Lewis Hamilton si nedokáže představit, že by měl někdy přestoupit ke konkurenčnímu Ferrari. A nikdy by se již ve stejném týmu nechtěl setkat s Fernandem Alonsem - nedělalo by to podle něj dobrotu.
Čtyřnásobnému mistrovi světa na konci příštího roku vyprší smlouva, a tak se o jeho služby zajímají ostatní týmy. Pokud se rozhodne v F1 zůstat, tak bude zřejmě pokračovat u Mercedesu, který o něj stále projevuje zájem.
"Nedokážu si představit přestup k Ferrari a nemyslím si, že se to změní. S Mercedesem jsem ve spojení 13 let, což je déle, než mnoho jiných zaměstnanců a déle než kterýkoliv jiný pilot ve Formuli 1. Jsem hrdý na to, že jsem s nimi, a doufám, že tady svou kariéru zakončím," říká Hamilton pro Stuttgarter Zeitung.
Příští rok očekává ještě těsnější bitvu s Ferrari a s Red Bullem, které počtvrté za sebou porazili a obhájili titul v šampionátu konstruktérů. Přesto se však domnívá, že se svým týmem budou mít znovu navrch: "Čím je na mě vyvíjen větší tlak a situace je kritičtější, tím lépe pro mě. Mercedes je momentálně ve skvělé formě a já nevidím nic, co by to mělo změnit."
S Alonsem v jednom týmu? Už nikdyI když by se jezdecké složení u Stříbrných šípů mohlo v budoucnu změnit, k opětovnému spojení s jeho bývalým týmovým kolegou Fernandem Alonsem nedojde.
"To se nikdy nestane. Toto [Wolff] chápe, jak funguje dynamika týmu, a srovnává ji s magnetem. Když se setkají dva severní póly, pak jeden druhý odpuzují, proto tedy potřebujete severní a jižní pol. Dva severní póly končí negativní energií - podobně jako tomu bylo v roce 2007 se mnou a s Alonsem," vysvětluje Hamilton.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.