Helmut Marko, který má na starosti motorsport u Red Bullu, řekl, že Daniil Kvajt byl talentovanější než oba současní jezdci Toro Rosso - Brendon Hartley a Pierre Gasly. Jenže jeho rychlost se vytratila. Proto Rus přišel o svoje místo v F1 u týmů Red Bullu ještě před koncem letošní sezony.
Bývalého jezdce hlavního týmu Red Bull Racing nahradil v Malajsii a Japonsku Pierre Gasly, pro GP USA byl Daniil Kvajt povolán zpět. To bylo ale jenom proto, že z Toro Rosso odešel do Renaultu Carlos Sainz. Před GP Mexika byl Kvajt propuštěn.
'Motorsport.com' se Helmuta Marka zeptal, jestli si myslí, že byl Kvjat talentovanější než oba současní jezdci Toro Rosso. Jeho odpověď je následující: "Ano, plně souhlasím. Bohužel to prokázal pouze ve svém prvním roce u Toro Rosso [2014] a prvním roce u Red Bullu [2015]. Poté šla jeho výkonnost drasticky dolů.
Měl problémy s brzdami a pneumatikami, které Daniel [Ricciardo] neměl. Ve zkratce - něco se s ním stalo po mentální stránce. Ztratil svoji rychlost a lehkost. Nevíme, co to bylo. Zkoušeli jsme spoustu věcí, ale jeho rychlost se prostě nevrátila. Nevíme, co se stalo.
Měl také spoustu incidentů na startu, na které nereagoval moc dobře. Uzavřel se do své ulity a nechtěl, aby mu někdo říkal, co má dělat." Red Bull Kvjata podporoval od juniorských kategorií, kdy vyhrál Formuli Renault Alps a GP3. V roce 2014 jej přivedl do F1 s týmem Toro Rosso.
Do Red Bullu postoupil po pouhé sezoně u Toro Rosso, když se v hlavním týmu naskytlo místo po odchodu Sebastiana Vettela do Ferrari. V roce 2016 jej ale po 4 závodech v hlavním týmu vystřídal Max Verstappen. "Je to škoda, protože si vzpomínám na Monzu a Spa v GP3, kde totálně zastínil veškerou konkurenci," vzpomíná Marko.
"I v Toro Rosso měl jeden závod, kde startoval zezadu a prodral se polem [GP Itálie 2014]. Útočil na Kimiho Räikkönena, když mu odešly brzdy. Měl pár senzačních závodů," zakončil Helmut. Daniil má stále šanci u Williamsu, ale tam je zřejmě hlavním favoritem Sergey Sirotkin.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.