Sergio Marchionne se opět rozpovídal o současném stavu Formule 1 a její budoucnosti. Kritikou rozhodně nešetřil.
Nová pravidla v nedohlednu a návrhy Liberty Media ohledně zjednodušení technologií a větší mírou unifikace komponent se setkávají s kritikou ze strany velkých týmů, které nemají problémy s financováním a chtějí si i nadále zajistit své místo na čele. Nejvíce se ozývá v poslední době ikonické Ferrari a rozhořčení Maranella je čím dál tím větší.
"S Chasem Careym mám dobrý vztah. Viděli jsme se před deseti dny a vedli jsme opravdu otevřený dialog. Nebaví mě ale, když přijde Ross Brawn a oznamuje, že grid girls (dívky na startovním roštu) musí pryč z F1 a jak by měly vypadat motory a šasi. Chová se jak Mojžíš, když čte desatero. Když ale zavolám Mojžíšovu šéfovi, tak mi akorát řekne, že jsou to jen jeho názory," rozohnil se prezident Ferrari.
"Když slyším Rosse Brawna mluvit o tom, jak jsou motory komplikované, tak se vždy ptám: ´Co by jako chtěl za 15 miliónů (eur)?´ Liberty Media mají pravdu, když tvrdí, že musíme zlepšit show. Nebyl jsem zrovna nadšený z toho, jak vypadal poslední závod, kde se doslova padesát kol nic nedělo. Motory za to nemůžou," pokračoval Marchionne.
"V dokonalém světe bych pravidla vyhodil z okna. My ale posloucháme návrhy, které by vedly akorát k tomu, že by se vozy lišily jen v barvě. Pokud tohle je budoucnost Formule 1, tak Ferrari bude potřebovat jen tři vteřiny na to, aby se rozhodlo odejít," zakončil výkonný ředitel Fiat Chrysler.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.