Prezident Ferrari Sergio Marchionne varuje lidi, kteří si myslí, že s hrozbou svého odchodu blafují, aby si nezahrávali s ohněm. Je ochoten vytvořit alternativní sérii, pokud Liberty Media vedená Rossem Brawnem neustoupí.
Ferrari již před nějakou dobou dalo najevo svůj nesouhlas s vizí nových majitelů Formule 1, pokud jde o budoucí pravidla týkající se motorů či rozdělování peněz v F1. Mnozí jeho hrozbu odchodem považují za součást vyjednávací taktiky. Těmto lidem se ale nyní snaží jeho prezident adresovat další výstrahu.
"Někteří lidé si myslí, že naše vyhrůžky týkající se pravidel pro rok 2020/2021 jsou žvásty, zahrávají si však s ohněm. Situace se od roku 2015 změnila. Od té doby všichni vědí, že pokud něčím pohrozíme, pak to také uděláme," zdůrazňuje Marchionne.
"Předchozí smlouva týmu neumožňovala vyhodnotit alternativy mimo tento cirkus. Nyní můžeme možnosti analyzovat, abychom vytvořili něco podobného Formuli 1, pokud jde o show," pokračuje prezident Ferrari na tradičním předvánočním večírku, na kterém již také stanovili datum prezentace nového monopostu: 22. února 2018.
Pokud by se k nim přidaly další týmy (odchodem hrozil i Mercedes), pak by mohli vytvořit alternativní sérii k F1: "Existuje možnost pro vytvoření alternativního šampionátu od roku 2020/2021. Nemůžeme ji ignorovat, raději bych se ji ale vyhnul."
Chtěl bych v F1 pokračovat, ale musíme najít kompromisy, které Ferrari neponechají bez možnosti okázat své DNA v každém závodě. Pokud je nenajdeme, pak Ferrari bude muset odejít. Pokud se nám podaří vytáhnout ostatní týmy, musíme na to nahlížet z ekonomického pohledu. Myslím si však, že bychom to dokázali," říká Marchionne.
Tomu noví majitelé lezou na nervy: "Hlavně mě štve to, že uvnitř Liberty Media je osoba s velkými zkušenostmi z F1, Ross Brawn, jenž se snaží udat směr, který není součástí DNA tohoto sportu. My jsme součástí historie F1, takže rozumíme sr***** a rozumíme F1.
Máme závodní oddělení, které funguje pouze pro F1, takže ji známe dobře. Musíme se pokusit vyvážit jejich zájmy s našimi. Myslím si, že se nám to může včas podařit, abychom se vyhnuli odchodu Ferrari z F1," dodává Marchionne, jenž je zároveň výkonným ředitelem mateřského koncernu FCA (Ferrari Chrysler Automobiles).
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.