Robert Kubica věří, že se může vrátit do Formule 1 a úspěšně v ní závodit. I když má určitá omezení, tak si myslí, že je stále plně schopný ovládat současnou generací monopostů.
Polák letos prošel před testováním s Williamsem v Abú Zabí intenzívním tréninkem, aby podal co nejlepší výkon a zapůsobil na tým. Dle svých slov vůz neovládá jen jednou rukou a dokonce je nyní v lepším fyzickém stavu, než v roce 2010, kdy v F1 závodil naposledy.
Williams sice uvedl, že nemá žádné obavy o Kubicovy schopnosti ovládat monopost F1, ale o tom, kdo nahradí příští rok Felipeho Massu, ještě nerozhodl. Mezi další kandidáty patří Daniil Kvjat, Paul di Resta a Sergej Sirotkin.
"Upřímně, mám mnohem více omezení v každodenním životě. Pří jízdě s vozem F1 to není stejné jako v minulosti. Přesto jsem limitován mnohem méně, než to vypadá. Devadesát procent mého řízení je úplně stejných jako kdysi. Jsem v lepší fyzické formě, než jsem byl v minulosti. Nyní musím trénovat mnohem tvrději - věk tomu nepomáhá," prohlásil včera Kubica v Londýně na udílení cen Autosportu.
"Velký rozdíl tvoří mozek. Je to neuvěřitelné, jak velký má potenciál a jak rychle se dokáže přizpůsobit odlišným podmínkám. Žel má kariéra byla přerušena. Měl jsem několik zranění. nakonec jsem se naučil, jak s nimi žít, jak s nimi řídit vůz F1 a celkem mě překvapily výsledky, které jsem viděl," pokračuje pilot usilující o návrat do F1.
Na otázku, jestli je 100% připraven na návrat, odpovídá: "100%? To záleží. Nikdy jsem nebyl 100% připraven, ani když jsem závodil ve svých zlatých dobách, když to tak řeknu. Udělal jsem otho ale hodně. Hodně jsem prokázal své schopnosti a spousta věcí mě naplňuje důvěrou a dáva mi pozitivní odpovědi, ale rozhodnutí není na mě."
"Nejdůležitější věcí je to, že si věřím. Věřím, že bych to zvládl... Stále tréniuji, stále se připravuji, jako kdybych tu šanci dostal," dodává Kubica, jenž si myslí, že minulý týden během testů pneumatik poskytl týmu dostatečný důkaz.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.