Poslední krok směrem k titulu bude pro Ferrari podle Sebastiana Vettela ten nejtěžší.
I když se italská stáj loni hodně zlepšila a německý pilot se dlouho držel na čele šampionátu, nakonec Lewisovi Hamiltonovi z Mercedesu o 46 bodů podlehl. Letos by v Maranellu rádi už konečně na titul dosáhli, tuší ale, že to nebude snadné.
"Pravidla samozřejmě zůstávají zhruba stejná. Myslím si, že máme dobrou a zdravou platformu, na které můžeme na začátku roku stavět, takže doufám, že budeme pokračovat. Musíme udělat ten poslední krok. Když se ohlédnete zpět, tak ten poslední krok je vždy nejtěžší," popisuje Vettel.
"Hodně se už pracuje a posledních pár měsíců a v posledních pár měsících jsme se soustředili na další rok, snažili se auto zrychlit, zvýšit výkon pohonné jednotky - uvidíme, jak na tom budeme," pokračuje pilot Ferrari.
"Jako pilot chcete nakonec vyhrát a samozřejmě, že když jste na začátku konkurenceschopní, tak nevíte, jestli to na boj o šampionát bude stačit. Obvykle není o čem přemýšlet: pokud je auto rychlé a vy odvádíte svou práci dobře, tak vás to v průběhu sezóny přivede k dobré nebo ke špatné zprávě.
Většinou si myslím, že šlo o dobré zprávy. Našlo se pár týdnů, které pro nás byly celkem bolestivé, ale celkově to je vždy skvělé, když máte dobrý balík, se kterým můžete bojovat," dodává Vettel.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.