Šéf Red Bullu Christian Horner připouští, že by Formule 1 bez Ferrari určitě přežila, utrpěla by tím ale škodu.
Ferrari v současnosti dostává velký finanční bonus, o který by v budoucnu při spravedlivějším dělení příjmů mohlo přijít. Noví majitelé navíc od roku 2021 usilují o zavedení nových motorů s vyšším podílem standardizovaných dílů, což se Maranellu nelíbí, a proto hrozí svým odchodem.
Pokud by k tomu došlo, utrpěla by škodu? "Samozřejmě. Chceme závodit proti Ferrari, jde o jednu z nejprestižnějších značek v F1. Přežila by F1 bez Ferrari. Samozřejmě, že ano. Ale raději bychom závodili v F1 s Ferrari než bez něj. Otázkou ale také je, zda by odchod z F1 uškodil Ferrari," říká Horner.
Noví majitelé se podle něj nyní musí rozhodnout, jak moc si Ferrari váží a nakolik ustoupí jeho tlaku: "To je otázka pro držitele komerčních práv, zda jim chtějí dát určitý druh výhody. Chtějí hrát dle stejných podmínek nebo je pokřivit, aby neposkytovalo všem stejnou úroveň soutěžení?"
V pondělí na slavnostním předvánočním obědě prezident Ferrari představitelé F1 varoval, aby si "nezahrávali s ohněm" a aby učinili taková "rozhodnutí pro budoucnost, která by uspokojila všechny" - jinak F1 opustí.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.