McLarenu jsme naše motory chtěli dodávat, tvrdí Mercedes. Red Bullu ne!

Pohonná jednotka Mercedesu
Pohonná jednotka Mercedesu, foto: Mercedes AMG F1 Team
Petr Hlawiczka 28. prosince 2017 6:20
Sdílej:

Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff tvrdí, že byli ochotni poskytovat své pohonné jednotku McLarenu, který se v průběhu sezóny 2017 rozhodl rozejít s Hondou.

Když na začátku letošního roku začalo být jasné, že Honda opět nedokázala postavit konkurenceschopný motor, McLaren začal hledat alternativy pro rok 2018. Jeho akcionář Mansour Ojjeh se dokonce sešel s předsedou představenstva Daimleru Dieterem Zetschem, aby projednal případnou dohodu a navázal na 25letou spolupráci z let 1995 - 2014.

Jenže když došlo na detaily, tak se nedařilo najít vhodné řešení. Mercedes vůbec proti, jen v té době neměl potřebnou infrastrukturu pro zásobování čtvrtého týmu (kromě svých vozů pohání také Force Indie a Williamsy) a kvůli průtahům Hondy, která se nechtěla s McLarenem rozejít, by ji nestihl v tak krátké době vybudovat.

"Chtěli jsme dát McLarenu náš motor. Problémem je to, že se to táhlo dlouho a my jsme zkrátka neměli zavedenou strukturu a kapacitu na to abychom jim dodávali motory pro rok 2018. Jednoduše bylo příliš pozdě," vysvětluje pro ESPN Wolff.

McLaren se nakonec dohodl na tříleté spolupráci s Renaultem, s Hondou bude příští rok jezdit Toro Rosso. Může se však stáj z Wokingu vrátit v budoucnosti k Mercedesu? "Nikdy nesmíte vylučovat dodávky pro nikoho, a proto se McLaren či kdokoliv jiný může v budoucnu stát našim partnerem."

O Mercedes se hodně zajímal před pár lety Red Bullu, tomu ale své motory dát nechtěli, protože neustále obviňují ze své nekonkurenceschopnosti Renault.

"Je to přesně tak, jelikož to tak podávají a podkopávají svého současného partnera, že ho [dostatečně silný motor] nemají. V F1 stejně jako ve všech oblastech života - v soukromé či v té obchodní - to je o kompromisech, o uznání toho, že váš partner má silné a slabé stránky, a o vzájemné pomoci," pokračuje Wolff.

"To je kultura, kterou v podstatě máme v Mercedesu a která nás učinila v posledních letech velmi úspěšnými. Respekt je super důležitou součástí našich hodnot, a proto jsme si vybrali ty partnery, které máme," dodává sportovní ředitel Mercedesu.

Stalo se
Novinky
Günther Steiner

Předpověď Günthera Steinera. Verstappen se letos šampionem nestane

Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.

Novinky
Nový prezident FIA Mohamed ben Sulajem

Nová pravidla neznají bratra: FIA může trestat jezdce nejen za politické výroky

Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.

Novinky
Carlos Sainz s Ferrari SF-23 v Belgii

F1 2025: Nová technická směrnice FIA pro flexi křídla je připravena

V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.

Novinky
Lewis Hamitlon při testech v Barceloně (2025)

Ferrari udělá něco "bezprecedentního" pro příští test Lewise Hamiltona v Barceloně

Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.