Dle šéfa Mercedesu rozhodujícím momentem letošní sezóny byl Budapešť, kde Hamilton poslušně vrátil pozici týmovému parťákovi.
Při Velké ceně Maďarska došlo k prohození pozic mezi Bottasem a Hamiltonem, když piloti Stříbrných šípů naháněli Sebastiana Vettela v jeho červené Gině. Brit nedokázal Vettela předjet a nakonec dle dohody džentlmensky místo na stupních vítězů vrátil svému finskému kolegovi. Dle šéfa Mercedesu tento moment ukázal, že Lewis je budoucí šampión.
"Zlomový okamžik dle mého přišel v Budapešti, když si piloti na konci závodu vrátili pozice. Drželi se našich hodnot. Lewis požádal, zda by nemohl zaútočit na Ferrari a v případě, že by to nevyšlo, tak by pozici vrátil Valtterimu. A to se stalo. Držet se našich hodnot je v těchto situacích enormně náročné. Zvládli jsme to. Když to udělal a přišel o tři body v tenkrát ještě náročné fázi sezóny mu pomohlo, aby do Spa přijel v plné síle. Pak to byla jízda," řekl pro BBC Wolff.
Mercedes nevstoupil do sezóny bůhvíjak dobře a po tříleté dominanci najednou bojoval s Ferrari. Dle Wolffa se ale Lewis postupem času dokázal přizpůsobit náročnému autu, což způsobilo i jeho odskočení před týmovým kolegou a nakonec i zisk titulu, který mu usnadnily potíže Ferrari v asijské části šampionátu.
"Lewis dokázal z vozu dostat maximum, a to i přes to, že začátek sezóny byl hodně náročný. Oba piloti se trápili v našich nevyzpytatelných vozech. Auta byly rychlá, ale v určitých chvílích nepředvídatelná. V Monaku byly takřka neříditelná, Lewis ale pak začal auto více chápat a naučil se pracovat s pneumatikami. To stálo za jeho zlepšením," dodal šéf Mercedesu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.