Zástupci Mercedesu uvádějí, že se u své pohonné jednotky budou vždy pohybovat na hraně spolehlivosti, i když letos vstoupí v platnost přísnější pravidla. Nehodlá jednoduše snižovat výkon kvůli prodloužení životnosti, to by podle jejich hlavního inženýra Phila Prewa bylo příliš jednoduché.
Německý tým i loni jezdil s tím nejspolehlivějším motorem, což jim pomohlo k zisku dalších mistrovských titulů v F1. Penalizace za výměnu nadlimitních komponent dostal jen v Brazílii, tehdy šlo ale jen o taktickou výměnu po havárii Lewise Hamiltona v kvalifikaci.
Letos se pravidla zpřísňují, každý pilot bude moci v průběhu sezóny využít jen 3 spalovací motory, turba a MGU-H a pouze 2 MGU-K, baterie a řídicí elektroniku. Mercedes se bude i nadále hnát za zvyšováním výkonu a hodlá se přitom pohybovat na hranici spolehlivosti, ne volit kompromisy v podobě snižování počtu koní.
"Abych byl upřímný, vždy se budeme pohybovat na hraně, protože vždy budete chtít zvyšovat výkonnost k životnosti pohonné jednotky. Snížit výkon pohonné jednotky a nalézt tak spolehlivost je jednoduché. My tohle dělat nechceme - to nám šampionáty nevyhraje," upozorňuje pro Autosport hlavní inženýr Phil Prew.
"Budeme mít tedy napilno s tím, abychom poznali naše současná omezení. Poznali, jak můžeme pokračovat ve zvyšování počtu ujetých kilometrů z motorů, větší vzdálenosti z elektrických hybridních systémů, abychom si v příštím šampionátu vystačili s předepsaným počtem jednotek, nedostávali na dráze penalizace a dosáhli takové úrovně výkonnosti, o níž všichni víme, že jí je motor schopný," pokračuje.
Mercedes proto udělal velké změny u své loňské pohonné jednotky, zejména u jejich hybridních komponentů. Jeho práce na spolehlivosti v továrně podle inženýrů nebere konce.
"Řešíme každé omezení - všech komponent motoru v závislosti na tom, co potřebují. Jsme docela omezeni pravidly, pokud jde o kapacity turba, elektrického výkonu atd. To vše je dáno pravidly. Pokud potřebují změnu, změníme je, abychom dosáhli spolehlivosti a výkonnosti. Pokud ne, budeme se držet toho, co známe. Opravdu všechno probíráme případ po případu, požadavky jsou však zcela zřejmé," dodává Prew.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.