Technický ředitel Williamsu Paddy Lowe, jenž přišel tým posílit na začátku roku z Mercedesu, uznává, že je v letošní sezóně Force India porazila ve vývoji, a proto také skončila před nimi v šampionátu konstruktérů.
Loni se před ní Williams držel až do závodu v Itálii, pak se propadl za ní a začal výrazně ztrácet. Letos postavil opět lepší auto, ale indická stáj se zmátořila dříve a zase mu začala ujíždět. Odcházející pilot Felipe Massa uvedl, že příčinou je horší vývoj jeho týmu v průběhu sezóny.
To nyní potvrzuje i technický ředitel Williamsu: "Začali jsme sezónu s vozem, který byl obecně rychlejší než ten jejich. Skončili jsme ji s obecně pomalejším. Na Force Indii jsme tedy ztráceli výkonnostně. Oba jsme během sezóny vyvíjeli tempem, které nevidíte - a oni odvedli lepší práci."
"Je naším úkolem to během zimy dohnat. Potřebujeme dosáhnout s novým autem většího pokrok než oni. Renault v průběhu sezóny také zlepšil svou výkonnost," upozorňuje Lowe na dalšího soupeře, který se jim začíná přibližovat.
Williams podle něj nevyužil velké příležitosti, které měl v dřívější fázi sezóny - zejména v případě nováčka Lance Strolla. Zatímco Massa bodoval ve čtyřech z prvních šesti závodů, mladý Kanaďan z první tří odstoupil a poprvé skóroval až v sedmém podniku sezóny v Montrealu.
"V první půlce sezóny jsme měli často rychlejší auto, ale body jsme zejména na Lanceho straně nezískávali, když se objevily příležitosti. Protože Lance byl letos v tomto sportu nováčkem, tak to bylo v první polovině těžší než v té druhé. Tyto dva faktory Force Indii stačily k tomu, aby získala více bodů," dodává Lowe.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.