Technický ředitel Williamsu Paddy Lowe, jenž přišel tým posílit na začátku roku z Mercedesu, uznává, že je v letošní sezóně Force India porazila ve vývoji, a proto také skončila před nimi v šampionátu konstruktérů.
Loni se před ní Williams držel až do závodu v Itálii, pak se propadl za ní a začal výrazně ztrácet. Letos postavil opět lepší auto, ale indická stáj se zmátořila dříve a zase mu začala ujíždět. Odcházející pilot Felipe Massa uvedl, že příčinou je horší vývoj jeho týmu v průběhu sezóny.
To nyní potvrzuje i technický ředitel Williamsu: "Začali jsme sezónu s vozem, který byl obecně rychlejší než ten jejich. Skončili jsme ji s obecně pomalejším. Na Force Indii jsme tedy ztráceli výkonnostně. Oba jsme během sezóny vyvíjeli tempem, které nevidíte - a oni odvedli lepší práci."
"Je naším úkolem to během zimy dohnat. Potřebujeme dosáhnout s novým autem většího pokrok než oni. Renault v průběhu sezóny také zlepšil svou výkonnost," upozorňuje Lowe na dalšího soupeře, který se jim začíná přibližovat.
Williams podle něj nevyužil velké příležitosti, které měl v dřívější fázi sezóny - zejména v případě nováčka Lance Strolla. Zatímco Massa bodoval ve čtyřech z prvních šesti závodů, mladý Kanaďan z první tří odstoupil a poprvé skóroval až v sedmém podniku sezóny v Montrealu.
"V první půlce sezóny jsme měli často rychlejší auto, ale body jsme zejména na Lanceho straně nezískávali, když se objevily příležitosti. Protože Lance byl letos v tomto sportu nováčkem, tak to bylo v první polovině těžší než v té druhé. Tyto dva faktory Force Indii stačily k tomu, aby získala více bodů," dodává Lowe.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.