V příští sezóně přejde na motory od Hondy italské Toro Rosso. Nyní to navíc vypadá, že přechod velkého Red Bullu na pohonné jednotky japonského motoráře v roce 2019 začíná mít pevné obrysy.
Před letošní sezónou hýřil jak Renault, tak Red Bull optimismem, nakonec ale rakouská stáj nebyla tím, kdo nejvíce zatápěl Mercedesu. Navíc závěr sezóny - hlavně pak faux pas v Mexiku - ještě o něco více vyhrotil situaci mezi těmito subjekty.
Nějakou dobu se tak spekuluje, že Renault neprodlouží červenému býku kontrakt pro rok 2019 a dále. V tomto cyklu pravidel již do F1 žádný nový motorář nevstoupí a Stříbrné šípy či Ferrari se se stájí nápojového gigantu z konkurenčních důvodů nedohodnou. Vypadá to tedy, že Red Bull bude odkázán na Hondu.
Nyní i sám odborný poradce stáje Helmut Marko potvrdil, že hlavní stáj Red Bullu bude duetu Honda - Toro Rosso pomáhat. "Nyní hodně pracujeme s Hondou, aby Toro Rosso mělo silný balík. Jsme potěšení s posuny, které Honda dělá a které se ještě do začátku sezóny odehrají," řekl Marko.
Red Bull prý Hondě poskytuje "své továrny a technologie." Finální rozhodnutí ohledně případné spolupráce v roce 2019 padne "v polovině příštího roku."
Po tříletém partnerství s McLarenem, které nedopadlo bůhvíjak dobře, bude Honda dodávat v příští sezóně jen Toro Rosso. Původně mělo dojít k podepsání kontraktu i se Sauberem, stáj ale prošla personálními změnami a pod vedením Vasseura se švýcarský tým stal de facto juniorkou Ferrari, což dokazuje i změna názvu týmu na Alfa Romeo Sauber F1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.