Helmut Marko, který má na starosti motorsport u Red Bullu, řekl, že Daniil Kvajt byl talentovanější než oba současní jezdci Toro Rosso - Brendon Hartley a Pierre Gasly. Jenže jeho rychlost se vytratila. Proto Rus přišel o svoje místo v F1 u týmů Red Bullu ještě před koncem letošní sezony.
Bývalého jezdce hlavního týmu Red Bull Racing nahradil v Malajsii a Japonsku Pierre Gasly, pro GP USA byl Daniil Kvajt povolán zpět. To bylo ale jenom proto, že z Toro Rosso odešel do Renaultu Carlos Sainz. Před GP Mexika byl Kvajt propuštěn.
'Motorsport.com' se Helmuta Marka zeptal, jestli si myslí, že byl Kvjat talentovanější než oba současní jezdci Toro Rosso. Jeho odpověď je následující: "Ano, plně souhlasím. Bohužel to prokázal pouze ve svém prvním roce u Toro Rosso [2014] a prvním roce u Red Bullu [2015]. Poté šla jeho výkonnost drasticky dolů.
Měl problémy s brzdami a pneumatikami, které Daniel [Ricciardo] neměl. Ve zkratce - něco se s ním stalo po mentální stránce. Ztratil svoji rychlost a lehkost. Nevíme, co to bylo. Zkoušeli jsme spoustu věcí, ale jeho rychlost se prostě nevrátila. Nevíme, co se stalo.
Měl také spoustu incidentů na startu, na které nereagoval moc dobře. Uzavřel se do své ulity a nechtěl, aby mu někdo říkal, co má dělat." Red Bull Kvjata podporoval od juniorských kategorií, kdy vyhrál Formuli Renault Alps a GP3. V roce 2014 jej přivedl do F1 s týmem Toro Rosso.
Do Red Bullu postoupil po pouhé sezoně u Toro Rosso, když se v hlavním týmu naskytlo místo po odchodu Sebastiana Vettela do Ferrari. V roce 2016 jej ale po 4 závodech v hlavním týmu vystřídal Max Verstappen. "Je to škoda, protože si vzpomínám na Monzu a Spa v GP3, kde totálně zastínil veškerou konkurenci," vzpomíná Marko.
"I v Toro Rosso měl jeden závod, kde startoval zezadu a prodral se polem [GP Itálie 2014]. Útočil na Kimiho Räikkönena, když mu odešly brzdy. Měl pár senzačních závodů," zakončil Helmut. Daniil má stále šanci u Williamsu, ale tam je zřejmě hlavním favoritem Sergey Sirotkin.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, Aldalší dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.