Hondě věříme, tvrdí Helmut Marko. Po roce 2018 je ale vše stále otevřené

Max Verstappen při testech v Abú Zabí
Max Verstappen při testech v Abú Zabí, foto: Red Bull Content Pool
Albert Hadáček 23. prosince 2017 11:25
Sdílej:

Juniorka Red Bullu budu od příští sezóny používat agregáty od Hondy. S největší pravděpodobností na ně od roku 2019 přejde i velký Red Bull. Co na tuto situaci říká Marko?

Vztahy mezi Red Bullem a Renaultem v posledních letech eskalovaly. Rakouská stáj je ale v pasti, jelikož nikdo ze současných konkurenceschopných dodavatelů nechce týmu červeného býka dodávat. Důvod je prostý: Red Bull by mohl konkurovat tovární stáji.

Vypadá to tedy, že i Red Bull bude muset přejít minimálně na poslední dva roky současného cyklu pravidel k japonské Hondě. Následně se spekulovalo o prohloubení s Aston Martin, který bude od příštího roku i titulárním sponzorem stáje. O tom, zda britská automobilka nakonec vstoupí do F1, rozhodne až výsledné znění regulí.

Hlavní projekt Red Bullu je tak v současné době Honda. "Jsme velmi spokojení s tím, jak se vyvíjí spolupráce mezi Toro Rosso a Hondou. My v Hondě věříme, jinak bychom s nimi neuzavřeli dohodu. Byl jsem ohromen jejich zázemím a odhodláním. Je to nyní jen otázka toho, aby si vše sedlo.  Věříme, že tato chvíle přijde dříve, než si myslí zbytek lidí. Již od oznámení tohoto partnerství se všichni maximálně soustředí a vkládají do toho veškeré úsilí," řekl pro oficiální F1 stránky odborný poradce stáje Helmut Marko.

Na přímou otázku, zda Honda bude i volbou Red Bullu, Marko šalamounsky odvětil: "Vše budeme velmi pečlivě sledovat. Co se týče budoucnosti po roce 2018, vše je otevřené."

Nyní se Red Bull soustředí na příští rok: "Vzali jsme si z letoška ponaučení. Už se v Barceloně během testů neukážeme s nekonkurenceschopnou šasí. Změnili jsme náš pracovní program a celkově přístup k zimní přípravě."

Vše bude záviset na motoru. "Mělo by to být lepší, pokud budeme mít spolehlivé motory. Pokud budeme mít více koní, tak se budeme moci přiblížit Mercedesu. Mohl by nastat scénář, který viděl Wolff v křišťálové kouli. Bude to rozhodně zajímavá sezóna," zakončil Marko.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.