Prezident Ferrari Sergio Marchionne varuje lidi, kteří si myslí, že s hrozbou svého odchodu blafují, aby si nezahrávali s ohněm. Je ochoten vytvořit alternativní sérii, pokud Liberty Media vedená Rossem Brawnem neustoupí.
Ferrari již před nějakou dobou dalo najevo svůj nesouhlas s vizí nových majitelů Formule 1, pokud jde o budoucí pravidla týkající se motorů či rozdělování peněz v F1. Mnozí jeho hrozbu odchodem považují za součást vyjednávací taktiky. Těmto lidem se ale nyní snaží jeho prezident adresovat další výstrahu.
"Někteří lidé si myslí, že naše vyhrůžky týkající se pravidel pro rok 2020/2021 jsou žvásty, zahrávají si však s ohněm. Situace se od roku 2015 změnila. Od té doby všichni vědí, že pokud něčím pohrozíme, pak to také uděláme," zdůrazňuje Marchionne.
"Předchozí smlouva týmu neumožňovala vyhodnotit alternativy mimo tento cirkus. Nyní můžeme možnosti analyzovat, abychom vytvořili něco podobného Formuli 1, pokud jde o show," pokračuje prezident Ferrari na tradičním předvánočním večírku, na kterém již také stanovili datum prezentace nového monopostu: 22. února 2018.
Pokud by se k nim přidaly další týmy (odchodem hrozil i Mercedes), pak by mohli vytvořit alternativní sérii k F1: "Existuje možnost pro vytvoření alternativního šampionátu od roku 2020/2021. Nemůžeme ji ignorovat, raději bych se ji ale vyhnul."
Chtěl bych v F1 pokračovat, ale musíme najít kompromisy, které Ferrari neponechají bez možnosti okázat své DNA v každém závodě. Pokud je nenajdeme, pak Ferrari bude muset odejít. Pokud se nám podaří vytáhnout ostatní týmy, musíme na to nahlížet z ekonomického pohledu. Myslím si však, že bychom to dokázali," říká Marchionne.
Tomu noví majitelé lezou na nervy: "Hlavně mě štve to, že uvnitř Liberty Media je osoba s velkými zkušenostmi z F1, Ross Brawn, jenž se snaží udat směr, který není součástí DNA tohoto sportu. My jsme součástí historie F1, takže rozumíme sr***** a rozumíme F1.
Máme závodní oddělení, které funguje pouze pro F1, takže ji známe dobře. Musíme se pokusit vyvážit jejich zájmy s našimi. Myslím si, že se nám to může včas podařit, abychom se vyhnuli odchodu Ferrari z F1," dodává Marchionne, jenž je zároveň výkonným ředitelem mateřského koncernu FCA (Ferrari Chrysler Automobiles).
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.