Technický ředitel Williamsu Paddy Lowe, jenž přišel tým posílit na začátku roku z Mercedesu, uznává, že je v letošní sezóně Force India porazila ve vývoji, a proto také skončila před nimi v šampionátu konstruktérů.
Loni se před ní Williams držel až do závodu v Itálii, pak se propadl za ní a začal výrazně ztrácet. Letos postavil opět lepší auto, ale indická stáj se zmátořila dříve a zase mu začala ujíždět. Odcházející pilot Felipe Massa uvedl, že příčinou je horší vývoj jeho týmu v průběhu sezóny.
To nyní potvrzuje i technický ředitel Williamsu: "Začali jsme sezónu s vozem, který byl obecně rychlejší než ten jejich. Skončili jsme ji s obecně pomalejším. Na Force Indii jsme tedy ztráceli výkonnostně. Oba jsme během sezóny vyvíjeli tempem, které nevidíte - a oni odvedli lepší práci."
"Je naším úkolem to během zimy dohnat. Potřebujeme dosáhnout s novým autem většího pokrok než oni. Renault v průběhu sezóny také zlepšil svou výkonnost," upozorňuje Lowe na dalšího soupeře, který se jim začíná přibližovat.
Williams podle něj nevyužil velké příležitosti, které měl v dřívější fázi sezóny - zejména v případě nováčka Lance Strolla. Zatímco Massa bodoval ve čtyřech z prvních šesti závodů, mladý Kanaďan z první tří odstoupil a poprvé skóroval až v sedmém podniku sezóny v Montrealu.
"V první půlce sezóny jsme měli často rychlejší auto, ale body jsme zejména na Lanceho straně nezískávali, když se objevily příležitosti. Protože Lance byl letos v tomto sportu nováčkem, tak to bylo v první polovině těžší než v té druhé. Tyto dva faktory Force Indii stačily k tomu, aby získala více bodů," dodává Lowe.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.