Sportovní šéf Mercedesu Toto Wolff si všímá chytrého tahu Ferrari, které prostřednictvím značky Alfa Romeo spojilo své síly se Sauberem, a přemýšlí o podobném kroku.
Švýcarský tým se po vstupu nového sponzora přejmenoval na Alfa Romeo Sauber F1 Team, změnil barvy a přijal mladíky Ferrari: Charlese Leclerca, jenž bude za stáj z Hinwilu letos závodit, a Antonia Giovinazziho, který bude plnit roli rezervního pilota.
Ferrari úzce technicky spolupracuje také s Haasem, jemuž dodává pohonné jednotky a další díly, což způsobilo kontroverzi při vstupu amerického nováčka do světa Formule 1 v roce 2016.
"Myslím si, že to, co dělají [prezident Ferrari] Sergio Marchionne a Maurizio [Arrivabene] je velmi chytré. Mají dobrý vztah s Haasem. To pomohlo Haasu i Ferrari. A to, co teď podnikají se Sauberem, je velmi vizionářské," komentuje Wolff nové spojení.
"S Fredem [Vasseurem] mají na druhé straně šéfa, který se v tomto byznysu velmi dobře vyzná. Může jít o alianci, která by pro nás mohla být nebezpečná," uvědomuje si sportovní ředitel Mercedesu. Proto je otevřený myšlence, že by přistoupili k podobnému kroku.
"Jde o něco, co zvažujeme. Není to lehké, protože nechcete rozptylovat svou vlastní organizaci spolupráci s jiným týmem na druhé straně. Nejsme jediní, kdo mají chytré nápady - vedeme jednání, ale ještě není nic uzavřeno," dodává Wolff, který by chtěl mít v F1 také svůj B-tým.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.