Mercedes po Ferrari také kvůli plánovaným změnám hrozí svým odchodem z Formule 1. S vládnutím nových majitelů, společnosti Liberty Media, není spokojený.
Zástupci Liberty plánují velké změny v oblasti motorů i dělení příjmů. Navíc již pro příští rok sáhnou na odměny - mezi týmy rozdělí téměř o miliardu korun (46 mil. dolarů) méně, než tomu bylo letos, což v padoku způsobilo rozruch.
Liberty sáhla na peníze týmů, vysvětluje důvodyŠéf F1 Casey Carey, jenž vedení převzal po Berniem Ecclestoneovi, to vysvětlil slovy: "Neměli jsme žádný výzkum, žádný marketing, žádnou digitální organizaci, a pokud nemáte takové schopnosti, tak se přirozeně propadnete. Když budujete digitální organizaci, tak máte nejdříve náklady, než se to projeví na obratu.
Když budujete výzkumné schopnosti, tak do nich musíte nejdříve investovat, než je můžete začít používat. Ve skutečnosti budujeme schopnosti, které neexistovaly. Dělat takové věci, jako byly demonstrační jízdy na Trafalgarském náměstí, oslavy pro větší zástupy fanoušků, to si žádá investice. Vše jde ale do budoucnosti sportu," vysvětluje v rozhovoru pro oficiální stránky F1.
Všechno špatně, můžeme F1 opustit stejně jako FerrariSportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff ale přiznává, že s prvním rokem Liberty v F1 není vůbec spokojený. Co se novým majitelům letos nejvíce povedlo? "Nic. Pouštět se do podivných akcí, jako byl Michael Buffer v Austinu, sport nikterak nezlepšuje," odpovídá.
K námitce, že Liberty chce zlepšit závodění, pohonné jednotky a snížit náklady, Wolff pro Kronen Zeitung uvádí: "Nikdo neví, kam cesta vede. Všichni teď ale víme to, že se prodeje a zisky prudce propadají."
Záměry nových majitelů se nelíbí ani Ferrari, které nedávno pohrozilo odchodem z F1. Sportovní šéf Mercedesu si dokáže představit, že by krok svého rivala následovali: "Takový scénář je docela možný. Stejně jako pro Ferrari."
"Pokud neuvidíme, co bude Formule 1 představovat, pak si musíme sami položit náročnou otázku: ne jestli, ale kde chceme v motorsportu působit na té nejvyšší úrovni?" táže se šéf Mercedesu, jenž po sérii čtyř titulů v řadě za sebou nevylučuje konec v F1.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.