Daniel Ricciardo se nebude o své příští smlouvě rozhodovat pod tlakem či ve spěchu. Dobře ví, že rozhodnutí, které příští rok učiní, bude pro jeho kariéru velmi důležité.
Jeho současný kontrakt s Red Bullem vyprší na konci příštího ročníku. Vedení týmu mu již sice dalo najevo, že by si přálo, aby v týmu pokračoval po boku Maxe Verstappena, jenž se upsal až do konce sezóny 2020, ale Ricciardo si chce počkat na to, jak si tým po zimní přestávce na dráze povede.
"Takže jak se věci mají? Krátká odpověď zní, že není absolutně kam spěchat a že to může trvat tak dlouho, jak jen to je možné. Nestanovuji si žádný konečný termín, který by měl komukoliv vyhovovat," píše australský pilot ve svém sloupku na stránkách Red Bullu.
"Nebudu na ničem lpět, protože to chci dostat ze své mysli - ve hře je totiž hodně. Pro mě jde o velké rozhodnutí, takže na něj potřebuji čas - a ten si také vyberu. Plánuji ve sportu ještě nějakou chvíli působit, ale kdybych řekl, že chci podepsat - řekněme tříletou smlouvu, tak by šlo o velkou část mé kariéry," pokračuje usměvavý Ricciardo.
"Potřebuji tu udělat správně, jde tedy o velké rozhodnutí. Myslím, že pro mě zatím o to nejdůležitější. Vezmu si na to tolik času, kolik jen budu potřebovat. Nebude mě to rozptylovat," upozorňuje pilot vedení Red Bullu.
V příštím kontraktu pro něj peníze nebudou hrát nejdůležitější roli: "Vím, co chci, a výkonnostní stránka je důležitější, než otázka peněz, pokud chcete. Mít šanci bojovat o něco skutečně smysluplného - závody, šampionáty, to je prioritou. Nic se tomu nepřibližuje.
Být v pozici učinit rozhodnutí je skvělé, jde o něco neobvyklého a něco, při čem cítím, že se hodně naučím. Nezáleží na tom, co se stane, půjde o pro mě o dobrou zkušenost, protože jsem jí neprošel. Budu stát na svých vlastních nohou a dělat své vlastní vyspělá rozhodnutí. Možná se dokonce budu chovat jako dospělý! Všechno je to součástí vývoje, jak mi bylo řečeno," dodává Ricciardo.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.