Zástupci Mercedesu uvádějí, že se u své pohonné jednotky budou vždy pohybovat na hraně spolehlivosti, i když letos vstoupí v platnost přísnější pravidla. Nehodlá jednoduše snižovat výkon kvůli prodloužení životnosti, to by podle jejich hlavního inženýra Phila Prewa bylo příliš jednoduché.
Německý tým i loni jezdil s tím nejspolehlivějším motorem, což jim pomohlo k zisku dalších mistrovských titulů v F1. Penalizace za výměnu nadlimitních komponent dostal jen v Brazílii, tehdy šlo ale jen o taktickou výměnu po havárii Lewise Hamiltona v kvalifikaci.
Letos se pravidla zpřísňují, každý pilot bude moci v průběhu sezóny využít jen 3 spalovací motory, turba a MGU-H a pouze 2 MGU-K, baterie a řídicí elektroniku. Mercedes se bude i nadále hnát za zvyšováním výkonu a hodlá se přitom pohybovat na hranici spolehlivosti, ne volit kompromisy v podobě snižování počtu koní.
"Abych byl upřímný, vždy se budeme pohybovat na hraně, protože vždy budete chtít zvyšovat výkonnost k životnosti pohonné jednotky. Snížit výkon pohonné jednotky a nalézt tak spolehlivost je jednoduché. My tohle dělat nechceme - to nám šampionáty nevyhraje," upozorňuje pro Autosport hlavní inženýr Phil Prew.
"Budeme mít tedy napilno s tím, abychom poznali naše současná omezení. Poznali, jak můžeme pokračovat ve zvyšování počtu ujetých kilometrů z motorů, větší vzdálenosti z elektrických hybridních systémů, abychom si v příštím šampionátu vystačili s předepsaným počtem jednotek, nedostávali na dráze penalizace a dosáhli takové úrovně výkonnosti, o níž všichni víme, že jí je motor schopný," pokračuje.
Mercedes proto udělal velké změny u své loňské pohonné jednotky, zejména u jejich hybridních komponentů. Jeho práce na spolehlivosti v továrně podle inženýrů nebere konce.
"Řešíme každé omezení - všech komponent motoru v závislosti na tom, co potřebují. Jsme docela omezeni pravidly, pokud jde o kapacity turba, elektrického výkonu atd. To vše je dáno pravidly. Pokud potřebují změnu, změníme je, abychom dosáhli spolehlivosti a výkonnosti. Pokud ne, budeme se držet toho, co známe. Opravdu všechno probíráme případ po případu, požadavky jsou však zcela zřejmé," dodává Prew.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.