Podle Daniela Ricciarda by mohl být Red Bull favoritem šampionátu Formule 1 2018, pokud by se jim podařilo vyvarovat se dalšího vlažného vstupu do sezony.
Obecně se mělo za to, že z větší změny pravidel před sezonou 2017 by mohl vytěžit Red Bull, avšak britsko-rakouský tým zkraje sezony potkaly problémy s korelací jejich dat, a tak mohli na boj o šampionát zapomenout. Jejich styl dalšího vývoje v průběhu sezony budil dojem, když ke konci sezony dokázal Max Verstappen vyjet dvě vítězství. Dle mnohých měli rudí býci na konci sezony nejlepší šasi v poli.
"Prostě jsme vstali špatnou nohou. Úroveň vývoje byla jednoduše neuvěřitelná, takže doufám, že pokud se nám podaří vstoupit do sezony 2018 správnou nohou, tak bychom se mohli bavit o tom, že budeme favority," říká Daniel Ricciardo pro motorsport.com.
"Pokud začneme [na stejné úrovni výkonnosti] s Mercedesy a Ferrari, tak náš vývoj je docela silný. Letos nám ujel vlak. Hádám, že směr, který si [naši technici] mysleli, že bude správný, jednoduše nebyl. Veškerý vývoj mířil tímto směrem aerodynamické konfigurace a nebyla to správná cesta, kterou jít. V testech jsme viděli, že naše auto vypadalo velmi elementárně. Vzhled není vše, ale ukazoval, že tu výkonnost prostě nebyla," pokračuje Australan.
"Začali jsme špatným směrem a to se pak vinulo ve spirále během několika úvodních závodů, pak jsme to ale dokázali přivést zpět." Podle Ricciarda by mohli být velmi blízko bojům o šampionát, pokud by se jim podařilo dobře vyrazit ze startovacích bloků. "Byli bychom ve hře. Dotáhli bychom to do konce. Na začátku roku šasi nebylo tam, kde jsme jej potřebovali mít. Takže to bylo obojí [jak šasi tak i motor]. Teď se naše šasi hodně zlepšilo. Momentálně jsme zpět u scénáře, kde je to víc spíše motor než o šasi. Stále je docela těžké vyladit šasi, ale když už se vám to podaří, tak je velmi silné," zakončil Daniel Ricciardo.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.