Robert Kubica věří, že se může vrátit do Formule 1 a úspěšně v ní závodit. I když má určitá omezení, tak si myslí, že je stále plně schopný ovládat současnou generací monopostů.
Polák letos prošel před testováním s Williamsem v Abú Zabí intenzívním tréninkem, aby podal co nejlepší výkon a zapůsobil na tým. Dle svých slov vůz neovládá jen jednou rukou a dokonce je nyní v lepším fyzickém stavu, než v roce 2010, kdy v F1 závodil naposledy.
Williams sice uvedl, že nemá žádné obavy o Kubicovy schopnosti ovládat monopost F1, ale o tom, kdo nahradí příští rok Felipeho Massu, ještě nerozhodl. Mezi další kandidáty patří Daniil Kvjat, Paul di Resta a Sergej Sirotkin.
"Upřímně, mám mnohem více omezení v každodenním životě. Pří jízdě s vozem F1 to není stejné jako v minulosti. Přesto jsem limitován mnohem méně, než to vypadá. Devadesát procent mého řízení je úplně stejných jako kdysi. Jsem v lepší fyzické formě, než jsem byl v minulosti. Nyní musím trénovat mnohem tvrději - věk tomu nepomáhá," prohlásil včera Kubica v Londýně na udílení cen Autosportu.
"Velký rozdíl tvoří mozek. Je to neuvěřitelné, jak velký má potenciál a jak rychle se dokáže přizpůsobit odlišným podmínkám. Žel má kariéra byla přerušena. Měl jsem několik zranění. nakonec jsem se naučil, jak s nimi žít, jak s nimi řídit vůz F1 a celkem mě překvapily výsledky, které jsem viděl," pokračuje pilot usilující o návrat do F1.
Na otázku, jestli je 100% připraven na návrat, odpovídá: "100%? To záleží. Nikdy jsem nebyl 100% připraven, ani když jsem závodil ve svých zlatých dobách, když to tak řeknu. Udělal jsem otho ale hodně. Hodně jsem prokázal své schopnosti a spousta věcí mě naplňuje důvěrou a dáva mi pozitivní odpovědi, ale rozhodnutí není na mě."
"Nejdůležitější věcí je to, že si věřím. Věřím, že bych to zvládl... Stále tréniuji, stále se připravuji, jako kdybych tu šanci dostal," dodává Kubica, jenž si myslí, že minulý týden během testů pneumatik poskytl týmu dostatečný důkaz.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.