Tým Renaultu odhalil, o kolik na kolo zrychlil jenom díky vývoji nové pohonné jednotky v sezoně 2017. Jenom připomeňme, že před sezonou francouzský tým výrazně změnil svoji pohonnou jednotku, protože předchozí specifikace již narazila na své limity vývoje.
Motor pro letošní sezonu nebyl moc spolehlivý, navíc nebylo možné naplno využívat nového a lehčího MGU-K. Zákaznický tým Red Bull ale s tímto motorem dokázal vyhrát v Malajsii a v Mexiku. Podle Cyrila Abiteboula bylo cílem Renaultu, aby byl nový motor o 0,3s rychlejší než ten z roku 2016. Během roku pak měl tým najít několik dalších desetin. Tento cíl byl ale překročen.
"Tento cíl jsme si nastavili, avšak během sezony jsme našli další způsoby, jak ovládat motor. Díky tomu jsme z něj dostali další sílu navíc. Motor samotný se v porovnání s koncem loňské sezony a koncem letošní sezony zlepšil o zhruba vteřinu. Tato hodnota platí za předpokladu, že jej využíváme na plný potenciál. To samozřejmě nemůžeme dlouhodobě, ale i tak je to enormní číslo," odhaluje Abiteboul.
"Neobešlo se to bez dopadu na spolehlivost. To bylo jasným negativem sezony. Ale upřímně, to co se nám podařilo udělat s motorem po stránce výkonu, o tom bychom nikdy ani nesnili. Je to víc, než jsme si mysleli, že bychom byli schopni dosáhnout."
Tým Renaultu skončil celkově na šestém místě, podle šéfa týmu jsou velmi hrdí na vývoj, kterým jejich auto během sezony prošlo. V Abú Zabí se jednalo o čtvrtý nejrychlejší vůz v poli: "Pokud jde o šasi, tak myslím, že je zřejmé, že od Silverstone jsme měl velmi slušné šasi. Od Silverstone jsme měli zhruba čtvrté nejrychlejší auto. Občas nás však přibrzdila spolehlivost.
Při pohledu na minulou sezonu a start této, můžeme být velmi hrdí na to, že jsme měli čtvrté nejrychlejší auto. Tým neustále roste, nejenom po stránce počtu spolupracovníků, ale i kvalitativně. Nabíráme kvalitní lidi nejenom do čela týmu, ale i do jeho středu. Celkově si myslím, že rok 2017 můžeme hodnotit pozitivně."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.