Zástupci Mercedesu uvádějí, že se u své pohonné jednotky budou vždy pohybovat na hraně spolehlivosti, i když letos vstoupí v platnost přísnější pravidla. Nehodlá jednoduše snižovat výkon kvůli prodloužení životnosti, to by podle jejich hlavního inženýra Phila Prewa bylo příliš jednoduché.
Německý tým i loni jezdil s tím nejspolehlivějším motorem, což jim pomohlo k zisku dalších mistrovských titulů v F1. Penalizace za výměnu nadlimitních komponent dostal jen v Brazílii, tehdy šlo ale jen o taktickou výměnu po havárii Lewise Hamiltona v kvalifikaci.
Letos se pravidla zpřísňují, každý pilot bude moci v průběhu sezóny využít jen 3 spalovací motory, turba a MGU-H a pouze 2 MGU-K, baterie a řídicí elektroniku. Mercedes se bude i nadále hnát za zvyšováním výkonu a hodlá se přitom pohybovat na hranici spolehlivosti, ne volit kompromisy v podobě snižování počtu koní.
"Abych byl upřímný, vždy se budeme pohybovat na hraně, protože vždy budete chtít zvyšovat výkonnost k životnosti pohonné jednotky. Snížit výkon pohonné jednotky a nalézt tak spolehlivost je jednoduché. My tohle dělat nechceme - to nám šampionáty nevyhraje," upozorňuje pro Autosport hlavní inženýr Phil Prew.
"Budeme mít tedy napilno s tím, abychom poznali naše současná omezení. Poznali, jak můžeme pokračovat ve zvyšování počtu ujetých kilometrů z motorů, větší vzdálenosti z elektrických hybridních systémů, abychom si v příštím šampionátu vystačili s předepsaným počtem jednotek, nedostávali na dráze penalizace a dosáhli takové úrovně výkonnosti, o níž všichni víme, že jí je motor schopný," pokračuje.
Mercedes proto udělal velké změny u své loňské pohonné jednotky, zejména u jejich hybridních komponentů. Jeho práce na spolehlivosti v továrně podle inženýrů nebere konce.
"Řešíme každé omezení - všech komponent motoru v závislosti na tom, co potřebují. Jsme docela omezeni pravidly, pokud jde o kapacity turba, elektrického výkonu atd. To vše je dáno pravidly. Pokud potřebují změnu, změníme je, abychom dosáhli spolehlivosti a výkonnosti. Pokud ne, budeme se držet toho, co známe. Opravdu všechno probíráme případ po případu, požadavky jsou však zcela zřejmé," dodává Prew.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.