Tým Renaultu odhalil, o kolik na kolo zrychlil jenom díky vývoji nové pohonné jednotky v sezoně 2017. Jenom připomeňme, že před sezonou francouzský tým výrazně změnil svoji pohonnou jednotku, protože předchozí specifikace již narazila na své limity vývoje.
Motor pro letošní sezonu nebyl moc spolehlivý, navíc nebylo možné naplno využívat nového a lehčího MGU-K. Zákaznický tým Red Bull ale s tímto motorem dokázal vyhrát v Malajsii a v Mexiku. Podle Cyrila Abiteboula bylo cílem Renaultu, aby byl nový motor o 0,3s rychlejší než ten z roku 2016. Během roku pak měl tým najít několik dalších desetin. Tento cíl byl ale překročen.
"Tento cíl jsme si nastavili, avšak během sezony jsme našli další způsoby, jak ovládat motor. Díky tomu jsme z něj dostali další sílu navíc. Motor samotný se v porovnání s koncem loňské sezony a koncem letošní sezony zlepšil o zhruba vteřinu. Tato hodnota platí za předpokladu, že jej využíváme na plný potenciál. To samozřejmě nemůžeme dlouhodobě, ale i tak je to enormní číslo," odhaluje Abiteboul.
"Neobešlo se to bez dopadu na spolehlivost. To bylo jasným negativem sezony. Ale upřímně, to co se nám podařilo udělat s motorem po stránce výkonu, o tom bychom nikdy ani nesnili. Je to víc, než jsme si mysleli, že bychom byli schopni dosáhnout."
Tým Renaultu skončil celkově na šestém místě, podle šéfa týmu jsou velmi hrdí na vývoj, kterým jejich auto během sezony prošlo. V Abú Zabí se jednalo o čtvrtý nejrychlejší vůz v poli: "Pokud jde o šasi, tak myslím, že je zřejmé, že od Silverstone jsme měl velmi slušné šasi. Od Silverstone jsme měli zhruba čtvrté nejrychlejší auto. Občas nás však přibrzdila spolehlivost.
Při pohledu na minulou sezonu a start této, můžeme být velmi hrdí na to, že jsme měli čtvrté nejrychlejší auto. Tým neustále roste, nejenom po stránce počtu spolupracovníků, ale i kvalitativně. Nabíráme kvalitní lidi nejenom do čela týmu, ale i do jeho středu. Celkově si myslím, že rok 2017 můžeme hodnotit pozitivně."
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.