Sergio Marchionne pohrozil, že Ferrari myslí svou hrozbu opustit Formuli 1 vážně i přes nové partnerství Alfy Romeo se Sauberem.
Šéf koncernu Fiat Chrysler Automobiles (FCA) Marchionne dostal jméno Alfa Romeo zpět F1, ale to podle něj rozhodně neznamená, že by své vyhrůžky novým majitelům z ní odejít nemyslel vážně.
"Rozhovor začal a bude se nadále vyvíjet. Máme čas do roku 2020 na to, abychom našli řešení, ze kterého by mělo Ferrari užitek. Hrozba Ferrari opustit Formuli 1 je vážná," zdůraznil během sobotní prezentace v sídle Alfy Romeo.
"Dohoda se Sauberem vyprší v roce 2020 - 2021, přesně tehdy, kdy může Ferrari odejít. Musíme najít řešení, jež je dobré pro sport, ale také mít jasno ve věcech, v nichž nemůžeme ustoupit," pokračuje prezident Ferrari.
Nelíbí se mu zejména změny v oblasti pohonných jednotek, vysoká míra standardizace jejich komponent či změna v rozdělování příjmů. Motory podle něj musí zůstat jedním z hlavních prostředků, které vedou k rozdílné výkonnosti. Pokud tomu tak nebude, z F1 se stáhnout - nemíní totiž "hrát globální NASCAR," jak již dříve uvedl.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.