Force India, kterou letos předčili jen Mercedes, Ferrari a Red Bull, vstoupila po letošní úspěšné sezóně do zimní přestávky s lepším porozuměním o fungování svého vozu než kdykoliv předtím.
Její technický ředitel Andy Green připustil, že po finanční investice umožnily urychlit vývoj monopostu v průběhu sezóny a získat toto poznání: "Udělalo to skutečný rozdíl. Nejen v roce 2017, ale také jsme odvedli obrovský kus práce pro příští rok, když jsme se snažili pochopit, kterými směry se ubírat."
"Umožnilo nám to dělat to, co jsme nikdy dříve předtím nebyli schopni. Vždy jsme sezónu začínali se zhruba stejným množstvím poznání, s jakým jsme zakončili předchozí ročník. Příští rok tomu tak nebude. Dokázali jsme na auto nasadit tolik nových a vývojových dílů, abychom během zimy zvýšili své porozumění," vysvětluje technický ředitel Force Indie.
Množství nasazených novinek během roku pro ně bylo povzbuzením: "Pro každý závod jsme přiváželi na okruhy díly, významné změny vozu. To fakt všechny zpět v továrně motivovalo, když viděli, že díly, na kterých pracují, se mohou dostat na trať tak rychle," pokračuje pro motorsport.tv Green.
Force India se v posledních letech neustále zlepšuje. Zatímco v roce 2014 skončila mezi konstruktéry šestá a v roce 2015 pátá, tak loni se dostala už na čtvrtou příčku, kterou letos udržela, když při menším počtu závodů nasbírala ještě o 14 bodů více. V týmu nyní věří, že by si svou pozici vpředu mohli udržet i v příští sezóně, o konkrétních cílech ale nahlas nechtějí hovořit.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.