Daniel Ricciardo se nebude o své příští smlouvě rozhodovat pod tlakem či ve spěchu. Dobře ví, že rozhodnutí, které příští rok učiní, bude pro jeho kariéru velmi důležité.
Jeho současný kontrakt s Red Bullem vyprší na konci příštího ročníku. Vedení týmu mu již sice dalo najevo, že by si přálo, aby v týmu pokračoval po boku Maxe Verstappena, jenž se upsal až do konce sezóny 2020, ale Ricciardo si chce počkat na to, jak si tým po zimní přestávce na dráze povede.
"Takže jak se věci mají? Krátká odpověď zní, že není absolutně kam spěchat a že to může trvat tak dlouho, jak jen to je možné. Nestanovuji si žádný konečný termín, který by měl komukoliv vyhovovat," píše australský pilot ve svém sloupku na stránkách Red Bullu.
"Nebudu na ničem lpět, protože to chci dostat ze své mysli - ve hře je totiž hodně. Pro mě jde o velké rozhodnutí, takže na něj potřebuji čas - a ten si také vyberu. Plánuji ve sportu ještě nějakou chvíli působit, ale kdybych řekl, že chci podepsat - řekněme tříletou smlouvu, tak by šlo o velkou část mé kariéry," pokračuje usměvavý Ricciardo.
"Potřebuji tu udělat správně, jde tedy o velké rozhodnutí. Myslím, že pro mě zatím o to nejdůležitější. Vezmu si na to tolik času, kolik jen budu potřebovat. Nebude mě to rozptylovat," upozorňuje pilot vedení Red Bullu.
V příštím kontraktu pro něj peníze nebudou hrát nejdůležitější roli: "Vím, co chci, a výkonnostní stránka je důležitější, než otázka peněz, pokud chcete. Mít šanci bojovat o něco skutečně smysluplného - závody, šampionáty, to je prioritou. Nic se tomu nepřibližuje.
Být v pozici učinit rozhodnutí je skvělé, jde o něco neobvyklého a něco, při čem cítím, že se hodně naučím. Nezáleží na tom, co se stane, půjde o pro mě o dobrou zkušenost, protože jsem jí neprošel. Budu stát na svých vlastních nohou a dělat své vlastní vyspělá rozhodnutí. Možná se dokonce budu chovat jako dospělý! Všechno je to součástí vývoje, jak mi bylo řečeno," dodává Ricciardo.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.