Britský pilot si během předávání cen British Racing Drivers' Club popovídal s přítomným šéfem F1 Chasem Careym o současném stavu sportu. Pro média pak čtyřnásobný mistr světa reflektoval současný stav královny motorsportu.
"Z jezdecké perspektivy chcete prostě souboje kolo na kolo. Tak jako to je v motokárách. Motorkáry jsou stále nejlepší forma závodění, všichni jezdí těsně za sebou," řekl novinářům mistr světa z let 2008, 2014, 2015 a 2017.
"Současná auta jsou zatím ty nejlepší, která jsme kdy měly. Když se podívám na budoucnost, tak věřím, že Ross, Chase a týmy tvrdě pracují, aby auta po roce 2021 byla ještě surovější," pokračoval britský jezdec.
Kde by se měla Formule 1 zlepšit? "Doufám, že auta budou hlasitější. Větší kola by také nebyla od věci. Proč měl Jackie Stewart větší zadní kola a my dneska máme menší? Možná ještě snížení přítlaku, abychom mohli jezdit více za sebou," odpověděl Hamilton.
"Nechápu, proč v GP2, teda v F2 nebo jak se to jmenuje, mají hlasitější motory, které prostě zní lépe, navíc mají lepší závody a závodí blíže za sebou. Tohle musíme dostat do Formule 1, a zároveň musíme udržet vyšší rychlost než v jiných sériích," dodal Lewis.
Hamilton věří, že kroky Liberty mají šanci pozvednout povědomí o šampionátu mezi širokou veřejností. "Formule 1 trošku ztrácí na ostatní sporty. Je totiž hodně specifická. Když se podíváte na NFL (americký fotbal), fotbal a další, tak je vidět, že o nich mají lidé větší přehled. Formule 1 má na to, aby byla ve stejné pozici. Myslím si, že některé novinky, které Chase a Liberty představili, jsou skvělé. Stále se ale učí, jak tento sport funguje a o co mají fanoušci zájem."
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.