Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff tvrdí, že byli ochotni poskytovat své pohonné jednotku McLarenu, který se v průběhu sezóny 2017 rozhodl rozejít s Hondou.
Když na začátku letošního roku začalo být jasné, že Honda opět nedokázala postavit konkurenceschopný motor, McLaren začal hledat alternativy pro rok 2018. Jeho akcionář Mansour Ojjeh se dokonce sešel s předsedou představenstva Daimleru Dieterem Zetschem, aby projednal případnou dohodu a navázal na 25letou spolupráci z let 1995 - 2014.
Jenže když došlo na detaily, tak se nedařilo najít vhodné řešení. Mercedes vůbec proti, jen v té době neměl potřebnou infrastrukturu pro zásobování čtvrtého týmu (kromě svých vozů pohání také Force Indie a Williamsy) a kvůli průtahům Hondy, která se nechtěla s McLarenem rozejít, by ji nestihl v tak krátké době vybudovat.
"Chtěli jsme dát McLarenu náš motor. Problémem je to, že se to táhlo dlouho a my jsme zkrátka neměli zavedenou strukturu a kapacitu na to abychom jim dodávali motory pro rok 2018. Jednoduše bylo příliš pozdě," vysvětluje pro ESPN Wolff.
McLaren se nakonec dohodl na tříleté spolupráci s Renaultem, s Hondou bude příští rok jezdit Toro Rosso. Může se však stáj z Wokingu vrátit v budoucnosti k Mercedesu? "Nikdy nesmíte vylučovat dodávky pro nikoho, a proto se McLaren či kdokoliv jiný může v budoucnu stát našim partnerem."
O Mercedes se hodně zajímal před pár lety Red Bullu, tomu ale své motory dát nechtěli, protože neustále obviňují ze své nekonkurenceschopnosti Renault.
"Je to přesně tak, jelikož to tak podávají a podkopávají svého současného partnera, že ho [dostatečně silný motor] nemají. V F1 stejně jako ve všech oblastech života - v soukromé či v té obchodní - to je o kompromisech, o uznání toho, že váš partner má silné a slabé stránky, a o vzájemné pomoci," pokračuje Wolff.
"To je kultura, kterou v podstatě máme v Mercedesu a která nás učinila v posledních letech velmi úspěšnými. Respekt je super důležitou součástí našich hodnot, a proto jsme si vybrali ty partnery, které máme," dodává sportovní ředitel Mercedesu.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.