Šéf Red Bullu Christian Horner si v závěru roku postěžoval na to, že se svým týmem letos prožil z pohledu spolehlivosti motoru nejhorší sezónu od roku 2006.
Poruchy Renaultu zabránili jezdcům Danielovi Ricciardovi a Maxovi Verstappenovi zapojit se do bitvy o titul, byť se jim podařilo vyhrát tři z 20 velkých cen. Z celkových 740 trestných míst za nadlimitní výměny komponent pohonných jednotek připadá 380 na Hondu (tj. 51,4 %), 320 na Renault (tj. 43,2 %) a pouze 20 (tj. 2,7 %) na Mercedes a Ferrari.
Renault se musí zlepšit - i kvůli sobě"Z pohledu spolehlivosti, spolehlivosti motoru, šlo zřejmě o nejhorší sezónu, kterou jsme zažili od roku 2016," komentuje situaci Horner. "Náš motorový partner na řešení během zimy usilovně pracuje. Potřebuje to i pro svůj vlastní tým."
"Snad se nám to společně podaří dát dohromady, abychom mohli opravdu bojovat s Ferrari a s Mercedesem, kteří nebudou stát nečinně na místě ani v průběhu příštího ročníku," přeje si podle Autosportu šéf závodního týmu Red Bullu.
Renaultu se letos podařilo zvýšit výkonnost svého motoru, což dokládají Verstappenova vítězství v Malajsii a v Mexiku ve druhé části sezóny, stále však znatelně pokulhává v kvalifikaci.
"Trochu se to v den závodů sbližuje, ale v kvalifikacích s těmito módy a potenciálním využití oleje atd. - to je rozhodně stále celkem velký rozdíl. Stopky nelžou. Nyní vstupujeme do pátého ročníku hybridních motorů, proto by se dalo doufat, že v pátém ročníku to [výkonnost] začne konvergovat a oni začnou rozumět některým ze svých potíží, které je trápí," pokračuje Horner s nádechem sarkasmu.
Šasi Red Bullu také zaostávalo za očekávánímiRed Bull se letos ale v první části trápil i se svým šasi, které se začalo znatelně zlepšovat až od domácího závodu v Rakousku. "Pro nás šlo o sezónu dvou polovin. Na počátku jsme nesplnili cíl. Některé problémy s našimi nástroji během zimy vytvořily problémy na trati, což jsme nedokázali postřehnout, dokud jsme nezačali jezdit, že věci s našimi simulačními nástroji nesedí," uznává Horner.
"Jakmile jsme tomu porozuměli, tak jsme se vydali velmi jasnou vývojovou cestou. Celý tým v Milton Keynes pracoval neuvěřitelně dobře, aby zlepšil výkonnost vozu tak, jak jsme to viděli během sezóny. V té jsme v úvodní velké ceně zaostávali o sekundu a pak jsme závody vlastní zásluhou vyhráli. A v poslední třetině sezóny jsme zřejmě měli to nejlepší šasi.
Z našich analýz vyplývá, že kdybychom vzali v potaz poslední čtyři nebo pět závodů, tak jsme o nedělích měli asi to nejlepší šasi. Je to uspokojující pozorovat takový vývoj," pochvaluje si Horner práci svého týmu, jemuž v oblasti aerodynamiky velí Adrian Newey.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.
Lando Norris vyhrál druhý trénink na Silverstonu před Charlesem Leclercem a Lewisem Hamiltonem. McLaren tak ukázal silnou formu před závodem na domácí půdě.
Kimi Antonelli poskytl aktuální informace o své pozici v Mercedesu. To přichází v době, kdy sílí spekulace o možném příchodu Maxe Verstappena k týmu.
Helmut Marko razantně popřel spekulace o tom, že by Max Verstappen byl blízko podpisu s Mercedesem. Podle něj smlouvu nepodepsal a ani nemůže.
George Russell zatím nemá smlouvu pro sezonu 2026, což otevírá prostor spekulacím o jeho budoucnosti. Mercedes i sám jezdec možná vyčkávají na vývoj situace na přestupovém trhu.