Sergio Marchionne se opět rozpovídal o současném stavu Formule 1 a její budoucnosti. Kritikou rozhodně nešetřil.
Nová pravidla v nedohlednu a návrhy Liberty Media ohledně zjednodušení technologií a větší mírou unifikace komponent se setkávají s kritikou ze strany velkých týmů, které nemají problémy s financováním a chtějí si i nadále zajistit své místo na čele. Nejvíce se ozývá v poslední době ikonické Ferrari a rozhořčení Maranella je čím dál tím větší.
"S Chasem Careym mám dobrý vztah. Viděli jsme se před deseti dny a vedli jsme opravdu otevřený dialog. Nebaví mě ale, když přijde Ross Brawn a oznamuje, že grid girls (dívky na startovním roštu) musí pryč z F1 a jak by měly vypadat motory a šasi. Chová se jak Mojžíš, když čte desatero. Když ale zavolám Mojžíšovu šéfovi, tak mi akorát řekne, že jsou to jen jeho názory," rozohnil se prezident Ferrari.
"Když slyším Rosse Brawna mluvit o tom, jak jsou motory komplikované, tak se vždy ptám: ´Co by jako chtěl za 15 miliónů (eur)?´ Liberty Media mají pravdu, když tvrdí, že musíme zlepšit show. Nebyl jsem zrovna nadšený z toho, jak vypadal poslední závod, kde se doslova padesát kol nic nedělo. Motory za to nemůžou," pokračoval Marchionne.
"V dokonalém světe bych pravidla vyhodil z okna. My ale posloucháme návrhy, které by vedly akorát k tomu, že by se vozy lišily jen v barvě. Pokud tohle je budoucnost Formule 1, tak Ferrari bude potřebovat jen tři vteřiny na to, aby se rozhodlo odejít," zakončil výkonný ředitel Fiat Chrysler.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.