Mercedes po Ferrari také kvůli plánovaným změnám hrozí svým odchodem z Formule 1. S vládnutím nových majitelů, společnosti Liberty Media, není spokojený.
Zástupci Liberty plánují velké změny v oblasti motorů i dělení příjmů. Navíc již pro příští rok sáhnou na odměny - mezi týmy rozdělí téměř o miliardu korun (46 mil. dolarů) méně, než tomu bylo letos, což v padoku způsobilo rozruch.
Liberty sáhla na peníze týmů, vysvětluje důvodyŠéf F1 Casey Carey, jenž vedení převzal po Berniem Ecclestoneovi, to vysvětlil slovy: "Neměli jsme žádný výzkum, žádný marketing, žádnou digitální organizaci, a pokud nemáte takové schopnosti, tak se přirozeně propadnete. Když budujete digitální organizaci, tak máte nejdříve náklady, než se to projeví na obratu.
Když budujete výzkumné schopnosti, tak do nich musíte nejdříve investovat, než je můžete začít používat. Ve skutečnosti budujeme schopnosti, které neexistovaly. Dělat takové věci, jako byly demonstrační jízdy na Trafalgarském náměstí, oslavy pro větší zástupy fanoušků, to si žádá investice. Vše jde ale do budoucnosti sportu," vysvětluje v rozhovoru pro oficiální stránky F1.
Všechno špatně, můžeme F1 opustit stejně jako FerrariSportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff ale přiznává, že s prvním rokem Liberty v F1 není vůbec spokojený. Co se novým majitelům letos nejvíce povedlo? "Nic. Pouštět se do podivných akcí, jako byl Michael Buffer v Austinu, sport nikterak nezlepšuje," odpovídá.
K námitce, že Liberty chce zlepšit závodění, pohonné jednotky a snížit náklady, Wolff pro Kronen Zeitung uvádí: "Nikdo neví, kam cesta vede. Všichni teď ale víme to, že se prodeje a zisky prudce propadají."
Záměry nových majitelů se nelíbí ani Ferrari, které nedávno pohrozilo odchodem z F1. Sportovní šéf Mercedesu si dokáže představit, že by krok svého rivala následovali: "Takový scénář je docela možný. Stejně jako pro Ferrari."
"Pokud neuvidíme, co bude Formule 1 představovat, pak si musíme sami položit náročnou otázku: ne jestli, ale kde chceme v motorsportu působit na té nejvyšší úrovni?" táže se šéf Mercedesu, jenž po sérii čtyř titulů v řadě za sebou nevylučuje konec v F1.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.