Lance Stroll hodnotí letošní sezónu. Své kritiky včele s Villeneuvem prý svými výsledky musel přesvědčit.
Lance Stroll zažil těžký úvod sezóny. Třikrát v řadě nedokončil závod. Poprvé se mu podařilo přivést body až při jeho domácí Grand Prix v Kanadě, kde skončil sedmý. O dva týdny později pak dokonce obsadil třetí příčku v divoké Velké ceně Azerbajdžánu a třeba v Itálii si v deštivé kvalifikaci vybojoval start z první řady (piloti Red Bullu byli penalizováni kvůli výměně komponent).
Během první poloviny roku se Stroll setkával s přívalem kritiky. Asi nejhlasitěji se na adresu syna kanadského miliardáře ozýval jeho krajan Jacques Villeneuve, jenž jeho výsledky v porovnání s Massou označil dokonce za "ubohé". Mladý pilot si ale myslí, že po vydařené druhé polovině sezóny své kritiky dokázal přesvědčit o svých schopnostech.
"Myslím si, že jsem je přesvědčil. Vlastně to vím. Pokud to ti lidé nevidí, je to už jejich problém. Netěší mě to, ale nedělal jsem to proto, abych někomu něco dokazoval. Dělal jsem to pro sebe. To mě celou tu dobu motivovalo. Nic to pro mě nemění. Jsem stejný člověk jako před osmi měsíci, kdy jsem si procházel těžkými časy," řekl Lance pro Motorsport.com.
Stroll nakonec sezónu skončil na 12. místě za svým týmovým kolegou Felipem Massou. Na zkušeného Brazilce nakonec ztratil tři body. "Byl to skvělý rok. Zajeli jsme pár skvělých výsledků a zlomili nějaké rekordy. Když se podívám, jak jsme nakonec skončili, tak kdybych se mohl před začátkem sezóny pod těch 40 bodů v mé první sezóně podepsat, rozhodně bych to udělal," dodal Kanaďan.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.