Force India, kterou letos předčili jen Mercedes, Ferrari a Red Bull, vstoupila po letošní úspěšné sezóně do zimní přestávky s lepším porozuměním o fungování svého vozu než kdykoliv předtím.
Její technický ředitel Andy Green připustil, že po finanční investice umožnily urychlit vývoj monopostu v průběhu sezóny a získat toto poznání: "Udělalo to skutečný rozdíl. Nejen v roce 2017, ale také jsme odvedli obrovský kus práce pro příští rok, když jsme se snažili pochopit, kterými směry se ubírat."
"Umožnilo nám to dělat to, co jsme nikdy dříve předtím nebyli schopni. Vždy jsme sezónu začínali se zhruba stejným množstvím poznání, s jakým jsme zakončili předchozí ročník. Příští rok tomu tak nebude. Dokázali jsme na auto nasadit tolik nových a vývojových dílů, abychom během zimy zvýšili své porozumění," vysvětluje technický ředitel Force Indie.
Množství nasazených novinek během roku pro ně bylo povzbuzením: "Pro každý závod jsme přiváželi na okruhy díly, významné změny vozu. To fakt všechny zpět v továrně motivovalo, když viděli, že díly, na kterých pracují, se mohou dostat na trať tak rychle," pokračuje pro motorsport.tv Green.
Force India se v posledních letech neustále zlepšuje. Zatímco v roce 2014 skončila mezi konstruktéry šestá a v roce 2015 pátá, tak loni se dostala už na čtvrtou příčku, kterou letos udržela, když při menším počtu závodů nasbírala ještě o 14 bodů více. V týmu nyní věří, že by si svou pozici vpředu mohli udržet i v příští sezóně, o konkrétních cílech ale nahlas nechtějí hovořit.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.