Prezident Ferrari Sergio Marchionne varuje lidi, kteří si myslí, že s hrozbou svého odchodu blafují, aby si nezahrávali s ohněm. Je ochoten vytvořit alternativní sérii, pokud Liberty Media vedená Rossem Brawnem neustoupí.
Ferrari již před nějakou dobou dalo najevo svůj nesouhlas s vizí nových majitelů Formule 1, pokud jde o budoucí pravidla týkající se motorů či rozdělování peněz v F1. Mnozí jeho hrozbu odchodem považují za součást vyjednávací taktiky. Těmto lidem se ale nyní snaží jeho prezident adresovat další výstrahu.
"Někteří lidé si myslí, že naše vyhrůžky týkající se pravidel pro rok 2020/2021 jsou žvásty, zahrávají si však s ohněm. Situace se od roku 2015 změnila. Od té doby všichni vědí, že pokud něčím pohrozíme, pak to také uděláme," zdůrazňuje Marchionne.
"Předchozí smlouva týmu neumožňovala vyhodnotit alternativy mimo tento cirkus. Nyní můžeme možnosti analyzovat, abychom vytvořili něco podobného Formuli 1, pokud jde o show," pokračuje prezident Ferrari na tradičním předvánočním večírku, na kterém již také stanovili datum prezentace nového monopostu: 22. února 2018.
Pokud by se k nim přidaly další týmy (odchodem hrozil i Mercedes), pak by mohli vytvořit alternativní sérii k F1: "Existuje možnost pro vytvoření alternativního šampionátu od roku 2020/2021. Nemůžeme ji ignorovat, raději bych se ji ale vyhnul."
Chtěl bych v F1 pokračovat, ale musíme najít kompromisy, které Ferrari neponechají bez možnosti okázat své DNA v každém závodě. Pokud je nenajdeme, pak Ferrari bude muset odejít. Pokud se nám podaří vytáhnout ostatní týmy, musíme na to nahlížet z ekonomického pohledu. Myslím si však, že bychom to dokázali," říká Marchionne.
Tomu noví majitelé lezou na nervy: "Hlavně mě štve to, že uvnitř Liberty Media je osoba s velkými zkušenostmi z F1, Ross Brawn, jenž se snaží udat směr, který není součástí DNA tohoto sportu. My jsme součástí historie F1, takže rozumíme sr***** a rozumíme F1.
Máme závodní oddělení, které funguje pouze pro F1, takže ji známe dobře. Musíme se pokusit vyvážit jejich zájmy s našimi. Myslím si, že se nám to může včas podařit, abychom se vyhnuli odchodu Ferrari z F1," dodává Marchionne, jenž je zároveň výkonným ředitelem mateřského koncernu FCA (Ferrari Chrysler Automobiles).
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.