Sergio Marchionne se opět rozpovídal o současném stavu Formule 1 a její budoucnosti. Kritikou rozhodně nešetřil.
Nová pravidla v nedohlednu a návrhy Liberty Media ohledně zjednodušení technologií a větší mírou unifikace komponent se setkávají s kritikou ze strany velkých týmů, které nemají problémy s financováním a chtějí si i nadále zajistit své místo na čele. Nejvíce se ozývá v poslední době ikonické Ferrari a rozhořčení Maranella je čím dál tím větší.
"S Chasem Careym mám dobrý vztah. Viděli jsme se před deseti dny a vedli jsme opravdu otevřený dialog. Nebaví mě ale, když přijde Ross Brawn a oznamuje, že grid girls (dívky na startovním roštu) musí pryč z F1 a jak by měly vypadat motory a šasi. Chová se jak Mojžíš, když čte desatero. Když ale zavolám Mojžíšovu šéfovi, tak mi akorát řekne, že jsou to jen jeho názory," rozohnil se prezident Ferrari.
"Když slyším Rosse Brawna mluvit o tom, jak jsou motory komplikované, tak se vždy ptám: ´Co by jako chtěl za 15 miliónů (eur)?´ Liberty Media mají pravdu, když tvrdí, že musíme zlepšit show. Nebyl jsem zrovna nadšený z toho, jak vypadal poslední závod, kde se doslova padesát kol nic nedělo. Motory za to nemůžou," pokračoval Marchionne.
"V dokonalém světe bych pravidla vyhodil z okna. My ale posloucháme návrhy, které by vedly akorát k tomu, že by se vozy lišily jen v barvě. Pokud tohle je budoucnost Formule 1, tak Ferrari bude potřebovat jen tři vteřiny na to, aby se rozhodlo odejít," zakončil výkonný ředitel Fiat Chrysler.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.