Lance Stroll hodnotí letošní sezónu. Své kritiky včele s Villeneuvem prý svými výsledky musel přesvědčit.
Lance Stroll zažil těžký úvod sezóny. Třikrát v řadě nedokončil závod. Poprvé se mu podařilo přivést body až při jeho domácí Grand Prix v Kanadě, kde skončil sedmý. O dva týdny později pak dokonce obsadil třetí příčku v divoké Velké ceně Azerbajdžánu a třeba v Itálii si v deštivé kvalifikaci vybojoval start z první řady (piloti Red Bullu byli penalizováni kvůli výměně komponent).
Během první poloviny roku se Stroll setkával s přívalem kritiky. Asi nejhlasitěji se na adresu syna kanadského miliardáře ozýval jeho krajan Jacques Villeneuve, jenž jeho výsledky v porovnání s Massou označil dokonce za "ubohé". Mladý pilot si ale myslí, že po vydařené druhé polovině sezóny své kritiky dokázal přesvědčit o svých schopnostech.
"Myslím si, že jsem je přesvědčil. Vlastně to vím. Pokud to ti lidé nevidí, je to už jejich problém. Netěší mě to, ale nedělal jsem to proto, abych někomu něco dokazoval. Dělal jsem to pro sebe. To mě celou tu dobu motivovalo. Nic to pro mě nemění. Jsem stejný člověk jako před osmi měsíci, kdy jsem si procházel těžkými časy," řekl Lance pro Motorsport.com.
Stroll nakonec sezónu skončil na 12. místě za svým týmovým kolegou Felipem Massou. Na zkušeného Brazilce nakonec ztratil tři body. "Byl to skvělý rok. Zajeli jsme pár skvělých výsledků a zlomili nějaké rekordy. Když se podívám, jak jsme nakonec skončili, tak kdybych se mohl před začátkem sezóny pod těch 40 bodů v mé první sezóně podepsat, rozhodně bych to udělal," dodal Kanaďan.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.