Šéf Red Bullu Christian Horner si v závěru roku postěžoval na to, že se svým týmem letos prožil z pohledu spolehlivosti motoru nejhorší sezónu od roku 2006.
Poruchy Renaultu zabránili jezdcům Danielovi Ricciardovi a Maxovi Verstappenovi zapojit se do bitvy o titul, byť se jim podařilo vyhrát tři z 20 velkých cen. Z celkových 740 trestných míst za nadlimitní výměny komponent pohonných jednotek připadá 380 na Hondu (tj. 51,4 %), 320 na Renault (tj. 43,2 %) a pouze 20 (tj. 2,7 %) na Mercedes a Ferrari.
Renault se musí zlepšit - i kvůli sobě"Z pohledu spolehlivosti, spolehlivosti motoru, šlo zřejmě o nejhorší sezónu, kterou jsme zažili od roku 2016," komentuje situaci Horner. "Náš motorový partner na řešení během zimy usilovně pracuje. Potřebuje to i pro svůj vlastní tým."
"Snad se nám to společně podaří dát dohromady, abychom mohli opravdu bojovat s Ferrari a s Mercedesem, kteří nebudou stát nečinně na místě ani v průběhu příštího ročníku," přeje si podle Autosportu šéf závodního týmu Red Bullu.
Renaultu se letos podařilo zvýšit výkonnost svého motoru, což dokládají Verstappenova vítězství v Malajsii a v Mexiku ve druhé části sezóny, stále však znatelně pokulhává v kvalifikaci.
"Trochu se to v den závodů sbližuje, ale v kvalifikacích s těmito módy a potenciálním využití oleje atd. - to je rozhodně stále celkem velký rozdíl. Stopky nelžou. Nyní vstupujeme do pátého ročníku hybridních motorů, proto by se dalo doufat, že v pátém ročníku to [výkonnost] začne konvergovat a oni začnou rozumět některým ze svých potíží, které je trápí," pokračuje Horner s nádechem sarkasmu.
Šasi Red Bullu také zaostávalo za očekávánímiRed Bull se letos ale v první části trápil i se svým šasi, které se začalo znatelně zlepšovat až od domácího závodu v Rakousku. "Pro nás šlo o sezónu dvou polovin. Na počátku jsme nesplnili cíl. Některé problémy s našimi nástroji během zimy vytvořily problémy na trati, což jsme nedokázali postřehnout, dokud jsme nezačali jezdit, že věci s našimi simulačními nástroji nesedí," uznává Horner.
"Jakmile jsme tomu porozuměli, tak jsme se vydali velmi jasnou vývojovou cestou. Celý tým v Milton Keynes pracoval neuvěřitelně dobře, aby zlepšil výkonnost vozu tak, jak jsme to viděli během sezóny. V té jsme v úvodní velké ceně zaostávali o sekundu a pak jsme závody vlastní zásluhou vyhráli. A v poslední třetině sezóny jsme zřejmě měli to nejlepší šasi.
Z našich analýz vyplývá, že kdybychom vzali v potaz poslední čtyři nebo pět závodů, tak jsme o nedělích měli asi to nejlepší šasi. Je to uspokojující pozorovat takový vývoj," pochvaluje si Horner práci svého týmu, jemuž v oblasti aerodynamiky velí Adrian Newey.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.