Juniorka Red Bullu budu od příští sezóny používat agregáty od Hondy. S největší pravděpodobností na ně od roku 2019 přejde i velký Red Bull. Co na tuto situaci říká Marko?
Vztahy mezi Red Bullem a Renaultem v posledních letech eskalovaly. Rakouská stáj je ale v pasti, jelikož nikdo ze současných konkurenceschopných dodavatelů nechce týmu červeného býka dodávat. Důvod je prostý: Red Bull by mohl konkurovat tovární stáji.
Vypadá to tedy, že i Red Bull bude muset přejít minimálně na poslední dva roky současného cyklu pravidel k japonské Hondě. Následně se spekulovalo o prohloubení s Aston Martin, který bude od příštího roku i titulárním sponzorem stáje. O tom, zda britská automobilka nakonec vstoupí do F1, rozhodne až výsledné znění regulí.
Hlavní projekt Red Bullu je tak v současné době Honda. "Jsme velmi spokojení s tím, jak se vyvíjí spolupráce mezi Toro Rosso a Hondou. My v Hondě věříme, jinak bychom s nimi neuzavřeli dohodu. Byl jsem ohromen jejich zázemím a odhodláním. Je to nyní jen otázka toho, aby si vše sedlo. Věříme, že tato chvíle přijde dříve, než si myslí zbytek lidí. Již od oznámení tohoto partnerství se všichni maximálně soustředí a vkládají do toho veškeré úsilí," řekl pro oficiální F1 stránky odborný poradce stáje Helmut Marko.
Na přímou otázku, zda Honda bude i volbou Red Bullu, Marko šalamounsky odvětil: "Vše budeme velmi pečlivě sledovat. Co se týče budoucnosti po roce 2018, vše je otevřené."
Nyní se Red Bull soustředí na příští rok: "Vzali jsme si z letoška ponaučení. Už se v Barceloně během testů neukážeme s nekonkurenceschopnou šasí. Změnili jsme náš pracovní program a celkově přístup k zimní přípravě."
Vše bude záviset na motoru. "Mělo by to být lepší, pokud budeme mít spolehlivé motory. Pokud budeme mít více koní, tak se budeme moci přiblížit Mercedesu. Mohl by nastat scénář, který viděl Wolff v křišťálové kouli. Bude to rozhodně zajímavá sezóna," zakončil Marko.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.