Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff tvrdí, že byli ochotni poskytovat své pohonné jednotku McLarenu, který se v průběhu sezóny 2017 rozhodl rozejít s Hondou.
Když na začátku letošního roku začalo být jasné, že Honda opět nedokázala postavit konkurenceschopný motor, McLaren začal hledat alternativy pro rok 2018. Jeho akcionář Mansour Ojjeh se dokonce sešel s předsedou představenstva Daimleru Dieterem Zetschem, aby projednal případnou dohodu a navázal na 25letou spolupráci z let 1995 - 2014.
Jenže když došlo na detaily, tak se nedařilo najít vhodné řešení. Mercedes vůbec proti, jen v té době neměl potřebnou infrastrukturu pro zásobování čtvrtého týmu (kromě svých vozů pohání také Force Indie a Williamsy) a kvůli průtahům Hondy, která se nechtěla s McLarenem rozejít, by ji nestihl v tak krátké době vybudovat.
"Chtěli jsme dát McLarenu náš motor. Problémem je to, že se to táhlo dlouho a my jsme zkrátka neměli zavedenou strukturu a kapacitu na to abychom jim dodávali motory pro rok 2018. Jednoduše bylo příliš pozdě," vysvětluje pro ESPN Wolff.
McLaren se nakonec dohodl na tříleté spolupráci s Renaultem, s Hondou bude příští rok jezdit Toro Rosso. Může se však stáj z Wokingu vrátit v budoucnosti k Mercedesu? "Nikdy nesmíte vylučovat dodávky pro nikoho, a proto se McLaren či kdokoliv jiný může v budoucnu stát našim partnerem."
O Mercedes se hodně zajímal před pár lety Red Bullu, tomu ale své motory dát nechtěli, protože neustále obviňují ze své nekonkurenceschopnosti Renault.
"Je to přesně tak, jelikož to tak podávají a podkopávají svého současného partnera, že ho [dostatečně silný motor] nemají. V F1 stejně jako ve všech oblastech života - v soukromé či v té obchodní - to je o kompromisech, o uznání toho, že váš partner má silné a slabé stránky, a o vzájemné pomoci," pokračuje Wolff.
"To je kultura, kterou v podstatě máme v Mercedesu a která nás učinila v posledních letech velmi úspěšnými. Respekt je super důležitou součástí našich hodnot, a proto jsme si vybrali ty partnery, které máme," dodává sportovní ředitel Mercedesu.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.