule 1 stáhl. S mistrovským týmem prožil rozpačitou sezónu a nakonec mezi jezdci obsadil až třetí příčku za Hamiltonem a Sebastianem Vettelem, na kterého mu scházelo 12 bodů.
Podle Wolffa má však navíc a letos to musí prokázat: "Musí bojovat o titul. Viděli jsme od něj to nejlepší v Soči a v Rakousku, pak se Lewis vrátil po letní přestávce velmi silný a ten krok, co udělal nahoru, předvedl Valtteri směrem dolů."
"Na konci sezóny se dal dohromady. Je to Fin se silnou, nikdy ne nevzdávající povahou - Sisu, a já od něj očekávám, že se vrátí silný a poučí se z toho všeho, co zažil v sezóně proti tomu nejlepšímu jezdci současného dne a věku F1," pokračuje v rozhovoru pro ESPN sportovní šéf Mercedesu.
"Myslím si, že je ten první, kdo to chce dokázat. Zná nedostatky, které měl v sezóně, a ví o svých výhodách. Valtteriho znám 10 let. Před 10 lety byl dítětem, které se objevilo v mé kanceláři ve svetříku, bez bundy a bez otce po svém boku. Měl velmi silnou vůli, železnou vůli a charakter. A já vůbec nepochybuji o tom, že v roce 2018 uvidíme lepšího Valtteriho," věří Wolff.
Oceňuje, že s Hamiltonem nevede psychologickou válku jako jeho bývalý týmový kolega Rosberg: "To vůbec není Valtteriho styl. On to chce dokázat tím nejlepším způsobem na dráze. Má jízdní schopnosti, které pro něj fungovaly na některých okruzích, kde udával tempo. Valtteri své slabiny zlepší a bude pokračovat v práci na svých silných stránkách."
"Chce se poměřovat se čtyřnásobným šampionem. Je sám vůči sobě brutálně upřímný. Pokud dokáže udělat pokrok a bojovat s Lewisem, pak má místo mezi těmi nejlepšími jezdci v F1. Pokud ne, pak to ví a neexistuje pro to žádná výmluva," dodává 45letý Rakušan.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.