Pascal Wehrlein podle sportovního ředitele Mercedesu Tota Wolffa na dráze předváděl výjimečné výkony, proto si zaslouží své místo ve Formuli 1. Poslední nadějí na příští rok pro něj zůstává Williams, tam je ale favoritem na zbývající volnou sedačku někdo jiný.
V Grove přemýšlejí, že dají šanci spíše ruskému jezdci Sergeji Sirotkinovi a Sauber už své složení pro příští rok také oznámil. S šancemi Wehrleina na závodění příští rok v F1 to proto vypadá bledě. Mercedes nyní pro něj vyhodnocuje alternativní závodní program.
"Pascal je v obtížné pozici, protože pro něj opravdu není příští rok volné místo, pokud mu Williams zavře dveře. Zaslouží si být v F1, je velmi dobrým jezdcem," soudí Wolff.
"Jeho výkony na dráze byly výjimečné a z mnoha dalších důvodů, které se vůbec netýkají ježdění, se mu neotevřely dveře tak, jak bychom doufali. Myslím si ale, že má potenciál se stát úspěšný pilotem F1," pokračuje sportovní šéf Mercedesu.
Do jejich mládežnického programu patří také Esteban Ocon, jenž závodí za Force Indii, i mladík George Russell. "Naším cílem je najít příštího Lewise Hamiltona, a to není lehký úkol, protože on je zkrátka na neuvěřitelné úrovni," hodnotí Rakušan.
"Podle mě jsme přijali takové rozhodnutí, že chceme ve voze velmi rychlého a zkušeného jezdce. Mercedes není místem, kde se učíte. Musíte už být dost kompletní na to, abyste se k nám přidali," dodává Wolff, jenž je s programem Stříbrných šípů pro mladé jezdce spokojený.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.