Pascal Wehrlein podle sportovního ředitele Mercedesu Tota Wolffa na dráze předváděl výjimečné výkony, proto si zaslouží své místo ve Formuli 1. Poslední nadějí na příští rok pro něj zůstává Williams, tam je ale favoritem na zbývající volnou sedačku někdo jiný.
V Grove přemýšlejí, že dají šanci spíše ruskému jezdci Sergeji Sirotkinovi a Sauber už své složení pro příští rok také oznámil. S šancemi Wehrleina na závodění příští rok v F1 to proto vypadá bledě. Mercedes nyní pro něj vyhodnocuje alternativní závodní program.
"Pascal je v obtížné pozici, protože pro něj opravdu není příští rok volné místo, pokud mu Williams zavře dveře. Zaslouží si být v F1, je velmi dobrým jezdcem," soudí Wolff.
"Jeho výkony na dráze byly výjimečné a z mnoha dalších důvodů, které se vůbec netýkají ježdění, se mu neotevřely dveře tak, jak bychom doufali. Myslím si ale, že má potenciál se stát úspěšný pilotem F1," pokračuje sportovní šéf Mercedesu.
Do jejich mládežnického programu patří také Esteban Ocon, jenž závodí za Force Indii, i mladík George Russell. "Naším cílem je najít příštího Lewise Hamiltona, a to není lehký úkol, protože on je zkrátka na neuvěřitelné úrovni," hodnotí Rakušan.
"Podle mě jsme přijali takové rozhodnutí, že chceme ve voze velmi rychlého a zkušeného jezdce. Mercedes není místem, kde se učíte. Musíte už být dost kompletní na to, abyste se k nám přidali," dodává Wolff, jenž je s programem Stříbrných šípů pro mladé jezdce spokojený.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.