Lewis Hamilton sice letos vyhrál titul mistra světa, ovšem s vozem, který označil za nejhůře ovladatelný ve své dosavadní kariéře ve Formuli 1.
Britský šampion v průběhu sezóny překonal rekord Michaela Schumachera v počtu pole-position a odrazil útok Sebastiana Vettela z Ferrari, jeho vůz ale zejména zpočátku nebyl příliš šetrný k pneumatikám. Potíže byly patrné na nové ultra-měkké směsi, stejně tak v pomalých částech závodních okruhů.
Na otázku, zda někdy řídil monopost, který by byl náročnější na pochopení než Mercedes F1 W08 EQ Power+, Hamilton odpovídá: "Tenhle byl ten nejnáročnější. Některé potíže se s námi táhnou léta a teprve nyní si uvědomujeme, že s tím opravdu musíme něco udělat."
"Nové, širší auto, ten problém podle mě zvýraznilo. Odlišná dynamika pneumatik byla v tomto ohledu nejtěžší. V roce 2008 to bylo s vozem taky těžké, v roce 2009 bylo auto příšerné. Tohle je skvělé, ale bylo těžké jej přimět k fungování," vysvětluje úřadující mistr světa.
Rychle na něm odcházely zejména zadní pneumatiky a piloti podle něj balancovali na tenké hraně: "Často jste museli jezdit trochu nad jeho možnostmi, abyste z něj dostali ten potenciál navíc, ale šlo o jemnou hranici, když jste se dostávali do této oblasti."
"Letos lidé říkali, že máme to nejlepší auto - a určitě bylo dobré, jsou u něj ale určité fundamentální potíže, u kterých bojuji, abychom je překonali. V těch okamžicích jsem cítil, že dokáže vyždímat více, než jsem byl ochotný, a to je pozitivní," hodnotí pilot Mercedesu.
"Když se spletete v nastavení, tak se často k potenciálu vozu nedostanete - auto vám zkrátka neumožní vymáčknout ten kousek navíc. Pochopení vozu mi skutečně umožnilo dostat se k tomu potenciálu a něco navíc. I když jsme se tedy v závodech trápili, tak jsme získali více, než jsme doufali," dodává.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.