Tým Renaultu odhalil, o kolik na kolo zrychlil jenom díky vývoji nové pohonné jednotky v sezoně 2017. Jenom připomeňme, že před sezonou francouzský tým výrazně změnil svoji pohonnou jednotku, protože předchozí specifikace již narazila na své limity vývoje.
Motor pro letošní sezonu nebyl moc spolehlivý, navíc nebylo možné naplno využívat nového a lehčího MGU-K. Zákaznický tým Red Bull ale s tímto motorem dokázal vyhrát v Malajsii a v Mexiku. Podle Cyrila Abiteboula bylo cílem Renaultu, aby byl nový motor o 0,3s rychlejší než ten z roku 2016. Během roku pak měl tým najít několik dalších desetin. Tento cíl byl ale překročen.
"Tento cíl jsme si nastavili, avšak během sezony jsme našli další způsoby, jak ovládat motor. Díky tomu jsme z něj dostali další sílu navíc. Motor samotný se v porovnání s koncem loňské sezony a koncem letošní sezony zlepšil o zhruba vteřinu. Tato hodnota platí za předpokladu, že jej využíváme na plný potenciál. To samozřejmě nemůžeme dlouhodobě, ale i tak je to enormní číslo," odhaluje Abiteboul.
"Neobešlo se to bez dopadu na spolehlivost. To bylo jasným negativem sezony. Ale upřímně, to co se nám podařilo udělat s motorem po stránce výkonu, o tom bychom nikdy ani nesnili. Je to víc, než jsme si mysleli, že bychom byli schopni dosáhnout."
Tým Renaultu skončil celkově na šestém místě, podle šéfa týmu jsou velmi hrdí na vývoj, kterým jejich auto během sezony prošlo. V Abú Zabí se jednalo o čtvrtý nejrychlejší vůz v poli: "Pokud jde o šasi, tak myslím, že je zřejmé, že od Silverstone jsme měl velmi slušné šasi. Od Silverstone jsme měli zhruba čtvrté nejrychlejší auto. Občas nás však přibrzdila spolehlivost.
Při pohledu na minulou sezonu a start této, můžeme být velmi hrdí na to, že jsme měli čtvrté nejrychlejší auto. Tým neustále roste, nejenom po stránce počtu spolupracovníků, ale i kvalitativně. Nabíráme kvalitní lidi nejenom do čela týmu, ale i do jeho středu. Celkově si myslím, že rok 2017 můžeme hodnotit pozitivně."
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.