Valtteri Bottas v minulé sezóně s Mercedesem zůstal v hlubokém stínu svého týmového kolegy Lewise Hamiltona. Sportovní šéf Mercedesu Toto Wolff ale požaduje, aby letos také bojoval o titul.
Finský pilot loni narychlo přestoupil z Mercedesu, aby zaplnil místo po Nicovi Rosbergovi, jenž se hned po zisku titulu z Formule 1 stáhl. S mistrovským týmem prožil rozpačitou sezónu a nakonec mezi jezdci obsadil až třetí příčku za Hamiltonem a Sebastianem Vettelem, na kterého mu scházelo 12 bodů.
Podle Wolffa má však navíc a letos to musí prokázat: "Musí bojovat o titul. Viděli jsme od něj to nejlepší v Soči a v Rakousku, pak se Lewis vrátil po letní přestávce velmi silný a ten krok, co udělal nahoru, předvedl Valtteri směrem dolů."
"Na konci sezóny se dal dohromady. Je to Fin se silnou, nikdy ne nevzdávající povahou - Sisu, a já od něj očekávám, že se vrátí silný a poučí se z toho všeho, co zažil v sezóně proti tomu nejlepšímu jezdci současného dne a věku F1," pokračuje v rozhovoru pro ESPN sportovní šéf Mercedesu.
"Myslím si, že je ten první, kdo to chce dokázat. Zná nedostatky, které měl v sezóně, a ví o svých výhodách. Valtteriho znám 10 let. Před 10 lety byl dítětem, které se objevilo v mé kanceláři ve svetříku, bez bundy a bez otce po svém boku. Měl velmi silnou vůli, železnou vůli a charakter. A já vůbec nepochybuji o tom, že v roce 2018 uvidíme lepšího Valtteriho," věří Wolff.
Oceňuje, že s Hamiltonem nevede psychologickou válku jako jeho bývalý týmový kolega Rosberg: "To vůbec není Valtteriho styl. On to chce dokázat tím nejlepším způsobem na dráze. Má jízdní schopnosti, které pro něj fungovaly na některých okruzích, kde udával tempo. Valtteri své slabiny zlepší a bude pokračovat v práci na svých silných stránkách."
"Chce se poměřovat se čtyřnásobným šampionem. Je sám vůči sobě brutálně upřímný. Pokud dokáže udělat pokrok a bojovat s Lewisem, pak má místo mezi těmi nejlepšími jezdci v F1. Pokud ne, pak to ví a neexistuje pro to žádná výmluva," dodává 45letý Rakušan.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.