Lewis Hamilton sice letos vyhrál titul mistra světa, ovšem s vozem, který označil za nejhůře ovladatelný ve své dosavadní kariéře ve Formuli 1.
Britský šampion v průběhu sezóny překonal rekord Michaela Schumachera v počtu pole-position a odrazil útok Sebastiana Vettela z Ferrari, jeho vůz ale zejména zpočátku nebyl příliš šetrný k pneumatikám. Potíže byly patrné na nové ultra-měkké směsi, stejně tak v pomalých částech závodních okruhů.
Na otázku, zda někdy řídil monopost, který by byl náročnější na pochopení než Mercedes F1 W08 EQ Power+, Hamilton odpovídá: "Tenhle byl ten nejnáročnější. Některé potíže se s námi táhnou léta a teprve nyní si uvědomujeme, že s tím opravdu musíme něco udělat."
"Nové, širší auto, ten problém podle mě zvýraznilo. Odlišná dynamika pneumatik byla v tomto ohledu nejtěžší. V roce 2008 to bylo s vozem taky těžké, v roce 2009 bylo auto příšerné. Tohle je skvělé, ale bylo těžké jej přimět k fungování," vysvětluje úřadující mistr světa.
Rychle na něm odcházely zejména zadní pneumatiky a piloti podle něj balancovali na tenké hraně: "Často jste museli jezdit trochu nad jeho možnostmi, abyste z něj dostali ten potenciál navíc, ale šlo o jemnou hranici, když jste se dostávali do této oblasti."
"Letos lidé říkali, že máme to nejlepší auto - a určitě bylo dobré, jsou u něj ale určité fundamentální potíže, u kterých bojuji, abychom je překonali. V těch okamžicích jsem cítil, že dokáže vyždímat více, než jsem byl ochotný, a to je pozitivní," hodnotí pilot Mercedesu.
"Když se spletete v nastavení, tak se často k potenciálu vozu nedostanete - auto vám zkrátka neumožní vymáčknout ten kousek navíc. Pochopení vozu mi skutečně umožnilo dostat se k tomu potenciálu a něco navíc. I když jsme se tedy v závodech trápili, tak jsme získali více, než jsme doufali," dodává.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.