V příští sezóně přejde na motory od Hondy italské Toro Rosso. Nyní to navíc vypadá, že přechod velkého Red Bullu na pohonné jednotky japonského motoráře v roce 2019 začíná mít pevné obrysy.
Před letošní sezónou hýřil jak Renault, tak Red Bull optimismem, nakonec ale rakouská stáj nebyla tím, kdo nejvíce zatápěl Mercedesu. Navíc závěr sezóny - hlavně pak faux pas v Mexiku - ještě o něco více vyhrotil situaci mezi těmito subjekty.
Nějakou dobu se tak spekuluje, že Renault neprodlouží červenému býku kontrakt pro rok 2019 a dále. V tomto cyklu pravidel již do F1 žádný nový motorář nevstoupí a Stříbrné šípy či Ferrari se se stájí nápojového gigantu z konkurenčních důvodů nedohodnou. Vypadá to tedy, že Red Bull bude odkázán na Hondu.
Nyní i sám odborný poradce stáje Helmut Marko potvrdil, že hlavní stáj Red Bullu bude duetu Honda - Toro Rosso pomáhat. "Nyní hodně pracujeme s Hondou, aby Toro Rosso mělo silný balík. Jsme potěšení s posuny, které Honda dělá a které se ještě do začátku sezóny odehrají," řekl Marko.
Red Bull prý Hondě poskytuje "své továrny a technologie." Finální rozhodnutí ohledně případné spolupráce v roce 2019 padne "v polovině příštího roku."
Po tříletém partnerství s McLarenem, které nedopadlo bůhvíjak dobře, bude Honda dodávat v příští sezóně jen Toro Rosso. Původně mělo dojít k podepsání kontraktu i se Sauberem, stáj ale prošla personálními změnami a pod vedením Vasseura se švýcarský tým stal de facto juniorkou Ferrari, což dokazuje i změna názvu týmu na Alfa Romeo Sauber F1.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.