Sergio Marchionne se opět rozpovídal o současném stavu Formule 1 a její budoucnosti. Kritikou rozhodně nešetřil.
Nová pravidla v nedohlednu a návrhy Liberty Media ohledně zjednodušení technologií a větší mírou unifikace komponent se setkávají s kritikou ze strany velkých týmů, které nemají problémy s financováním a chtějí si i nadále zajistit své místo na čele. Nejvíce se ozývá v poslední době ikonické Ferrari a rozhořčení Maranella je čím dál tím větší.
"S Chasem Careym mám dobrý vztah. Viděli jsme se před deseti dny a vedli jsme opravdu otevřený dialog. Nebaví mě ale, když přijde Ross Brawn a oznamuje, že grid girls (dívky na startovním roštu) musí pryč z F1 a jak by měly vypadat motory a šasi. Chová se jak Mojžíš, když čte desatero. Když ale zavolám Mojžíšovu šéfovi, tak mi akorát řekne, že jsou to jen jeho názory," rozohnil se prezident Ferrari.
"Když slyším Rosse Brawna mluvit o tom, jak jsou motory komplikované, tak se vždy ptám: ´Co by jako chtěl za 15 miliónů (eur)?´ Liberty Media mají pravdu, když tvrdí, že musíme zlepšit show. Nebyl jsem zrovna nadšený z toho, jak vypadal poslední závod, kde se doslova padesát kol nic nedělo. Motory za to nemůžou," pokračoval Marchionne.
"V dokonalém světe bych pravidla vyhodil z okna. My ale posloucháme návrhy, které by vedly akorát k tomu, že by se vozy lišily jen v barvě. Pokud tohle je budoucnost Formule 1, tak Ferrari bude potřebovat jen tři vteřiny na to, aby se rozhodlo odejít," zakončil výkonný ředitel Fiat Chrysler.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.