Lance Stroll hodnotí letošní sezónu. Své kritiky včele s Villeneuvem prý svými výsledky musel přesvědčit.
Lance Stroll zažil těžký úvod sezóny. Třikrát v řadě nedokončil závod. Poprvé se mu podařilo přivést body až při jeho domácí Grand Prix v Kanadě, kde skončil sedmý. O dva týdny později pak dokonce obsadil třetí příčku v divoké Velké ceně Azerbajdžánu a třeba v Itálii si v deštivé kvalifikaci vybojoval start z první řady (piloti Red Bullu byli penalizováni kvůli výměně komponent).
Během první poloviny roku se Stroll setkával s přívalem kritiky. Asi nejhlasitěji se na adresu syna kanadského miliardáře ozýval jeho krajan Jacques Villeneuve, jenž jeho výsledky v porovnání s Massou označil dokonce za "ubohé". Mladý pilot si ale myslí, že po vydařené druhé polovině sezóny své kritiky dokázal přesvědčit o svých schopnostech.
"Myslím si, že jsem je přesvědčil. Vlastně to vím. Pokud to ti lidé nevidí, je to už jejich problém. Netěší mě to, ale nedělal jsem to proto, abych někomu něco dokazoval. Dělal jsem to pro sebe. To mě celou tu dobu motivovalo. Nic to pro mě nemění. Jsem stejný člověk jako před osmi měsíci, kdy jsem si procházel těžkými časy," řekl Lance pro Motorsport.com.
Stroll nakonec sezónu skončil na 12. místě za svým týmovým kolegou Felipem Massou. Na zkušeného Brazilce nakonec ztratil tři body. "Byl to skvělý rok. Zajeli jsme pár skvělých výsledků a zlomili nějaké rekordy. Když se podívám, jak jsme nakonec skončili, tak kdybych se mohl před začátkem sezóny pod těch 40 bodů v mé první sezóně podepsat, rozhodně bych to udělal," dodal Kanaďan.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.