Renault připouští, že s v honbě za zvyšováním výkonnosti v sezóně 2017 zahrával s ohněm, když jí dosahoval na úkor spolehlivosti. Podle Cyrila Abiteboula kvůli tomu přišel o páté místo v poháru konstruktérů a utrpěla tím i jeho reputace.
Red Bull sice v loňském roce vyhrál tři velké ceny, všechny tři týmy poháněné motory z Viry se ale často trápily se spolehlivostí, což vyvrcholilo zejména v závěru roku, kdy si Toro Rosso francouzského výrobce otevřeně zkritizovalo a Christian Horner označil rok 2017 za jejich nejhorší rok poslední dekády.
Šéf Renaultu Cyril Abiteboul se sice za potíže omluvil, zároveň ale řekl, že museli být velmi agresivní, aby jim Ferrari a Mercedes neutekli. "Spolehlivost v roce 2017 byla samozřejmě velkým negativem, což vyšlo draho - náš tým, ale také zákaznické týmy. To mi je líto. Museli jsme však být velmi agresivním, abychom vytvořili platformu pro plnou konvergenci s dalšími výrobci pohonných jednotek."
"Šlo o kombinaci zcela nového motoru a nedostatku ujetých kilometrů během zimních testů - na některé problémy jsme přišli během nich, na jiné až na začátku sezóny, což bylo velmi pozdě pro reakci a nasazení vylepšení," pokračuje Francouz v rozhovoru pro Autosport.
"Později v sezóně jsme si při odemykání nových výkonnostních módů trochu zahrávali s ohněm, což mělo dopad i na spolehlivost, a taký jsme měli problém s tím, že některé týmy se nedržely určitého měřítka pro chlazení," vysvětluje Abiteboul.
Poukázal na Toro Rosso, které v závěru mělo více potíží než ostatní týmy, jelikož se nedrželo jejich doporučení pro chlazení pohonné jednotky. "Přišli jsme na nové způsoby provozování motoru s vyšší výkonností, což vytvořilo první dávku problémů. S další ujetou vzdáleností jsme začínali mít potíže, které se týkaly jednoduše životnosti součástek. Snažili jsme se to zvládnout snížením provozní teploty, což se některým týmům podařilo, ale ne všem."
Spolehlivost podle něj Renault stála páté místo v poháru konstruktérů, v němž jim právě na Williams před sebou nakonec scházelo 27 bodů. "Stála nás hodně - myslíme si, že něco kolem 45 bodů, což také odpovídá 5. příčce, která byla v šampionátu naším cílem."
To je velkým negativem, které nechci nikterak snižovat, protože odstupující auto - ať už jde o Renault nebo kterékoliv jiné Renaultem poháněné - je vždy ohromně frustrující. Poškodilo to nás, náš image a naši reputaci, takže jde určitě o něco, co pro příští ročník zlepšíme bez jakýchkoliv kompromisů, to je jisté," dodává Abiteboul.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.