Helmut Marko, který má na starosti motorsport u Red Bullu, řekl, že Daniil Kvajt byl talentovanější než oba současní jezdci Toro Rosso - Brendon Hartley a Pierre Gasly. Jenže jeho rychlost se vytratila. Proto Rus přišel o svoje místo v F1 u týmů Red Bullu ještě před koncem letošní sezony.
Bývalého jezdce hlavního týmu Red Bull Racing nahradil v Malajsii a Japonsku Pierre Gasly, pro GP USA byl Daniil Kvajt povolán zpět. To bylo ale jenom proto, že z Toro Rosso odešel do Renaultu Carlos Sainz. Před GP Mexika byl Kvajt propuštěn.
'Motorsport.com' se Helmuta Marka zeptal, jestli si myslí, že byl Kvjat talentovanější než oba současní jezdci Toro Rosso. Jeho odpověď je následující: "Ano, plně souhlasím. Bohužel to prokázal pouze ve svém prvním roce u Toro Rosso [2014] a prvním roce u Red Bullu [2015]. Poté šla jeho výkonnost drasticky dolů.
Měl problémy s brzdami a pneumatikami, které Daniel [Ricciardo] neměl. Ve zkratce - něco se s ním stalo po mentální stránce. Ztratil svoji rychlost a lehkost. Nevíme, co to bylo. Zkoušeli jsme spoustu věcí, ale jeho rychlost se prostě nevrátila. Nevíme, co se stalo.
Měl také spoustu incidentů na startu, na které nereagoval moc dobře. Uzavřel se do své ulity a nechtěl, aby mu někdo říkal, co má dělat." Red Bull Kvjata podporoval od juniorských kategorií, kdy vyhrál Formuli Renault Alps a GP3. V roce 2014 jej přivedl do F1 s týmem Toro Rosso.
Do Red Bullu postoupil po pouhé sezoně u Toro Rosso, když se v hlavním týmu naskytlo místo po odchodu Sebastiana Vettela do Ferrari. V roce 2016 jej ale po 4 závodech v hlavním týmu vystřídal Max Verstappen. "Je to škoda, protože si vzpomínám na Monzu a Spa v GP3, kde totálně zastínil veškerou konkurenci," vzpomíná Marko.
"I v Toro Rosso měl jeden závod, kde startoval zezadu a prodral se polem [GP Itálie 2014]. Útočil na Kimiho Räikkönena, když mu odešly brzdy. Měl pár senzačních závodů," zakončil Helmut. Daniil má stále šanci u Williamsu, ale tam je zřejmě hlavním favoritem Sergey Sirotkin.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.