Britský pilot si během předávání cen British Racing Drivers' Club popovídal s přítomným šéfem F1 Chasem Careym o současném stavu sportu. Pro média pak čtyřnásobný mistr světa reflektoval současný stav královny motorsportu.
"Z jezdecké perspektivy chcete prostě souboje kolo na kolo. Tak jako to je v motokárách. Motorkáry jsou stále nejlepší forma závodění, všichni jezdí těsně za sebou," řekl novinářům mistr světa z let 2008, 2014, 2015 a 2017.
"Současná auta jsou zatím ty nejlepší, která jsme kdy měly. Když se podívám na budoucnost, tak věřím, že Ross, Chase a týmy tvrdě pracují, aby auta po roce 2021 byla ještě surovější," pokračoval britský jezdec.
Kde by se měla Formule 1 zlepšit? "Doufám, že auta budou hlasitější. Větší kola by také nebyla od věci. Proč měl Jackie Stewart větší zadní kola a my dneska máme menší? Možná ještě snížení přítlaku, abychom mohli jezdit více za sebou," odpověděl Hamilton.
"Nechápu, proč v GP2, teda v F2 nebo jak se to jmenuje, mají hlasitější motory, které prostě zní lépe, navíc mají lepší závody a závodí blíže za sebou. Tohle musíme dostat do Formule 1, a zároveň musíme udržet vyšší rychlost než v jiných sériích," dodal Lewis.
Hamilton věří, že kroky Liberty mají šanci pozvednout povědomí o šampionátu mezi širokou veřejností. "Formule 1 trošku ztrácí na ostatní sporty. Je totiž hodně specifická. Když se podíváte na NFL (americký fotbal), fotbal a další, tak je vidět, že o nich mají lidé větší přehled. Formule 1 má na to, aby byla ve stejné pozici. Myslím si, že některé novinky, které Chase a Liberty představili, jsou skvělé. Stále se ale učí, jak tento sport funguje a o co mají fanoušci zájem."
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.