Robert Kubica věří, že se může vrátit do Formule 1 a úspěšně v ní závodit. I když má určitá omezení, tak si myslí, že je stále plně schopný ovládat současnou generací monopostů.
Polák letos prošel před testováním s Williamsem v Abú Zabí intenzívním tréninkem, aby podal co nejlepší výkon a zapůsobil na tým. Dle svých slov vůz neovládá jen jednou rukou a dokonce je nyní v lepším fyzickém stavu, než v roce 2010, kdy v F1 závodil naposledy.
Williams sice uvedl, že nemá žádné obavy o Kubicovy schopnosti ovládat monopost F1, ale o tom, kdo nahradí příští rok Felipeho Massu, ještě nerozhodl. Mezi další kandidáty patří Daniil Kvjat, Paul di Resta a Sergej Sirotkin.
"Upřímně, mám mnohem více omezení v každodenním životě. Pří jízdě s vozem F1 to není stejné jako v minulosti. Přesto jsem limitován mnohem méně, než to vypadá. Devadesát procent mého řízení je úplně stejných jako kdysi. Jsem v lepší fyzické formě, než jsem byl v minulosti. Nyní musím trénovat mnohem tvrději - věk tomu nepomáhá," prohlásil včera Kubica v Londýně na udílení cen Autosportu.
"Velký rozdíl tvoří mozek. Je to neuvěřitelné, jak velký má potenciál a jak rychle se dokáže přizpůsobit odlišným podmínkám. Žel má kariéra byla přerušena. Měl jsem několik zranění. nakonec jsem se naučil, jak s nimi žít, jak s nimi řídit vůz F1 a celkem mě překvapily výsledky, které jsem viděl," pokračuje pilot usilující o návrat do F1.
Na otázku, jestli je 100% připraven na návrat, odpovídá: "100%? To záleží. Nikdy jsem nebyl 100% připraven, ani když jsem závodil ve svých zlatých dobách, když to tak řeknu. Udělal jsem otho ale hodně. Hodně jsem prokázal své schopnosti a spousta věcí mě naplňuje důvěrou a dáva mi pozitivní odpovědi, ale rozhodnutí není na mě."
"Nejdůležitější věcí je to, že si věřím. Věřím, že bych to zvládl... Stále tréniuji, stále se připravuji, jako kdybych tu šanci dostal," dodává Kubica, jenž si myslí, že minulý týden během testů pneumatik poskytl týmu dostatečný důkaz.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.