Podle poradce Renaultu a bývalého mistra světa F1 Alaina Prosta smlouva na dodávky pohonných jednotek vytváří na francouzský tým pozitivní tlak. Jeho ztráta na špici je stále velká, zároveň si velmi pochvalují příchod Carlose Sainze a postup na šestou příčku v posledním závodě sezóny.
McLaren se po třech letech rozešel s Hondou a v příštím roce bude spolupracovat s Renaultem. Někteří zpochybňují jeho schopnost zásobovat kromě svého týmu také další velký tým kromě Red Bullu, Prost v tom však problém nevidí.
"Určitě to vytvoří tlak, protože budeme mít v našem poli o jednoho soupeře více. My to ale víme a doufáme, že to bude pozitivní tlak. A skutečností je, že musíme porazit kohokoliv," popisuje pro Autosport 62letý Francouz.
Problémy se spolehlivostí v závěru sezóny, stále velká ztráta na špiciPodle Prosta letos dosáhli dobrého pokroku a postup ze sedmého na šesté místo mezi konstruktéry v posledním závodě bylo jen odměnou: "Když sezónu shrnete, tak šestá pozice není zas tak špatná. Ke konci její druhé části jsme byli v oblasti výkonnosti většinou velmi těsně čtvrtým nejrychlejším týmem."
"Měli jsme problémy se spolehlivostí, a když máte takové potíže, musíte s výkonností dolů. Není to výmluva, ale v Abú Zabí jsme ukázali, že když to všechno dáme i přes ten tlak dohromady, že to dokážeme zvládnout. Kdybychom byli bývali chtěli, tak jsme moli být ještě rychlejší, jenže jsme také chtěli být opatrní," přibližuje Prost poslední závod sezóny.
"Odstup od špičky je stále velký, alespoň však takto začínáte všechno trochu zlepšovat, což je pozitivní. Také zlepšíme výkonnost motoru, ale s tím je vždy spojeno riziko, pro nás jde vždycky o výzvu," pokračuje poradce Renaultu.
Důležitý finanční bonus a jezdecká posilaTým změnou pozice v Abú Zabí vydělal navíc 142 milionu korun (6,5 mil. dolarů), což mu může pomoci: "Peníze jsou důležité, protože když jich získáte více, tak jich ostatní dostanou méně. A faktem je i to, že poslední závod je velmi důležitý - poskytuje to lidem během zimy motivaci, cítí o něco menší tlak, jsou při práci spokojenější."
Klíčové podle něj bylo, že se jim pro závěr sezóny podařilo získat jezdeckou posilu - Carlose Sainze, jenž nahradil Jolyona Palmera: "Pro nás to bylo velmi důležité. Samozřejmě nevíme, jestli si ho udržíme až do konce roku 2018, museli jsme však učinit tuto volbu, protože zatím nejsme v pozici, abychom se stali mistry světa.
Musíme pokračovat krok za krokem. Uvidíme, k čemu příští rok na trhu dojde, je to hodně otevřené. Musíme se soustředit na naši práci s Carlosem a Nicem [Hülkenbergem], a pak uvidíme, co se přihodí," dodává Prost.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.